آوا زبان ۳ روش ساده برای یادگیری زبان انگلیسی - آوا زبان

ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

حتما تا به حال این جمله را شنیده اید که “کمترین فاصله بین دو نقطه یک خط مستقیم است.”
این به معنی آن است که ساده ترین و سریع ترین راه برای رسیدن از یک مکان به مکان دیگر این است که مستقیم حرکت کنید.

موضوعات این مقاله

یادگیری مستقیم زبان انگلیسی

زبان آموزان انگلیسی همیشه به دنبال راه هایی برای تسلط سریعتر و ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی هستند. داوطلبان باید درباره نکات و ترفندهای یادگیری بیشتر بخوانند و سعی کنند یادگیری را بخشی از برنامه روزمره خود قرار دهند. اما آیا تا به حال آرزو کرده اید که فقط یک روش برای یادگیری زبان انگلیسی وجود داشته باشد که آموزش را برای شما فوق العاده آسان کند ؟

هیچ خط مستقیمی در زمینه  یادگیری زبان وجود ندارد، اما طبق تجربیات، ممکن است سه مورد وجود داشته باشد.

در زیر، این سه روش را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما نشان خواهیم داد که برای چه افرادی بهتر است و نحوه شروع کار با هر کدام چگونه است.

نحوه یافتن ساده ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

نحوه یافتن ساده ترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

شما تنها کسی نیستید که به دنبال ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی هستید. دانشمندان و زبان شناسان سالهاست که در تلاشند این راه ها را پیدا کنند. مطالعات زیادی در مورد چگونگی پردازش مغز ما از زبانهای مختلف و یادگیری زبان، به ویژه در کودکان (که به نظر می رسد در یادگیری زبان های جدید کمتر مشکل دارند) انجام شده است.

مسئله این است که بسیاری از مطالعات متناقض است؛ این بدان معنی است که آنها موارد مخالفی را بیان می کنند. برخی مطالعات می گویند که یک راه بهترین است، در حالی که مطالعات دیگر می گویند همیشه روش دیگر بهتر عمل می کند.

در حقیقت، ساده ترین راه جهت یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد. چرا؟ به خاطر فرد یادگیرنده! چون همه افراد مثل هم نیستید. مواردی مانند سن، مکان، تجارب یادگیری قبلی، زمان صرف شده برای یادگیری، خلاقیت و بسیاری از عوامل دیگر بر نحوه یادگیری شما تاثیر می گذارد.

شاید شما در حین گوش دادن به کتاب صوتی بهترین چیزها را بیاموزید، اما دوست شما ترجیح متفاوتی داشته باشد. ممکن است چیزهای زیادی از کتابهای درسی انگلیسی بدست آورید یا هر هفته با تماشای یک فیلم انگلیسی بیشترین نکات را یاد بگیرید. بنابراین اینکه چگونه یاد می گیرید، از چه روشی لذت می برید و چگونه فکر می کنید می تواند استفاده از بهترین روش برای شما مشخص کند.

قبل از اینکه به روش ها بپردازیم، در اینجا به چند نکته جالب اشاره می کنیم: مهم نیست که شما تاکنون برای یادگیری زبان انگلیسی چه کاری انجام داده اید، تحقیقات میگوید شما همیشه می توانید عقب بمانید. بنابراین اگر به عنوان مثال با روش غوطه وری (که پایین تر توضیح خواهیم داد) شروع نکردید، با شروع به کار با این روش باز هم می توانید همان فواید را کسب کنید. به عبارت دیگر، هرگز برای تجربه روش های جدید دیر نیست!

بنابراین به زیر نگاهی بیندازید و آسانترین  و ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی را برای خود پیدا کنید.

روش های یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

در اینجا سه ​​روش ساده و در عین حال قدرتمند را برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرده ایم. شما احتمالاً قبلاً از آنها استفاده کرده اید، یا حداقل آنها را دیده اید. ترفند این است که بفهمید کدام روش برای شما بهتر است.

ما در زیر نحوه استفاده موثر از این روش ها را در مطالب ساده و قابل فهم به شما نشان خواهیم داد.

۱٫ روش غوطه وری در زبان انگلیسی

به روش غوطه وری “روش طبیعی” نیز گفته می شود. کلمه “غوطه وری” (immersion) به معنای کاملا احاطه شدن توسط چیزی است. برای یادگیری با غوطه وری، باید تمام وقت خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید.

روش غوطه وری در یادگیری زبان انگلیسی

این روش نه تنها به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند بلکه به شما کمک می کند مانند یک بومی فکر کنید. استفاده از روش غوطه وری برای یادگیری زبان انگلیسی در واقع نحوه کار مغز شما را تغییر می دهد تا بیشتر شبیه مغز یک انگلیسی زبان بومی عمل کند.

این روش همچنین هر روز بیش از قبل شما را در معرض کلام و محیط انگلیسی قرار می دهد. این نکته بسیار مهم است زیرا بر اساس برخی مطالعات، شما ممکن است با مطالعه یک ساعت در روز بتوانید درک خوبی از آموزش زبان انگلیسی پیدا کنید، اما رسیدن به سطح تسلط یک نیتیو (native) کار آسانی نخواهد بود .

چرا این کار را می کنید؟ به چگونگی یادگیری نوزادان توجه کنید. آنها بدون دانستن هیچ کلمه ای به دنیا می آیند و بلافاصله با زبانی عجیب محاصره می شوند. به طور خلاصه، کم کم از گوش دادن به این زبان مورد استفاده و تماشای افراد دیگر، آنها کلمات خاصی را یاد می گیرند.

سپس می آموزند که چگونه این کلمات کنار هم قرار گرفته اند. سرانجام، روان صحبت می کنند. به همین دلیل این روش “روشِ طبیعی” نیز نامیده می شود – هرچه بیشتر انگلیسی شما را احاطه کند، یادگیری آن راحت تر خواهد بود.

چگونه با غوطه وری زبان یاد بگیریم:

برای یادگیری با این روش، باید خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید، قطعا نصف راه را گذرانده اید! در اینجا به چند فعالیت اشاره می کنیم که می توانید انجام دهید تا هر روز بیشتر در معرض زبان انگلیسی باشید:

  1. زمانی که مرتباً از تلفن، رسانه های اجتماعی وهر وب سایت یا وسیله دیگری استفاده می کنید، زبانش را به انگلیسی تغییر دهید.
  2. به گروه های آنلاین و دنیای واقعی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند بپیوندید.گروه هایی را پیدا کنید که در علایق شما مشترک هستند، بنابراین چیزهای مشترکی برای گفتگو دارید.
  3. تا جایی که می توانید با دوستان در حال یادگیریِ انگلیسی صحبت کنید.
  4. سریال هاو فیلم های تلویزیونی را به انگلیسی تماشا کنید. حتی اگر کلمات را متوجه نشوید، بدون اینکه حتی متوجه شوید و به شکل ناخودآگاه، الگوهایی را یاد می گیرید.
  5. اخبار انگلیسی را تماشا کنید ورادیو را به انگلیسی گوش دهید. به شکل مداوم روزنامه و مجلات انگلیسی را مطالعه کنید. انگلیسی برایتان اولین زبانی باشد که هر روز می بینید یا می شنوید!
  • سایت Zabanmaster حتی دارای یک کانال YouTube عالی نیز هست که در آن می توانید زبان انگلیسی را با منابع مختلف یاد بگیرید. با کلیک کردن روی گزینه سابسکرایب می توانید در چنل یوتوب آوا زبان عضو شوید و هر هفته ویدیو های متنوع زبان انگلیسی را تماشا کنید.
  • از قسمت وبلاگ آوا زبان، به منابع مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی دسترسی پیدا می کنید؛ از جمله مقالات مختلف و پادکست های رایگان به زبان انگلیسی.

۲٫ شرکت در دوره های آموزشی

یکی دیگر از ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی یادگیری انگلیسی در دوره های آموزشی است. این به این معنی نیست که شما باید حتما در دوره های آموزشی انگلیسی شرکت کنید.

شرکت در دوره های آموزشی

با شرکت در دوره های آموزشی، شما با قوانین دستور زبان انگلیسی، نکات املایی و واژگان و پایه و اساس زبان آشنا می کنید. این ها قسمت هایی هستند که به یکدیگر وابسته هستند.

قبل از شروع به صحبت کردن با یک زبان، به دانش اولیه نیاز است. در غیر این صورت، از کجا شروع می کنید؟ طبق برخی مطالعات، یادگیری یک زبان کمی شبیه به فرآیند ساختن است. شما با چند اصول اولیه شروع می کنید، مانند “I walked to school” سپس کم کم به آن کلمات دیگر اضافه می کنید.

همانطور که قوانین و دستور زبان را یاد می گیرید، می توانید ساختن جملات خود را با آنها شروع کنید و حتی اشتباه کنید. به عنوان مثال، “I sing at school” صحیح است، اما “I singed at school” صحیح نیست (باید “sang” گفته شود). شما با افزایش دانش خود یادگیری زبان انگلیسی، شناخت اشتباهات و یادگیری کل روند آموزش پیشرفت بیشتری می کنید.

نحوه یادگیری با شرکت در دوره های آموزشی:

برای یادگیری زبان انگليسي با شرکت در دوره های آموزشی، به برخی از ساختارها نیاز دارید. در این روش شما محدود به کلاس درس نیستید و می توانید در خانه آموزش ببینید. برای یادگیری با شرکت در دوره های آموزشی، این نکات را در نظر بگیرید:

  1. در دوره های آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنید. (این یکی منطقی است، نه؟)
  2. می توانید چند کتاب درسی خوب تهیه کنید.داشتن انواع کتاب های درسی (یکی برای دستور زبان، دیگری برای واژگان) یا فقط یک کتاب درسی بزرگ که یادگیری را براساس نوع جدا می کند، ایده خوبی است. به این ترتیب می توانید هر زمان که مشغول یادگیری هستید روی یک چیز تمرکز کنید.
  3. منابع آنلاین خوبی برای ارزیابی خود پیدا کنید، مانند وب سایت های یادگیری تعاملی یا آزمونها همانند وبسایت آوا زبان.
  4. هر روز یک زمان را حتما برای مطالعه اختصاص دهید.
  5. اجازه ندهید چیزهایی که قبلاً یاد گرفته اید را فراموش کنید.با مرور یادداشت های قدیمی حافظه خود را بروز کنید. هر روز با یک بار مطالعه حتی می تواند یک مرور کامل داشته باشید.
  • خبر خوب این که مجموعه آوا زبان، با تالیف و طراحی دوره انگیسی با سرفصل های جامع و کاربردی، سنجش و قراردادن آزمون های آنلاین طی دوره و همچنین پشتیبانی فعال از زبان آموز توسط مدرس، تمامی این موارد را کنار هم آورده و در حال حاضر، با توجه به شیوع ویروس کرونا، فرصت خوبی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در خانه و محل کار در اختیار شماست!
  • کتاب های درسی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما همه آنها برای یادگیری توسط خودتان مناسب نیستند.هنگام انتخاب کتاب درسی، مطمئن شوید که کتاب دانش آموز را تهیه می کنید، البته همراه با پاسخنامه. مجموعه (Cambridge In Use )، همانند مجموعه های Perfect Phrases برای دانشجویان ESL، نقطه خوبی برای شروع است. در نهایت کتاب درسی که انتخاب می کنید به هدف شما بستگی دارد، بنابراین کتاب های خود را بر اساس آنچه می خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید.
  • وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید خود را در مورد مهارت های گرامری خود را محک بزنید.شما می توانید آزمون های آزمایشی انگلیسی را در آزمون انگلیسی یا امتحانات گرامری متمرکزتر در Grammar-Quizzes.com  پیدا کنید.

۳٫ روش دوگانه

سومین روش از ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، روش دوگانه است. به نظر می رسد استفاده از دو روش فوق العاده به نظر می رسد؟  به این روش دوگانه گفته می شود و ترکیبی از روشهای یادگیری غوطه وری و دوره های آموزشی است.

روش دوگانه در یادگیری زبان انگلیسی

یادتان هست وقتی گفتیم شما باید بالاخره از یک جایی شروع کنید؟ روش دوگانه معمولاً با شرکت و یادگیری زبان در دوره های آموزشی شروع می شود و سپس عناصر غوطه وری را برای نیمی از زمان مطالعه اضافه می کند.

طبق تحقیقات و بررسی ها معمولاً بهتر است از برخی مطالب اصولی و اصلی شروع کنید و سپس وارد مرحله غوطه وری شوید. مطالعات همیشه هم روی زمان شروع این فرآیند توافق و یکپارچگی ندارند.

در یک مطالعه این مطلب مورد بررسی گرفت که آیا دانش آموزان در کلاسهای دو زبانه (با استفاده از دو زبان) در مقایسه با کلاسهای غوطه وری (همه انگلیسی، تمام وقت) عملکرد خوبی دارند؟ نتایج نشان می دهد که بچه ها در ابتدا با غوطه وری سریعتر یاد می گیرند، اما در نهایت سرعت آنها کاهش می یابد. دانش آموزان دو زبانه کندتر یاد می گیرند، اما در پایان بیشتر می آموزند.

حتما از خود می پرسید که موضوع این بچه ها با شما چه ارتباطی دارد، فقط این نکته را به خاطر بسپارید: حتی اگر از روش کلاس درس یاد می گیرید، یک روز باید با مردم واقعی به انگلیسی صحبت کنید. چه زمان این تغییر را اعمال می کنید؟ غوطه وری دوگانه به شما امکان می دهد آماده صحبت باشید، ضمن اینکه قوانین و قواعد زبان انگلیسی را نیز به شما آموزش می دهد.

اگر وقت اختصاص دادن به هر دو کلاس و یادگیری غوطه وری را داشته باشید، فایده اش این است که زمان بیشتری صرف مطالعه و پیشرفت خواهید داشت. همچنین در محیط کلاس علاوه بر اینکه به خوبی یاد میگیرید، میتوانید صحبت کردن را هم تمرین کنید.

نحوه یادگیری با روش دوگانه:

روش دوتایی برای زبان آموزان متوسط ​​انگلیسی بهترین روش است. اگر احساس می کنید که برای شروع استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود آماده هستید، اما همچنان می خواهید به صورت ساختاری یاد بگیرید، گزینه خوبی است.

از آنجا که روش دوگانه ترکیبی از غوطه وری و کلاس است، می توانید نکات و پیوندهای دو بخش قبلی را با هم ترکیب کنید.

جمع بندی

بیش از حد کار نکنید

به یاد داشته باشید که استراحت کنید و زمان هایی خاص را برای یادگیری انگلیسی اختصاص دهید. مطالعه طولانی مدت می تواند به یادگیری شما آسیب برساند!

سعی کنید تعادل خوبی پیدا کنید

یکی از راه های انجام این روش این است که صبح نکته جدیدی یاد بگیرید، سپس در طول روز از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر با زمان گذشته در صبح آشنا شدید، سعی کنید در رابطه با آخر هفته ای که گذراندید یا داستان یک فیلم که به تازگی دیده اید صحبت کنید.

در هفته با یک هم صحبت ملاقات کنید

 حتی اگر معلم خصوصی داشته باشید یا در کلاس ها شرکت کنید، یک نفر برای تبادل زبان می تواند برای یادگیری به شما کمک کند.

از کدام یک از این روش ها استفاده کنیم؟

به یاد داشته باشید که هیچ یک از این روش های ساده به تنهایی کافی نیست. برخی از نکات و ایده ها را استفاده کنید یا چند مورد را با هم ترکیب کنید.

خودتان را ارزیابی کنید تا زمانی که از بین ساده ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی یک روش متناسب با زندگی روزمره و سبک یادگیری خود پیدا کنید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.