آوا زبان چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ (دلایل قانع کننده) - آوا زبان

شاید در راه یادگیری زبان انگلیسی نیاز به انگیزه داشته باشید و شاید هم براتون سوال شده باشه که چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟

قصد این مقاله کمک به شماست. تصور کنید که قدرت ماورایی دارید که می تونید با این در موقعیت های مختلف خیلی زیادی کمک کنید و مفید باشید؛ یا مثلا یک کلید جادویی دارید که با اون می تونید هزاران در که زمانی به روی شما بسته بودن رو باز کنید. زبان انگلیسی همون کلید جادویی هست. با این اوصاف شما دست کمی از ابرقهرمان ها ندارید!

استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره

احتمالا براتون پیش اومده که به جایی رفتید و دیدید که یک توریست نیاز به کمک شما داره. چرا که افرادی که اونجا مسئول هستن و اون گردشگر نمی تونن به درستی ارتباط برقرار کنن. و در چنین مواقعی دانش زبان انگلیسی واقعا مشکل گشاست.

یا مثلا زمانی که مسافرت خارجی رفته بودید و نمی تونستید به زبان محلی جایی که رفته بودید صحبت کنید. اگر چنین موقعیتی رو پشت سر گذاشته باشید، می دونید که حتی می تونه کمی ترسناک باشه. خوشبختانه بسیاری از مردم سراسر جهان تا حدی به مکالمه زبان انگلیسی تسلط دارن و شما با کمی دانش زبانی می تونید این وضعیت رو حل کنید.

احتمال این هست که در آینده ای نه چندان دور برای استخدام در یک شرکت بزرگ بین المللی اقدام کنید و مصاحبه کننده با شما، فردی باشه که به زبان انگلیسی صحبت می کنه. حتی اگر در این مرحله هم نیاز به انگلیسی پیدا نکنید، دانش زبان انگلیسی – زبان بین المللی کسب و کار و تجارت – قطعا برای شما فایده خواهد داشت. کافیه شما به زبان انگلیسی صحبت کنید تا مهارت هاتون رو نشون بدید، و اونها خواهند دید که شما فرد بسیار ارزشمندی برای شرکت خواهید بود.

اگر وسعت زبان انگلیسی رو بر اساس افرادی که زبان مادریشون انگلیسی هست با زبان های دیگه در دنیا مقایسه کنیم، این زبان سومین بزرگترین زبان در دنیا به حساب می آد. گرچه، زمانی که افرادی رو در نظر بگیرید که انگلیسی رو به عنوان زبان دوم، سوم، یا چهارم صحبت می کنند، قطعا انگلیسی پرکاربرد ترین زبان در جهان به حساب می آید!

زبان انگلیسی به معنای واقعی همه جا هست، بنابراین شما با یادگیری این زبان، خواهید توانست با افراد بسیار بسیار زیادی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

این موضوع عالیه، مگه نه؟ امیدواریم تا اینجای مقاله کمی انرژی گرفته باشید تا امروز هم به یادگیری زبان انگلیسی ادامه بدید یا اون رو شروع کنید.

دلایل آموزش زبان انگلیسی چیست؟
۸ دلیل اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟

بریم سر اصل مطلب. مهم ترین دلایل برای یادگیری زبان انگلیسی؛ دلایلی که در ادامه برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی ذکر می کنیم به شما کمک خواهند کرد که تا ابد با انگیزه بمونید!

  • یادگیری زبان انگلیسی آسان است!

اکثر افراد فکر می کنن که یادگیری یک زبان خیلی سخت هست. برای افرادی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنن یا زبان مادریشون به انگلیسی نزدیک تر هست، یادگیری زبان انگلیسی چندان سخت هم نیست. اما برای ما فارسی زبانها چی؟ یا افرادی که در کشورهای دیگه زندگی می کنن و زبان مادریشون ربطی به انگلیسی نداره. خبر خوب این هست که باز هم یادگیری زبان انگلیسی به نسبت راحت تر خواهد بود. چرا؟

در دسترس بودن منابع. از اونجایی که زبان انگلیسی زبانی به این همه گیری هست و در تمام دنیا وجود داره، منابعی که می تونید برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، عملا بیشمار هستن. یادگیری انگلیسی به شکل خودخوان یا نیمه خودخوان هم در مقایسه با زبان های دیگه راحت تر هست. چرا که میلیون ها مطلب و منبع در سراسر اینترنت در رابطه با زبان انگلیسی وجود داره. از منابع انگلیسی روزمره و به اصطلاح جنرال گرفته تا منابع آیلتس و تافل و آزمون های بین المللی دیگه. بسیاری از این منابع رایگان هستند و برای بعضی از اونها هم مبلغی در نظر گرفته شده. که اگر منابع آموزشی درست رو انتخاب کنید، قطعا ارزش این مبلغ رو خواهند داشت.

پس می تونید شروع کنید! از دیدن سریالها، کارتونها، و فیلم ها به زبان انگلیسی گرفته تا بازی ها، اخبار، کتابها، و خیلی منابع دیگه.

  • فرصت های شغلی بیشتر با یادگیری زبان انگلیسی

بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر دنیا از کارکنان خود می خواهند که به زبان انگلیسی مکالمه کنند. در بعضی موارد حتی شرکت ها از کارکنان خود میخواهند که فقط به زبان انگلیسی صحبت کنند.

همزمان با جهانی سازی هرچه بیشتر، این موضوع خیلی طبیعی خواهد بود که کسب و کارهای بزرگ لازم داشته باشن که ارتباطات بیشتری برقرار کنند. در حال حاضر، همه در حال یادگیری و برقراری ارتباط به انگلیسی هستند. زبان انگلیسی در حال تبدیل شدن به زبان رایج و مشترکی هست که افراد از کشورهای مختلف و با فرهنگ های مختلف به وسیله اون با هم ارتباط برقرار می کنند.

همونطور که مدیر عامل شرکت راکوتن، هیروشی میکیتانی در مصاحبه با CNN گفت، اگر دوست دارید در کشورهای دیگه موفق بشید، لازمه که تبدیل به شرکتی بین المللی بشید. چرا که مردم از سراسر جهان زبان انگلیسی می دونن و از اون برای ارتباط با اشخاص دیگه استفاده می کنن. همچنین طی فرآیند بین المللی شدن، این که کارکنان شرکت به زبان انگلیسی تسلط داشته باشن، حیاتی هست.

شما فقط برای کار در شرکت های امریکایی، انگلیسی یا استرالیایی به انگلیسی نیاز ندارید بلکه تجربه نشون داده که حتی در شرکت های دیگه، مثلا شرکت LG که شرکتی کره ای هست، باز هم نیاز به زبان انگلیسی دارید.

به وسیله یادگیری زبان انگلیسی، می تونید برای مصاحبه با هر شرکت بین المللی و بزرگ آماده باشید. و خوشبختانه منابع و سورس های بسیار زیادی هستن که می توانند به شما برای موفق شدن در بخش انگلیسی مصاحبه کاریتون کمک کنند. نیازی به گفتن نیست که زبان انگلیسی در حرفه های مرتبط با سفر، گردشگری و هتلداری به شدت کاربردی هست.

  • استفاده از انگلیسی برای یادگیری بیشتر

دانستن یک زبان خارجی نه تنها قدرت ذهنی و مغز شما رو افزایش می دهد، بلکه می توانید از دانش زبان انگلیسی برای یادگیری چیز های بیشتر در هر زمینه ای که دوست دارید، استفاده کنید. این روزها یادگیری زبان انگلیسی به نسبت خیلی آسان تر از قبل شده است – به واسطه ی پلتفرم های آنلاین و آفلاینی که وجود دارند، و البته همچنان می توانید در کلاس های زبان حضوری هم شرکت کنید.

اما یک ایده جدید هم وجود داره؛ آیا تا به حال به این که دوره انگلیسی راجع به یک موضوع خاص و تخصصی رو بگذرونید فکر کردید؟ فقط به تمام چیزهایی که می تونید از گذروندن این دوره ها یاد بگیرید، فکر کنید: دوره تاریخ امریکا که توسط یک فرد امریکایی تدریس می شه، کلاس ریاضی با یک فرد استرالیایی یا مثلا کلاس ادبیات انگلیسی که توسط یک فرد بریتانیایی تدریس می شه.

طی چنین دوره ای، که به شکل کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود، شما خواهید توانست که راجع به فرهنگ، لحن، زبان بدن، واژگان و محاوره، در کنار موضوعی مثل تاریخ، ریاضیات یا هر موضوع دیگه ای که شخص شما به آن علاقه دارید، یاد بگیرید.

علاوه بر آن، آثار فاخر بسیار زیادی در زمینه های ادبیات، علوم، تاریخ، و علوم اجتماعی وجود دارد که در ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده است. با خواندن اثر اصلی و نه ترجمه، می توانید از این که هر نکته ریز و درشتی را طی فرآیند ترجمه از دست بدید، پرهیز کنید.

  • با یادگیری انگلیسی به راحتی سفر کنید

برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، برقراری ارتباط، تقریبا هیچ وقت مشکل بزرگی نخواهد بود، چرا که در تمام دنیا افراد بسیاری هستن که به زبان انگلیسی صحبت کنند. با این که یادگیری تعدادی از واژگان به زبان محلی جایی که به اون سفر می کنید همیشه ایده ی خوبی هست – چرا که مودبانه و احترام آمیزه – زبان انگلیسی به شما در جزییات سفرتون و کارهای پیچیده تر کمک خواهد کرد.

در بسیاری از نقاطی که شما به آنها سفر خواهید کرد، افراد به زبان انگلیسی به عنوان یک فاکتور مهم در کسب و کارشان نگاه می کنند. انها برای برقراری ارتباط با مشتری های احتمالی و به شکل کلی مشتری هاشون نیاز به تسلط به مکالمه انگلیسی دارند. در اکثر هتل ها، حداقل یکی از کارکنان به زبان انگلیسی صحبت می کند – البته اکثر اوقات اکثر کارکنان می توانند به انگلیسی صحبت کنند. این موضوع قطعا برطرف سازی نیاز ها و پول خرج کردن رو برای مشتری ها راحت تر می کند!

  • زبان انگلیسی زبان جهانیست!

این یک فکت و واقعیت تاریخی است که قدرت اقتصادی بریتانیا و امریکا طی چند قرن اخیر باعث رواج بسیار زیاد زبان انگلیسی در دنیای امروز شده است.

این فرآیند، زمان بسیار زیادی برده است و بسیاری از اتفاقات خوب و بد طی این فرآیند رخ داده. انگلیسی از طریق جنگ، معاملات و داد وستد، برده داری و مبلغین مسیحی و مذهبی رواج پیدا کرده است. تاریخ پیچیده است و در بسیاری از مواقع خوشایند نیست، اما امروزه می توانیم متوجه این موضوع بشویم که انگلیسی در سراسر جهان به کار برده میشود.

ما نمی تونیم اتفاقاتی که در گذشته افتاده است را عوض کنیم. با این حال، می تونیم از انگلیسی در جهت مثبت استفاده کنیم! می توانیم از آن برای ایجاد اتحاد در جهان استفاده کنیم، و برای این که با مردم دیگر کشورها ارتباط برقرار کنیم تا همدیگر را بهتر بفهمیم.

کاربرد انگلیسی در سفر تنها یکی از استفاده های این زبان هست. به وسیله انگلیسی می توانید از ترندهای جهانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی باخبر بشید. این کار به شما فهمی عمیق تر نسبت به دیدگاه های مردم به زندگی خواهد داد.

  • راجع به فرهنگ یاد خواهید گرفت

زبان و فرهنگ قابل جداسازی نیست. زبان فرهنگ هست و فرهنگ زبان. به عبارت ساده تر، دانش انگلیسی به شما کمک می کند تا از نحوه تفکر افراد، زندگی و شغل آنها درک بهتری داشته باشید.

اگر راجع به فرهنگ انگلیسی زبان ها اطلاعی نداشته باشید، این موضوع می تواند در تشخیص معنا و مفهوم حرفی که این افراد میگویند، منجر به سوءتفاهم شود.

این که تنها کلمات و عبارات پایه ای را بلد باشید کافی نیست. برای برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی لازم است که با مفاهیمی مثل تن صدا و لحن، زبان بدن و حالت چهره به خوبی آشنا باشید.

اگر بفهمید که کدام کلمات و اصطلاحات در فرهنگ های انگلیسی زبان قابل پذیرش یا غیرقابل قبول هستند، از سوءتفاهم ها در امان خواهید بود.

  • درک بهتر از علوم با یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی زبان علم هست. اگر دوست دارید که در زمینه علوم مختلف یاد بگیرید، مقالات و … را منتشر کنید و فعالیت های دیگری انجام دهید باید انگلیسی یاد بگیرید.

داروسازها، مهندس ها و پزشک ها در سراسر دنیا باید همزمان با رشته های خود، زبان انگلیسی را آموزش ببینند. در اکثر موارد، کلاس های مرتبط با رشته آنها به زبان انگلیسی تدریس می شود یا کتاب درسی به زبان انگلیسی دارند. اکثر دانشگاه های پزشکی در امریکا به عنوان بخشی از دوره زبان انگلیسی را دارند. در کشورهای دیگه هم این موضوع وجود دارد.

پژوهش های علمی معتبر اکثرا به زبان انگلیسی منتشر می شوند و اکثرا چکیده های مقاله ها هم به زبان انگلیسی نوشته میشوند که دانشمندان در سراسر جهان بتوانند متوجه آن شوند.

پس امکان ادامه تحصیل و اخذ مدارک دانشگاهی تا حد زیادی از انگلیسی تاثیرپذیر هست.

  • با انگلیسی سر قرار برید 🙂

شاید داشتن یک قرار عالی و رمانتیک انگیزه ای باشه که شما به اون نیاز دارید.

خب، قطعا از دونستن این موضوع که با انگلیسی تعداد افرادی که می توانید با آن ها سر قرار بروید بیشتر خواهد بود، خوشحال شوید. به عنوان مثال، افراد بسیاری از جنس مخالف هستن که در سایت های dating یا در بقیه پلتفرم های مجازی به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

اگر هنوز مهارت های انگلیسی شما بی نقص نیستند نگران نباشید، افراد معمولا در مقابل کسانی که در حال یادگیری زبان جدید هستن صبورند. شما همین حالا هم بسیار فرد جذابی به حساب می آیید، چرا که دوزبانه اید!

  • افزایش اعتماد به نفس با یادگیری زبان انگلیسی

شک داریم که کسی باشد که نخواهد زبان دومی را یاد بگیرد و به آن زبان صحبت کند. این مهارتیست که هر کسی دوست دارد به رزومه اش اضافه کند. با کمی مطالعه روزانه، می توانید به این مهارت دست پیدا کنید. و بعد می توانید به خودتون بابت توانایی برقراری ارتباط با تعداد زیادی از مردم افتخار کنید.

یادگیری یک زبان شاید گاهی مشکل باشد و همه این موضوع را می دانند. افراد به شکل خودکار به شما بابت تعهداتون به یادگیری و ادامه این فرآیند احترام می گذارند. توانایی شما در کمک به افراد و ارتباط با آنها به شما کمک می کند تا احترام آن ها را نسبت به خودتان جلب کنید.

افراد همچنین کنجکاو خواهند شد که راجع به شما و دیدگاه شما راجع به مسائل مختلف اطلاع کسب کنند. آنها جذب شما و تجارب شما در زندگی خواهند شد. افراد می خواهند که راجع به افکار، امید و آرزوها، ترس ها، و نظرات شما راجع به مسائل مختلف بدانند. زمانی که حس کنید شما فرد جالب تری هستید، حس خاص تر بودن و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

  • به مغز و ذهنتان ورزش خواهید داد

مورد آخر این که یادگیری انگلیسی شما را باهوش تر خواهد کرد و مغزتان را قوی نگه خواهد داشت. دانشمندان به این نتیجه رسیه اند که دو زبانه ها می توانند مفاهیم را سریع تر متوجه شوند و در امتحانات نمرات بهتری کسب کنند. چه کسی این ها را نمی خواهد؟!

بنابراین، باهوش تر، با اعتماد به نفس تر، و کمک کننده باشید، فرصت های شغلی خوب رو دریابید و با افراد بیشتری سر قرار برید. انگلیسی، کلیدی هست که دنیایی از فرصت ها و امکانات مختلفی رو در مقابل شما باز می کنه.

حرف آخر

اگر واقعا دوست دارید که در زبان انگلیسی پیشرفت کنید و این کار رو خیلی زود انجام بدید، حتما به صفحه آموزش زبان انگلیسی ما سر بزنید تا با دریایی از محتوای رایگان این زبان رو یاد بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 4 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.