آوا زبان چگونگی اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا (بررسی جامع) - آوا زبان

موضوعات این مقاله

مهاجرت به کانادا به عنوان اقامت در کانادا یک فرصت و انتخاب مهیج است. کانادا یکی از برترین کشورها در جهان است که در آن می توان کار کرد و زندگی کرد. کانادا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت، مهاجران زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، کانادا پذیرای بیش از یک میلیون مهاجر جدید خواهد بود. روش های زیادی برای مهاجرت به کانادا و تأمین امنیت اقامت دائم در کانادا وجود دارد.

اقتصاد پایدار کانادا، سطح بالای زندگی، جمعیت تحصیل کرده و میزان جرم و جنایت کم، کانادا را به مقصدی مطلوب برای مهاجران در سراسر جهان تبدیل کرده است. دولت فدرال قصد دارد در سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۳۴۱،۰۰۰ تازه وارد را به عنوان مقیم دائم به کانادا وارد کند و سپس صدها هزار نفر دیگر را به طور موقت اضافه کند.

برنامه مناسب مهاجرت کانادا به شما به برنامه شما، اهداف شما و قصد شما برای آمدن به کانادا خواه تحصیل در کانادا، کار در کانادا یا زندگی در کانادا باشد. بیش از ۶۰ برنامه مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

اقامت در کانادا

دو مسیر اصلی جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد. یکی از راه ها اخذ ویزای اقامت دائم است. راه دیگر این است که با اجازه کار موقت به کانادا بیایید.

اقامت دائم

منظور از اقامت دائم کانادا چیست؟ هنگامی که ویزای مهاجرت به کانادا برای اقامت دائم صادر شد، همه حقوق و تعهدات شهروندان کانادا را دارید. همانطور که از نامش پیداست، شما می توانید این وضعیت را به طور نامحدود حفظ کنید، به شرطی که در هر دوره ۵ ساله ۲ سال اقامت را حفظ کنید.

پس از ۳ سال اقامت در کانادا، می توانید درخواست تابعیت کانادا را بدهید. کانادا تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد، بنابراین شما مجبور نیستید گذرنامه فعلی خود را رها کنید. در عمل چند تفاوت بین اقامت دائم و تابعیت کانادا وجود دارد. اولین مورد این است که به عنوان یک اقامت دائم، شما ممکن است در انتخابات رای ندهید. دوم اینکه اگرچه تابعیت حقی است که قطعا نباید از شما سلب شود، اما به عنوان یک فرد با اقامت دائم، در صورت ارتکاب جرم سنگین ممکن است از این کشور اخراج شوید.

اقامت موقت در کانادا

اگر می خواهید در کانادا دیدار، کار یا تحصیل کنید، پس به ویزای موقت نیاز دارید. وضعیت اقامت موقت برای افرادی در نظر گرفته می شود که می خواهند برای دیدار، کار یا تحصیل به کانادا بیایند، آنها برای مدت موقت به کانادا می آیند و بنابراین بازدید کننده محسوب می شوند.

سه ​​نوع برنامه اقامت موقت کانادا موجود وجود دارد

  • بازدید
  • تحصیل
  • ویزاهای کاری کانادا

گزینه های مهاجرت به کانادا

گزینه های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰

برنامه Express Entry

این طرح از مهاجرت به کانادا به مهاجران اجازه می دهد از طریق Express Entry به عنوان کارگر ماهر در کانادا زندگی و کار کنند.  این سیستم جدید به شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اجازه می دهد تا مهاجرانی را که ماهر و یا دارای صلاحیت های مربوطه تحت برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال هستند، به طور فعال ارزیابی، استخدام و انتخاب می شوند:

  • برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)

کفالت خانوادگی

پیوند خانواده همچنان سنگ بنای سیاست مهاجرت به کانادا است. خانواده ها در کانادا می توانند بستگان خود را حمایت کنند تا به طور دائم به کانادا بیایند.

برای اینکه بتوانید از خانواده خود حمایت مالی کنید، باید شهروندی کانادایی یا اقامت دائم داشته باشید. همچنین افرادی که می توانید از آنها حمایت مالی کنید شامل افراد زیر است:

همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال شما (برخی موارد استثنا در این مورد وجود دارد). در حال حاضر حمایت مالی از پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ دیگر گزینه انتخابی نیستند. با این حال، می توانید آنها را در قالب گروه Super Visa به کانادا دعوت کنید.

ویزای کار LMIA

بسیاری از متقاضیان اقامت در کانادا وقتی پیشنهادات کاری کانادا را دریافت می کنند، برای ویزای کار اقدام می کنند و سپس بر این اساس به کانادا مهاجرت می کنند.

LMIA شامل اطمینان از پیشنهاد شغلی کانادایی، درخواست کارفرمای کانادایی برای LMIA از طریق سرویس کانادا و سپس متقاضی اجازه کار پس از تأیید LMIA است. این یک فرآیند بسیار پیچیده است اما می تواند منجر به برخورداری از اقامت دائم در کانادا شود.

برنامه های نامزد استانی (PNP)

روش PNP در حال تبدیل شدن به یک روش فزاینده محبوب برای مهاجرت به کانادا است.  استان های کانادا مانند آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و سایر کشورها برنامه های مهاجرتی خود را توسعه داده اند که اغلب منجر به یک روند سریع تر می شود.

با این حال، گروه PNP معمولاً پس از ورود به کانادا، متقاضیان را در استان های مربوطه اقامت می دهند. بعلاوه، بیشتر PNP ها برای واجد شرایط بودن نیاز به پیشنهاد کار از کارفرمایان کانادایی دارند.

  • برنامه نامزد مهاجران آلبرتا (AINP)
  • برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  • برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)
  • برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP)
  • برنامه نامزدهای استانی نوا اسکوشیا (NSPNP)
  • برنامه نامزد سرزمین های شمال غربی (NTNP)
  • برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP)
  • برنامه نامزدهای استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)
  • برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP)
  • برنامه نامزد مهاجران ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه نامزد یوکان (YNP)

مهاجرت سرمایه گذاران کانادایی

گروه سرمایه گذاران برای افرادی با ارزش سرمایه گذاری بالا که صاحب مشاغل خارج از کشور هستند یا مدیریت کننده هستند، طراحی شده است. با اجازه دادن به تجار با تجربه برای سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا، آنها به رشد و شکوفایی کلی کانادا کمک می کنند. اساساً دو برنامه سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد: برنامه سرمایه گذاران فدرال و برنامه کبک.

هر دو برنامه تا حدودی مشابه هستند و نیاز دارند که متقاضیان از ارزش خالص بالایی برخوردار باشند و برای مدت ۵ سال سرمایه گذاری زیادی در یک صندوق سرمایه گذاری مصوب انجام دهند. مهاجران سرمایه گذار می توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان وابسته به درخواست خود همراه خود بیاورند.

از ژوئن ۲۰۱۴، برنامه هایی که مربوط به برنامه سرمایه گذاران مهاجر فدرال و برنامه کارآفرینان بود را خاتمه داد. ولی برنامه سرمایه گذاران کبک و برنامه کارآفرینان کبک هنوز تحت تأثیر قرار نگرفتند.

آیا گزینه های دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

روش های دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد مانند دسته CEC، برنامه بشردوستانه، برنامه پناهندگان و همچنین برنامه آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس.

کلاس تجربه کانادایی (CEC)

کلاس Canadian Experience Class (CEC) یک برنامه مهاجرت است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند اجازه می دهد به طور دائم مهاجرت کنند.

کاربرد بشردوستانه

برنامه های بشردوستانه و دلسوزانه، یا “H & C”، درخواست های اقامت دائم کانادا است که از داخل کانادا ثبت می شود. آنها برای افرادی است که در کانادا وضعیت قانونی ندارند اما هنوز کانادا را به محل زندگی خود تبدیل کرده اند.

ادعای پناهندگان

افراد می توانند در کانادا در بندر ورودی یا در یک اداره داخلی CBSA یا اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست پناهندگی کنند. آنها باید نشان دهند که چرا نمی توانند به کشور خود بازگردند.

 برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس

برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) برای استخدام تازه واردان در استانهای آتلانتیک نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور کار می کند. این استان ها قادرند با وجود مهاجرانی که دارای تجربه کار هستند، خلا نیروی کار خود را پر کنند.

مزایای شهروندی کانادا چیست؟

شهروندان کانادایی از حقوق و امتیازات زیادی در کانادا برخوردار هستند. طبق قانون، شهروندان به خدمات بهداشتی، اجتماعی و پشتیبانی دسترسی دارند. یک شهروند می تواند در هر کجای کانادا زندگی کند، کار کند و تحصیل کند و در انتخابات کانادا حق رای دارد.  همچنین تابعیت را نمی توان لغو یا سلب کرد.

همه افراد متولد کانادا به طور خودکار واجد شرایط تابعیت کانادا می شوند. همچنین، اتباع خارجی می توانند با گذراندن مراحل درخواست مناسب با مهاجرت به کانادا، پناهندگی و یا شهروندی کانادا (IRCC)، به شهروندان کانادایی تبدیل شوند.

آیا می توان در هر جای کانادا کار کرد؟

هنگامی که فردی تاییدیه اقامت دائم کانادا را بدست آورد، اجازه زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. در صورتی که یک تبعه خارجی وضعیت اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، پس باید مجوز مناسب کار در کانادا را داشته باشد.  معمولاً این مجوز به شکل مجوز کار کانادایی ارائه می شود.

آیا می توانید خانواده خود را به کانادا بیاورید؟

برخی از برنامه های مهاجرت به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند.  با این حال، اعضای خانواده که می توانند یک تبعه خارجی را با خود به همراه داشته باشند، بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است. به عنوان مثال، کسانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) کانادا مهاجرت می کنند واجد شرایط هستند که همسر و فرزندان وابسته خود را در این برنامه لحاظ کنند، اما والدین خود را شامل نمی شوند.

با این حال، کانادا دارای برنامه های حمایت مالی خانواده است که شهروندان کانادایی و مقیم دائم را قادر می سازد از همسر یا شریک زندگی خود، فرزندان وابسته و والدین / پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی کنند. برای تعیین اینکه آیا اعضای خانواده شما ممکن است به شما بپیوندند یا نه ابتدا باید تعیین کنید که کدام مسیر مهاجرت را انتخاب کنید!

 چرا کانادا به دنبال مهاجران است؟

شهرهای کانادا و مناطق روستایی برای ادامه رشد جمعیت و حمایت از بازارهای کار خود به افراد تازه وارد متکی است. کانادا نیز جمعیت پیری دارد و بدون سیستم قوی مهاجرت، کانادا مسیر مشابه ژاپن در دهه ۱۹۹۰ را طی خواهد کرد.

اما برخلاف ژاپن، کانادا از مهاجرت استقبال می کند و این به آنها این امکان را داده است که بخش عمده ای از جمعیت را در سن کار بالا، بین ۲۵ تا ۵۴ سال حفظ کنند. این شرایط بدون افزایش مهاجرت به کانادا امکان پذیر نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 71 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.