آوا زبان منابع آزمون آیلتس 2023 | منابع خودخوان آیلتس + دانلود رایگان - آوا زبان

زمانی که برای شرکت در یک آزمون بین المللی مانند آیلتس (IELTS) داوطلب هستید، موارد زیادی هستند که باید در نظر بگیرید. یکی از این نکات، انتخاب بهترین منابع آزمون آیلس است. مورد بعدی این است که تمام داوطلبان به دنبال منبع به روز برای آیلتس هستند. در این مقاله به شکل کامل به معرفی بهترین منابعی که در راستای گرفتن نمره بالای آیلتس به شما کمک می کنند، خواهیم پرداخت.

علاوه بر آن در صورتی که نیاز به آشنایی با آزمون آیلتس دارید یا می خواهید کامل تر آن را بشناسید، توصیه می کنیم مقاله آزمون آیلتس چیست را مطالعه کنید.

منابع آزمون آیلتس ۲۰۲۳ بر اساس مهارت ها (Skills)

یکی از مواردی که برای داوطلبان آیلتس زیاد پیش می آید، این است که گاها در مهارت هایی خوب هستند اما نقاط ضعفی نیز دارند. مثلا ممکن است کسی در لیسنینگ آیلتس (Listening) پیشرفت خوبی داشته باشد ولی در بخش رایتینگ یا ریدینگ آیلتس مشکل داشته باشد.

جای نگرانی نیست، در این بخش به معرفی منابع کاربردی آزمون آیلتس برای مهارت های مختلف می پردازیم.

  • بهترین منابع رایتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس یکی از بخش های چالش برانگیز این آزمون به شمار می رود. در صورتی که می خواهید پیشرفت رایتینگ را سرعت ببخشید، می توانید مقاله تقویت مهارت رایتینگ آیلتس را مطالعه کنید.

۱ – کتاب Improve Your Skills: Writing for IELTS

این کتاب که از انتشارات MACMILLAN است، منبعی مناسب برای رایتینگ آیلتس به شمار می رود. این کتاب دو بازه نمره ای را در بر می گیرد؛ نمره ۴٫۵ تا ۶ رایتینگ آیلتس آکادمیک (Academic IELTS)، و نمرات ۶ تا ۷٫۵٫ در نظر داشته باشید که هر کتاب شامل ۱۰ درس بوده، و هر درس شامل سه بخش است:

Writing Task 1، Writing Task 2 و Practice Test. ویژگی جذاب کتاب این است که در انتهای آن می توانید پاسخ مناسب پیشنهادی برای هر کدام از ۳ بخش را بیابید. توجه داشته باشید که این کتاب برای رایتینگ آیلتس آکادمیک نوشته شده، با اینحال، بخش تسک ۲ درسها می تواند برای کسانی که داوطلب شرکت در آیلتس جنرال هستند نیز بسیار کمک کننده باشد. همچنین می توانید در بخش Technique box هر فصل، راهنمایی و tipهای عملی برای امتحان بیابید.

کتاب Improve Your Skills: Writing for IELTS 
کتاب رایتینگ آیلتس

این سری کتاب ها در سایت محبوب goodreads امتیاز ۴٫۲۳ از ۵ را گرفته که نمره کاملا قابل قبولی برای یک کتاب آمادگی آزمون به شمار می رود.

نکات مثبت کتاب

نکات منفی کتاب

–          کمک به دایره واژگان مناسب و ساختارها

–          مثال های سطح بالا و مناسب برای تمرین

–          تمارین متعدد و موضوعات کاملا پرتکرار در آزمونهای آیلتس واقعی

–          سطح بندی مناسب و در نتیجه روند مشخص برای پیشرفت زبان آموز

–          قابل استفاده به عنوان منبع خودخوان رایتینگ آیلتس یا منبع کلاسی

–          کمبود احتمالی مثال ها برای بخش دوم (Writing Task 2)

۲ – کتاب Barron’s Writing for the IELTS

تصحیح بخش رایتینگ آزمون آیلتس ۴ معیار اصلی دارد و دقیقا کتاب چهار بخش اصلی دارد که طبق این معیارها نوشته و طراحی شده اند. معیارهای تصحیح و نمره دهی رایتینگ آیلتس و چهار بخش کتاب عبارتند از:

  • Task Achievement یا Task Response: به شکل خلاصه این یعنی تمام چیزهایی را که سوال و تسک رایتینگ از شما خواسته را بنویسید و ارائه دهید. در این کتاب نیز الگوی سه مرحله ای برنامه ریزی (plan)، نوشتن (write) و بازخوانی (revise) را تمرین خواهید کرد.
  • انسجام و پیوستگی (Coherence and Cohesion): در این بخش نظم بخشی نوشته و ایجاد ارتباط میان ایده ها و مفاهیم مختلف را یاد خواهید گرفت.
  • منابع واژگانی (Lexical Resource): در این بخش دایره واژگان خود را گسترش می دهید و استفاده از آنها را یاد خواهید گرفت.
  • تنوع و دقت ساختاری (Grammatical Range and Accuracy): در این بخش قواعد زبانی را دوره می کنید و اعمال آنها در writing را یاد خواهید گرفت.
کتاب Barron’s Writing for the IELTS
منابع آزمون آیلتس برای رایتینگ

همچنین در این کتاب یاد خواهید گرفت که در هر بخش بسته به هر تسک پاسخ را بنویسید. همچنین یاد می گیرید هر آنچه که یاد گرفته اید چطور در نوشته تان به کار ببرید، با انواع سوالات آشنا می شوید و موارد بسیار دیگر. نکته مثبت دیگر این است که این کتاب هم به داوطلبان رایتینگ آیلتس آکادمیک و رایتینگ آیلتس جنرال (General Training) کمک خواهد کرد. در انتهای کتاب یک ضمیمه (More Writing Practice) نیز هست که به تمرین بیشتر رایتینگ کمک خواهد کرد و شامل نمونه رایتینگ های خوبی است.

۳ – کتاب Collins Writing for IELTS

در صورتی که در حال حاضر رایتینگ آیلتس آکادمیک شما در حد نمره ۵ یا ۵٫۵ است، و می خواهید به نمره ۶ یا بالاتر برسید، این کتاب برای شماست! کتاب شامل ۱۲ درس است که ۱۱ تای آنها یک ساختار ثابت دارند. هر درس یک موضوع پرتکرار و کاربردی در رایتینگ آیلتس را پوشش می دهد. هر درس سه بخش دارد: بخش اول شامل واژگان مرتبط با آن موضوع و تمرین vocabulary است. بخش دوم تمرینات هدفمند مربوط به تسک های رایتینگ را دارد و در نهایت بخش ۳ نمونه سوالات از امتحانات واقعی دارد. درس ۱۲ نیز شامل نمونه آزمون رایتینگ آیلتس واقعی است. این کتاب گرامر، لغات و تکنیک ها و همه مواردی را که برای نمره ۶ به بالا رایتینگ آیلتس نیاز دارید در بر می گیرد.

کتاب Collins Writing for IELTS
کتاب رایتینگ Collins Writing for IELTS

۴ – کتاب IELTS 230 Writing Samples

حتما شنیده اید که می گویند هیچ چیز مثل تمرین کامل و حسابی به شما برای پیشرفت و گرفتن نمره بالا در رایتینگ آیلتس کمک نمی کند و این کتاب در این زمینه به شدت به شما کمک می کند. اول از همه خوبی این کتاب این است که هم برای رایتینگ آیلتس جنرال و هم برای رایتینگ آیلتس آکادمیک به شما کمک می کند. اما چگونه؟ در ابتدای کتاب با ساختارها و نکات کلی هر کدام از تسک های ۱ و ۲ آزمون های رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک آشنا می شوید و پس از آن ۲۳۰ نمونه وجود دارند که می توانید با صورت سوالها تمرین کنید و در عین حال پاسخ های بسیار خوبی را ببینید و آنها را تحلیل کرده، و از آنها یاد بگیرید.

کتاب IELTS 230 Writing Samples
کتاب رایتینگ برای آزمون آیلتس ۲۰۲۳

در کل می توان گفت این کتاب تا حد زیادی مشکل نیاز به نمونه رایتینگ آیلتس را حل می کند و دیگر از این بابت مشکلی نخواهید داشت. همچنین کتاب شامل نظرات ممتحن های آیلتس و بررسی آنها می شود.

۵ – کتاب IELTS Essays from Examiners

اگر با تسک ۲ رایتینگ آیلتس یا همان نوشتن مقاله (essay) مشکل دارید، به جرئت می توان گفت این کتاب کمبود منابع شما و مثال های مناسب را کاملا جبران خواهد کرد. essay های این کتاب از منابع و مراجع بسیار معتبر از جمله ممتحن های سابق آیلتس گرفته شده، پس خیالتان راجع به کیفیت نمونه ها و استاندارد بودن آنها راحت باشد.

کتاب IELTS Essays from Examiners

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که هر نمونه ای را که به آن می رسید به شکل کامل آنالیز کنید و ببینید که چه مواردی دارد که می توانید از آن یاد بگیرید.

۶ – کتاب ۱۵Days Practice for IELTS Writing 

اگر تا به حال هر کاری در توانتان بوده در رابطه با رایتینگ آیلتس انجام داده اید، این کتاب کمک فوق العاده ای خواهد بود. همانطور که از نامش پیداست، در این کتاب قرار نیست با آموزشهای پرحجم و اساسی روبرو شوید، بلکه کلیه نکات و مواردی که چه برای رایتینگ آیلتس جنرال و چه رایتینگ آکادمیک نیاز دارید در این کتاب جمع بندی خواهند شد؛ از فرمت سوالات رایتینگ آیلتس گرفته تا نکات ریز و پرکاربرد نگارشی. جمع بندی با این کتاب به شما کمک می کند نمره رایتینگ آیلتس مطلوب خود را کسب کنید.

کتاب 15Days Practice for IELTS Writing 

  • بهترین منابع آزمون آیلتس برای ریدینگ

مهارت خوانش یا ریدینگ آیلتس (Reading) یکی از مهارت های با اهمیت، نمره آور و البته منبع محور است. انتخاب منابع درست و کامل برای این بخش می تواند بسیار کمک کننده باشد. در صورتی که می خواهید به شکل کامل تر با نحوه پیشرفت و کار بر روی مهارت ریدینگ آیلتس آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله تقویت ریدینگ آیلتس آوا زبان را مطالعه کنید.

۱ – کتاب های Improve Your Skills: Reading for IELTS

این کتاب ها نیز از همان سری کتابهایی است که از انتشارات MACMILLAN برای مهارت رایتینگ معرفی کردیم. در نظر داشته باشید که از این سری کتاب ها برای کار بر روی مهارت ریدینگ آیلتس آکادمیک کار کنید.

کتاب های Improve Your Skills: Reading for IELTS
کتاب های Improve Your Skills: Reading for IELTS آزمون آیلتس

با توجه به این که فهرست بر اساس تاپیک های پرکاربرد در ریدینگ آیلتس تنظیم و طراحی شده، این کتاب برای گسترش دایره واژگان می تواند بسیار مفید باشد. تمامی تکنیک های مورد نیاز برای بخش ریدینگ آزمون آیلتس در این کتاب آورده، و روی آنها کار شده است.

۲ – کتاب Collins Reading for IELTS

کتاب های انتشارات Collins نیز برای کار روی هر چهار مهارت طراحی و عرضه شده. این کتاب نیز مانند کتابی که برای رایتینگ معرفی شد شامل ۱۲ درس است که ۱۱ تای آنها ساختار مشابهی دارند. همچون کتاب مربوط به رایتینگ، هر درس شامل سه بخش خواهد بود و در نهایت در درس ۱۲ یک نمونه آزمون رایتینگ آیلتس خواهید داشت.

کتاب Collins Reading for IELTS
منابع آزمون آیلتس برای ریدینگ

در این کتاب نیز به خوبی به تاپیک ها و موضوعات پرکاربرد ریدینگ پرداخته شده. در نظر داشته باشید که در این کتاب به خوبی روی انواع سوالات ریدینگ و تکنیک های مورد نیاز برای حل این سوالات کار شده. از سوالات multiple choice (چندگزینه ای) گرفته، تا سوالات  گرفته، تا سوالات matching ریدینگ آیلتس.

۳ – کتاب Get Ready for IELTS Reading (Pre-Intermediate)

این کتاب نیز توسط انتشارات Collins منتشر شده. نکته مهم راجع به این کتاب این است که در صورتی که نمره ۳-۴ ریدینگ دارید و می خواهید Band Score بالاتری کسب کنید، این کتاب مناسب شماست. در هر درس روی یکی از تاپیک های مهم و پرکاربرد ریدینگ و یکی از انواع (types) سوالات ریدینگ آیلتس تمرکز شده.

کتاب Get Ready for IELTS Reading (Pre-Intermediate)
کتاب ریدینگ آیلتس

۴ – سری کتاب های Select Readings

این کتاب ها که در ۴ نسخه تالیف شده اند، شامل ریدینگ ها (Passages) هستند که توسط مدرسین انگلیسی مورد تایید و استفاده قرار گرفته اند. همچنین قبل و بعد از هر متن تمریناتی وجود دارند که به فهم بهتر متن و همچنین یادگیری لغت جدید انگلیسی کمک می کنند.

سری کتاب های Select Readings
بهترین منبع ریدینگ آیلتس

این کتاب ها نه تنها به داوطلبان آیلتس، بلکه به کسانی که داوطلب شرکت در آزمون تافل TOEFL و دیگر آزمونهای انگلیسی هستند نیز پیشنهاد می شود.

۵ – کتاب IELTS Advantage Reading Skills

این کتاب را به کسانی که سطح بالاتری از ریدینگ دارند و می خواهند نمره ۶٫۵-۷٫۵ ریدینگ آیلتس آکادمیک را کسب کنند توصیه می کنیم. علاوه بر استراتژی های کلیدی برای کسب نمره مناسب در ریدینگ آیلتس، این کتاب روی دو مورد بسیار مهم تمرکز می کند؛ اولین مورد گسترش دایره لغات برای ریدینگ آیلتس است و مورد دوم، paraphrasing است که به شما بسیار در حل سوالات و فهم آنها کمک خواهد کرد.

کتاب IELTS Advantage Reading Skills
کتاب منابع آزمون آیلتس IELTS Advantage Reading Skills

نیازی به گفتن نیست که با این کتاب مهارت های اصلی ریدینگ از جمله اسکیمینگ (skimming) و اسکنینگ (scanning) را به خوبی یاد خواهید گرفت.

  • بهترین منابع اسپیکینگ آزمون آیلتس

حال زمان آن رسیده که به معرفی منابع آزمون آیلتس برای مهم ترین مهارت زبان انگلیسی که افراد بسیاری با آن مشکل دارند، بپردازیم. موردی که در اینجا وجود دارد (طبق تجربه تدریس ما) این است که مشکلات افراد در این بخش دلایل متفاوتی دارد، برخی دایره واژگان مورد نیاز را ندارند، عده ای نمی دانند که چطور باید از ساختارها و گرامر در اسپیکینگ استفاده کنند، برخی نیز اعتماد به نفس لازم را ندارند، و دلایل بسیار دیگر. در این بخش به معرفی منابع آزمون آیلتس برای اسپیکینگ خواهیم پرداخت با این امید که مفید واقع شوند.

۱ – کتاب IETLS Maximizer Speaking (معمارزاده)

این کتاب، همیشه به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین منابع اسپیکینگ آیلتس شناخته شده و به افراد بسیاری در گرفتن نمره دلخواه اسپیکینگ آیلتس کمک کرده. این کتاب شامل سوالات و پرسشهایی است که به Interview آیلتس اصلی و واقعی بسیار نزدیک هستند و موضوعی که وجود دارد این است که در این کتاب نمونه پاسخ های مناسب بسیاری خواهید یافت.

کتاب IETLS Maximizer Speaking
منابع اسپیکینگ آزمون آیلتس – معمار زاده

علاوه بر آن برای بخش های بعدی، ۱۰۰ موضوع (topic) بسیار پرکاربرد در اسپیکینگ آیلتس مطرح و روی آنها کار شده. توجه داشته باشید که از این کتاب می توان به عنوان منبع کلاسی یا منبع خودخوان اسپیکینگ آیلتس استفاده کرد.

۲ – کتابهای Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS

نیازی به توضیح راجع به ساختار و نمره هایی که در این کتاب ها بر روی آنها کار شده نیست. چرا که در دو مهارت قبلی به آنها پرداخته ایم. توجه کنید که این کتابها، همزمان به هر دو مهارت Speaking (اسپیکینگ) و لیسنینگ (Listening) می پردازند. به همین نکته اکتفا می کنیم که می توانید از این کتاب ها برای پیشرفت نمره اسپیکینگ آیلتس (و البته لیسنینگ آیلتس) استفاده کنید.

کتابهای Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS
منابع تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

۳ – کتاب The Speaking Test of IELTS (آناهید رمضانی)

این کتاب نیز یکی از کتابهایی است که به شما در زمینه تسلط بر موضوعات مختلف رایج در اسپیکینگ آیلتس کمک بسیاری خواهد کرد. کتاب شامل سه بخش است که هر بخش روی یکی از بخش ها (parts) در اسپیکینگ آیلتس تمرکز دارد. در ابتدا برای هر موضوع مثالهای مرتبط شامل کلمات و عبارات بسیار خواهید دید و در ادامه نمونه سوالات کاربردی آمده است.

کتاب The Speaking Test of IELTS
کتاب The Speaking Test of IELTS برای آزمون آیلتس

می توان گفت اگر به فکر نمره بالای اسپیکینگ آیلتس (مثلا ۷) هستید، این کتاب کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت، اما در کل برای سطوح پایین تر منبع مناسبی است. کتاب کارِ این کتاب شامل ۱۰۰ نمونه تست اسپیکینگ کامل است که می تواند برای تمرین مناسب باشد، گرچه تکرار سوالات زیاد است.

۴ – کتاب Collins Speaking for IELTS

این کتاب نیز یکی از کتابهای انتشارات Collins برای آیلتس به شمار می رود. ساختار این کتاب نیز تا حد زیادی به دیگر کتاب های آیلتس انتشارات Collins شباهت دارد، در هر درس بر روی موارد مختلفی از جمله واژگان، تکنیک های اسپیکینگ، گرامر و ساختارها،  و تلفظ (Pronunciation) مانور داده شده است.

کتاب Collins Speaking for IELTS
منابع آزمون آیلتس برای اسپیکینگ

این کتاب برای کسانی که مهارت گفتاری شان در حد نمره ۵-۵٫۵ اسپیکینگ آیلتس است و می خواهند به نمره ۶ یا نمرات بالاتر دست پیدا کنند مناسب خواهد بود. از این کتاب نیز می توان هم در کلاس و هم به عنوان منبع self-study آیلتس استفاده کرد. فایل های صوتی این کتاب کمک بسیاری به داوطلبان آیلتس خواهند کرد.

۵ – کتاب IELTS Advantage: Speaking and Listening Skills

این کتاب نیز همانند مورد دوم این لیست به هر دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ می پردازد. البته بیشتر درس های کتاب مربوط به مهارت اسپیکینگ آیلتس هستند. در صورتی که در پیِ گرفتن نمره ۶٫۵ یا بالاتر در اسپیکینگ آیلتس هستید (و لیسنینگ)، به احتمال زیاد این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. بخش اسپیکینگ کتاب بر روی ۵ مورد اصلی تمرکز دارد:

  • بخش Form. توضیحات و راهنمایی ها و تکنیک هایی که به آمادگی و قابل پیش بینی شدن بخش اسپیکینگ آیلتس برای شما کمک می کنند
  • ساختارها (Grammar)، واژگان (vocabulary)، و عبارات و اصطلاحات (expressions) مربوط به تاپیک ها و موضوعات رایج در اسپیکینگ آیلتس
  • مهارتها و استراتژیهای مربوط به بخش اسپیکینگ آزمون IELTS
  • تمرینات. شامل تمرینات متنوع و متعدد برای تمرین اسپیکینگ آیلتس
  • مثالها. می توانید مثال ها و نمونه های اسپیکینگ آیلتس را در CD کتاب داشته باشید و ببینید که چطور باید به پرسش ها پاسخ دهید
کتاب IELTS Advantage: Speaking and Listening Skills
کتاب IELTS Advantage: Speaking and Listening Skills از بهترین منابع آزمون آیلتس

بخش اصلی بعدی کتاب بخش لیسنینگ است که این بخش نیز از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده:

تکنیک ها

در این باره، توضیحات بسیاری در رابطه با فرمت و شکل سوالات خواهید دید و همچنین راهنمایی هایی وجود دارند که به شما در حل سوالات کمک خواهند کرد.

استراتژی و تکنیک

در کتاب تکنیک ها و استراتژی های زیادی وجود دارند که به شما یاد می دهند چطور اطلاعات را از فایل صوتی استخراج و با استفاده از آنها به پرسش ها پاسخ دهید.

فایل های صوتی

با استفاده از فایل های صوتی CD قادر خواهید بود تمرین لیسینینگ آیلتس داشته باشید و نمونه هایی دارای تلفظ ها و مکالمات واقعی را بشنوید.

 

  • بهترین منابع لیسنینگ آزمون آیلتس

اول از همه به یاد داشته باشید که منابعی هستند که همزمان روی مهارتهای اسپیکینگ و لیسنینگ کار می کنند که شماری از آنها در بخش قبل معرفی شدند. با این حال منابعی نیز وجود دارند که به شکلی تخصصی تر روی مهارت لیسنینگ آیلتس (IETLS Listening) تمرکز می کنند. در این بخش به معرفی منابع آزمون آیلتس برای تقویت مهارت شنیداری می پردازیم.

۱ – کتاب منابع آزمون آیلتس Tactics for Listening

اگرچه این کتاب ها غالبا لهجه آمریکایی دارند، می توانند به شدت به تقویت مهارت لیسنینگ انگلیسی شما کمک کنند. همچنین در ویرایش اخیر این سری کتاب ها بخش هایی اضافه شده که به داوطلبان آزمون های TOEFL (تافل)، TOEIC( توئیک)، و آیلتس (IETLS) در زمینه لیسنینگ کمک می کنند.

این کتابها در سه سطح تالیف شده اند: مبتدی (Basic)، متوسط (Developing)، و پیشرفته (Expanding). با استفاده از این کتاب ها مکالمات واقعی را خواهید شنید، ریزمهارت های مختلف شنیداری را فرا خواهید گرفت، و بسیار در این مهارت پیشرفت خواهید کرد.

۲ – کتاب Collins Listening for IELTS

این کتاب نیز از لحاظ ساختار و درس ها با موارد دیگر از این انتشارات تفاوتی ندارد. همچنان ۱۱ درس اصلی روی تکنیک ها، کلمات مورد نیاز برای فهم بخش لیسنینگ آیلتس، و نمونه سوالات واقعی و … تمرکز دارند و در درس ۱۲ یک نمونه تست لیسنینگ کامل را خواهید داشت.

کتاب Collins Listening for IELTS
کتاب منابع آزمون آیلتس Collins Listening for IELTS

همچنین از این کتاب نیز بهترین بهره را زمانی خواهید برد که نمره شما در حد ۵ یا ۵٫۵ باشد و بخواهید نمره ۶ در لیسنینگ آیلتس یا نمرات بالاتر کسب کنید.

۳ – کتاب Listen Here برای لیسنینگ آیلتس

این کتاب می تواند برای دو کاربرد آزمونی مناسب باشد: یکی برای داوطلبان آزمون PET و دیگری برای بخش دوم لیسنینگ آیلتس. این کتاب شامل ۲۸ درس است که در هر درس تمرکز بر روی یک موضوع بسیار کاربردی است و تمریناتی مفید در هر درس وجود دارد. ضمن این که این کتاب می تواند به بهبود مهارت اسپیکینگ و تلفظ انگلیسی شما نیز کمک کند.

کتاب Listen Here برای لیسنینگ آیلتس
منابع آزمون آیلتس برای تقویت مهارت شنیداری

در نظر داشته باشید که این کتاب می تواند توسط کسانی که در سطح Intermediate یا پایین تر از آن قرار دارند استفاده شود.

۴ – کتاب IETLS Listening Strategies

این کتاب با بقیه مواردی که تا اینجا معرفی کرده ایم فرق می کند، تفاوت آن این است که برای کسانی نوشته شده که می خواهند در بخش لیسنینگ آیلتس، نمره بالاتر از ۸ کسب کنند. بخش های مختلف کتاب شامل شناخت و کار بر روی انواع سوالات لیسنینگ آیلتس، استراتژی ها و تکنیک های لیسنینگ آیلتس، و در نهایت تمرین لیسنینگ آیلتس می شوند که می توانند به شدت به شما کمک کنند. پیشنهاد می کنیم در صورتی از این کتاب استفاده کنید که در سطح قابل قبول از لیسنینگ آیلتس قرار دارید.

کتاب IETLS Listening Strategies
کتاب لیسنینگ آیلتس
  • منابع لغت آزمون آیلتس

شاید گاها در مهارت خاصی از آزمون آیلتس مشکل داشته باشیم، اما همیشه هم اینطور نیست. یکی از ضعف های اصلی داوطلبان، لغات آزمون آیلتس است که می تواند خود را در مهارتها و بخشهای مختلفی از آزمون نشان دهد. در ادامه منابع آزمون آیلتس برای لغات را معرفی می کنیم که به شما در حل این مشکل کمک می کنند.

۱ – کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

این سری شامل دو کتاب می شود که یکی در سطح متوسط و دیگری در سطح پیشرفته (Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced) نوشته شده است. چند ویژگی باعث می شود این دو کتاب از بقیه متمایز، و شاید بهتر باشند. یکی این که کلمات صرفا به شکل لیست به شما ارائه نمی شوند، بلکه شما آنها را در خلال تمرینات لیسنینگ و ریدینگ و به شکل کلی تمرینات و سوالات آیلتس می آموزید که این خود بسیار کمک کننده است، مورد بعدی وجود تاپیک ها و موضوعات رایج و پرکاربرد و فصل بندی کتاب ها بر همین اساس است و در نهایت این کتاب ها می توانند به شکل خودخوان (self-study) استفاده شوند. با این کتاب ها خیالتان می تواند از بابت واژگان مورد نیاز برای نمره بالای ۶٫۵ آیلتس راحت باشد.

کتاب لغات Cambridge Vocabulary for IELTS
کتاب لغات Cambridge Vocabulary for IELTS آزمون آیلتس

۲ – کتاب Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس میباشد که شامل ۲۰ درس می شود و واژگان آموزش داده شده به تمامی بخشها یعنی: اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ مرتبط می شوند و این ویژگی قابل توجهی است. همچنین در انتهای هر درس از کلمات و واژگان در یک نمونه سوال آیلتس استفاده خواهید کرد.

کتاب Collins Vocabulary for IELTS
منابع لغات آزمون آیلتس کتاب Collins Vocabulary for IELTS

با استفاده از این کتاب می توانید به نمره ۶ یا بالاتر فکر کنید. ساختار این کتاب نیز مشابه با بقیه کتاب های انتشارات Collins در رابطه با آزمون آیلتس است. بعضی از موضوعات پوشش داده شده در این کتاب شامل موارد زیر می شوند:

  • افراد و ارتباطات (People and Relationships)
  • سلامت (Health)
  • آموزش (Education)
  • گرمایش جهانی (Global Warming)
  • و بسیاری موضوعات کاربردی دیگر

۳ – کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

به احتمال زیاد تا بحال نام انتشارات Barron’s را شنیده اید. با این کتاب کلمات جدید را فرا خواهید گرفت و نحوه استفاده درست از آنها را در مکالمات انگلیسی یاد می گیرید. در این کتاب یک لیست عظیم از ۶۰۰ کلمه کاربردی آیلتس خواهید داشت که مربوط به تاپیک ها و موضوعات کاربردی متعددی هستند: توریسم، هنر، محیط زیست و …

کتاب Barron’s Essential Words for IELTS
کتاب لغات Barron’s Essential Words for IELTS برای آزمون آیلتس

۴ – سری کتاب های Oxford Word Skills

مشکل واژگان داوطلبان لزوما همیشه مربوط به آزمون نیست. گاها مشکل داوطلبان این است که به شکل کلی دایره واژگان محدودی دارند و باید لغات زیادی را در General English خود فرا بگیرند. برای این کار سری کتاب های Oxford Word Skills مناسب هستند. این کتاب ها در سه سطح تالیف شده اند: مبتدی (Basic)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced).

موضوعاتی که در این کتابها پوشش داده شده اند بسیار پرکاربرد و رایج هستند و قطعا در آزمون نیز به کمک شما خواهند آمد. علاوه بر آن تمرینات بسیار و کاربردی به شما کمک می کنند تا به شکل عمیق تر و ماندگار تر و کاربردی تری کلمات را یاد بگیرید.

جمع بندی

در آینده نه چندان دور مقاله منابع آزمون آیلتس بروزرسانی های زیادی خواهد داشت. اما تا به همین جا نیز قطعا با استفاده از منابعی که گفته و معرفی شده اند تغییرات و پیشرفت بسیار زیادی را در نمره و عملکرد خود در آزمون آیلتس خواهید دید. به یاد داشته باشید که برای شرکت در هر آزمون انگلیسی اول نیاز است زبان انگلیسی را به شکل پایه ای و درست یاد گرفته باشید. به این منظور پیشنهاد می کنیم حتما دوره جامع زبان انگلیسی آوا زبان را ببینید و در صورت رضایت از نمونه درس رایگان، شروع به یادگیری اصولی زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 8 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.