آوا زبان چگونه دایره لغات زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم ؟ - آوا زبان

۱۴۰۰/۰۲/۳۰


۳۲۲ بازدید

گسترش دایره لغات زبان انگلیسی

یکی از آسان ترین راه ها برای تقویت مهارت نویسندگی در زبان انگلیسی، افزودن کلمات جدید به دایره واژگانی خود است. زبان انگلیسی بین زبان های دنیا یکی از حجیم ترین زبان ها شناخته می شود. این یعنی مهم نیست شما چقدر کلمه یاد گرفته اید، همیشه کلمات جدیدی نیز هستند که می توانید آن ها را به دانش خود اضافه کنید. به هر سبکی که بنویسید (داستانی، خبرنگاری، شعر و …) در هر حال داشتن دایره لغات وسیع باعث قوی تر شدن نوشته های شما خواهد شد. به همین دلیل می شود گفت، زمانی را که صرف یادگیری کلمات جدید می کنید، در واقع در عین حال باعث تقویت مهارت نوشتن شما نیز می شود.

چرا دایره لغات برای نویسندگان مهم است؟

درست مانند دایره لغاتی که برای مکالمه از آنها استفاده می کنید، دایره لغاتی که برای نوشتن استفاده می کنید نیز باعث می شود همیشه کلمات زیادی در ذهن خود داشته باشید و در جای مناسب از آن ها استفاده کنید. از کلمات ساده گرفته تا افعال توصیفی و فراتر از آن. داشتن یک دایره لغات قوی برای نویسندگی، به شما کمک می کند تا متونی دقیق و شیوا بنویسید و از استفاده از کلمات یکنواخت پرهیز کنید. وقتی دایره لغاتی گسترده داشته باشید، برای توصیف شرایطی خاص، احساسات متنوع و ایده های مختلف توانا تر خواهید بود. سپس به تدریج دارای مهارتی می شود که بین نویسنده ها به مهارت رنگی آمیزی کلمات معروف است.
ارزشمندترین کلمات در دایره واژگانی یک نویسنده، آن کلماتی هستند که او می تواند در کمترین زمان آن ها را به خاطر آورد و به شکل اتوماتیک از آنها استفاده کند. بالاخره هدف نهایی از گسترش دایره لغات این است که بتوانید از کلمات جدیدی که یاد گرفته اید در یک نوشته استفاده کنید و البته از آن ها به شکل درست و در جای درست استفاده کنید. اگر از یک نویسنده کاربلد بخواهید در این خصوص به شما نکته ای را یاد دهد، او خواهد گفت نکته مهم این است که از کلمات رایج و ساده در جای درست و به شکل درست استفاده کنید تا این که بخواهید از کلمات پیچیده و سنگین به شکل اشتباه استفاده نمایید. خبر خوب این است که با گسترش دایره کلمات خود، خواهید توانست که هم کلمات ساده و رایج و هم کلمات پیچیده و سنگین را با دقتی یکسان و به بهترین شکل در متن به کار بگیرید.

هفت راه برای تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی

اکثر ما بعد از به پایان رساندن تحصیلات مدرسه یا دانشگاه، دیگر وقت چندانی به یادگیری لغات جدید انگلیسی اختصاص نداده ایم. خوشبختانه، برای یادگیری کلمات جدید هیچوقت دیر نیست و به قول معروف ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است. در اینجا نکاتی را که به شما کمک می کند تا راحت تر لغات جدید را یاد بگیرید توضیح داده ایم:
۱٫       یک برنامه مطالعاتی ایجاد کنید. گسترش دایره واژگان وقتی با واژه ها در قالب متن رو به رو می شوید بسیار راحت تر خواهد بود. دیدن کلمات وقتی در یک روزنامه یا مقاله یا رمان به کار رفته اند بسیار مفید تر از وقتی خواهد بود که صرفا یک جدول از کلمات با معانی آن ها را مشاهده کنید. در این روش نه تنها با کلمات جدید رو به رو می شوید، بلکه نحوه استفاده از آن ها در متن و جمله را نیز یاد خواهید گرفت.
۲٫       از دیکشنری و فرهنگ لغات استفاده کنید. استفاده از دیکشنری ها و فرهنگ لغات و اصطلاحات چه به شکل آنلاین و چه در قالب کتاب یک منبع بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود. بسیاری از مواقع این منابع به حافظه شما کمک می کنند و باعث می شوند مترادف های متنوعی را به خاطر بیاورید که شاید در متنی که در حال نوشتن آن هستید، یکی از این مترادف ها گزینه مناسب تری باشد. همچنین اگر از یک لغت نامه کامل و پیشرفته استفاده کنید، می توانید علاوه بر مترادف ها کلمات متضاد، ریشه واژگان و کلمات مرتبط با آن را نیز یاد بگیرید که خود راهی دیگر برای گسترش دایره واژگان شما است.
۳٫       بازی های کلمه ای را انجام دهید. بازی های مثل جدول یا رمزگشایی کلمات و به طور کلی هر بازی که در آن کلمات نقش محوری دارند، یک راه جذاب و سرگرم کننده برای تمرین واژگان قدیمی و یاد گرفتن واژگان جدید است. برای آن که کارایی این روش را به حداکثر برسانید، کلمات جدیدی را که در هر بازی یاد می گیرید یادداشت کنید و بعدا آن یادداشت ها را مرور نمایید.
۴٫       از فلش کارت استفاده کنید. استفاده از فلش کارت یک روش کلاسیک و ثابت شده برای یادگیری کلمات جدید است. در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن های موبایلی متنوعی هستند که مانند فلش کارت در گوشی شما عمل می کنند. یکی از آن ها را انتخاب کنید و سعی کنید روزی یک کلمه جدید یاد بگیرید. همیشه می توانید تعداد کلمات روزانه خود را افزایش دهید اما سعی کنید زیاده روی نکنید. یادگیری ده ها کلمه در روز با فلش کارد نمی تواند چندان موثر و کارآمد باشد.
۵٫       مشترک سرویس word of the day شوید. بعضی از پلتفرم های اینترنتی سرویس های «هر روز یک کلمه» دارند که می توانید در آن ها عضو شوید و از آن استفاده کنید. این سرویس می تواند در قالب وب سایت، اپلیکیشن یا ایمیل باشد و به شما کمک می کند تا به طور روزانه دایره واژگانی خود را گسترش دهید.
۶٫       رمزنگاری کنید. رمزنگاری کردن یک راهکار خلاقانه برای به یاد سپردن کلمات است. به خصوص برای کلمات چند بخشی یا کلمات سختی که کمتر رایج هستند و به یاد سپردن معنی آن ها کار نسبتا دشواری است. رمزنگاری کردن قاعده خاصی ندارد و برای هر کس به شکل منحصر به فردی می تواند اجرا شود. به این فکر کنید که اجزای مختلف هر کلمه شما را یاد چه چیزی می اندازند و آن چیز چگونه می تواند به معنای این کلمه مرتبط باشد. با ایجاد این ارتباط، به خاطر سپاری آن واژه بسیار راحت تر خواهد بود.
۷٫       از واژگان جدید در مکالمات خود استفاده کنید. بعضی از افراد انبوهی از کلمات را یاد می گیرند اما نحوه استفاده از آن را بلد نیستند. برای این که شما هم دچار این مشکل نشوید، سعی کنید کلمات جدیدی را که یاد می گیرید در مکالمات روزمره و موقعیت های ساده و روتین استفاده کنید. با تکرار این کار در موقعیت های روزمره، به تدریج مهارت شما در استفاده درست از کلمات جدید پیشرفت می کند و می توانید برای نوشتن متون جدی و ارزشمند و یا یک سخنرانی رسمی و مهم، به درستی از کلمات متنوع و سطح بالا استفاده نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.