آوا زبان ۵ استراتژی موثر برای معلمان انگلیسی - آوا زبان

۱۴۰۰/۰۱/۱۴


۱٫۱۸k بازدید

آموزش زبان انگلیسی کار چندان ساده ای نیست. با وجود انواع مهارتهای مختلف در هر کلاس، مربیان زبان باید از استراتژی های موثری استفاده کنند که به هر دانش آموز امکان یادگیری بهتر مطالب را بدهند. این کلاس ها باید بر روی ادبیات، دستور زبان یا مهارت های زبانی متمرکز باشند، بنابراین راهکارهای آموزشی که در در ادامه به آنها اشاره می شود برای بسیاری از معلمان انگلیسی استراتژی های موثر برای معلمان زبان انگلیسی هستند.

موضوعات این مقاله

۵ استراتژی موثر برای معلمان انگلیسی

ساختمان واژگان

این یک جز مهم در هر کلاس انگلیسی است. این استراتژی به متمرکز شدن بخشی از هر جلسه کلاس به حفظ بهتر واژگان کمک می کند. معلمان می توانند از دانش آموزان بخواهند كه كلمه های ناآشنا را یادآوری کرده و معانی آنها را در كلاس مرور کنند یا از تمرینات تعاملی مربوط به ساخت واژگان كه به مطالب خواندنی سر كلاس مربوط می شود، استفاده كنند.

کارگاه داستان نویسی

سعی کنید از دانشجویان خود بخواهید هر سال چندین بار در کارگاه نویسندگان شرکت کنند. با استفاده از این ترفند و توجه به مدل نوشتن در کارگاه و خواندن و نوشتن پروژه های مختلف، این اجازه را به دانش آموزان می دهد که برای یادگیری و شرکت در تمام جنبه های روند نوشتن: تهیه پیش نویس، تجدید نظر، ویرایش و انتشار مشارکت داشته باشند‌

پاسخ دهی و ویرایش

این می تواند یک استراتژی موثر برای معلمان انگلیسی و یا یک ترفند بسیار ارزشمند هم برای معلم و دانش آموز باشد. می توانید بسیاری از پاسخ های متنوع همه همسالانی که در کلاس حضور دارند را در کلاس امتحان کنید. این چنین دانش آموزان فرصت پیدا می کنند تا درباره نوشتن دیگران به صورت انتقادی بیندیشند و نتایجی را که همکلاسی هایشان با نوشتن یک مقاله به دست آورده اند ببینند. علاوه بر این، معلمان می توانند نحوه یادگیری دانش آموزان مختلف و استراتژی های بهتری را در آینده مشاهده کنند.

یادگیری مشارکتی

این استراتژی یادگیری برای معلمان انگلیسی که ادبیات زبان را نیز در کلاس های خود گنجانده اند بسیار مفید است. یادگیری مشارکتی، دانش آموزان را ملزم می کند تا بصورت گروهی در مورد موضوع های جزئی ادبیات نیز بحث کنند. با اجازه دادن به دانش آموزان برای بحث و گفتگوی معنادار، آنها شروع به یادگیری تجزیه و تحلیل ادبیات زبان انگلیسی و شرکت در یک فرایند آموزشی می کنند که برای آنها جالب تر از سخنرانی عمومی برای یک فصل از کتاب است.

متن های منتخب دانشجو

اجازه دادن به دانش آموزان برای انتخاب مطالب خواندنی خود یک استراتژی موثر است که متخصصان سواد آموزی به عنوان راهی برای توسعه بهتر خوانندگان مادام العمر توصیه می کنند. دانش آموزان می توانند از بین مجموعه کتاب های مناسب سن و خواندن، مطالب را انتخاب می کنند. پس از یک دوره مطالعه مستقل، دانش آموزان به گروههایی تقسیم می شوند و درباره آنچه خوانده اند بحث میکنند، به سبک باشگاه کتابخوانی و به دنبال آن ژورنالیسم. هنگامی که این استراتژی موفقیت آمیز باشد، دانش آموزان می توانند به معنای عمیق عبارات زبان بپردازند، مهارت های اصلی را پیدا کنند و در مورد کتابی که انتخاب کردند با همکلاسی های خود بحث ارزشمندی داشته باشند. معلمانی که از این استراتژی استفاده می کنند دریافتند که این می تواند منجر به ایجاد کلاس درسی شود که درگیر یادگیری دستور زبان، ادبیات و لغات باشد.

ترفندهای مفید در آموزش زبان به دانش آموزان

  • وظایف مشخصی را برای همه دانش آموزان تعیین کنید.
  • تکالیف را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا در بازه های زمانی کوتاه بتوانید با آنها کار کنید.
  • فاصله بین تکالیف قرار بدهید تا دانش آموزان بتوانند مجدد روی وظایف خود تمرکز کنند.
  • ایده های تدریس را با والدین در میان بگذارید تا آنها در انجام مشق شب به آن ها کمک کنند.
  • کارهای روزمره را به طور مداوم انجام دهید.
  • یک روند پاداش دهی برای رفتار خوب، اتمام کار به موقع و شرکت در کلاس ها داشته باشید.
  • وسایل کمک آموزشی و درسی را طراحی کنید که انعطاف پذیر باشد.
  • خلاقیت بیشتری را به درس و تکالیف اضافه کنید.
  • ابزارهای نظارتی آسانتری برای استفاده مهیا کنید که مبتنی بر نیاز است.
  • برنامه های درسی را طراحی کنید که متناسب با هر دانش آموز قابل تغییر باشد.
تدریس موثر زبان انگلیسی با نتیجه عالی
تدریس موثر زبان

تدریس موثر با نتایج عالی

معلم برای کارآمد بودن آموزش زبان انگلیسی به ابزارهای زیادی احتیاج دارد که به احتمال زیاد اکثر آنها را از طریق آزمون و خطا انتخاب می کند. استراتژی های موثر برای معلمان زبان انگلیسی عبارتند از:

  • برای تدوین برنامه های درسی از رویکرد چند سناریویی استفاده کنید.
  • پاسخ دانش آموزان به دروس را کنترل و تایید کنید.
  • در صورت لزوم، دروس را ارزیابی و تطبیق بدهید.
  • از همسالان برای مرور برنامه های درسی و توسعه ایده هایی که ممکن است قابل استفاده باشد استفاده کنید.
  • لیستی از منابع را برای تدریس و توسعه برنامه های درسی در نظر بگیرید.
  • برای خود برنامه توسعه حرفه ای تنظیم نمایید و اهداف خود را پیگیری کنید.
  • برخی از ترفندهای آموزش زبان انگلیسی را از معلمان دیگر، جمع کنید.

نتیجه گیری

بسته به سطح کلاسی که در آن تدریس می کنید و نوع ماده اختصاص داده شده بر اساس برنامه درسی، معلمان انگلیسی باید یک یا چند استراتژی فوق را برای کار در کلاس خود امتحان کنند. همین استراتژی ممکن است سال به سال جواب ندهد و معلمان ممکن است دریابند که اگرچه یک استراتژی برای یک معلم کارساز است، اما شاید در کلاس آنها جواب  ندهد. معلمان انگلیسی که انعطاف پذیر هستند و مایل به آزمایش استراتژی های تدریس هستند، مطمئناً فرمول پیروزی را بهتر پیدا می کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 42 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.