آوا زبان هر آنچه که باید در مورد آزمون های زبان انگلیسی بدانید - آوا زبان

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که اگر تسلط خوبی روی این زبان داشته باشید، می توانید در بسیاری از کشور های جهان برای ادامه تحصیل، شروع کار و سکونت اقدام نمایید. در واقع داشتن تسلط کافی روی زبان انگلیسی فرصت های بی شماری را پیش روی شما قرار می دهد. برای آن که مشخص شود سطح تسلط شما بر زبان انگلیسی تا چه حد است، باید در آزمون های زبان انگلیسی معتبر که به شکل بین المللی برگزار می شوند و برای افرادی که زبان اول آن ها انگلیسی نیست شرکت نمایید.
حتما تا کنون نام آزمون های تافل و آیلتس به گوش شما خورده است. اما این ها تنها آزمون های معتبر برای سنجش تسلط بر زبان انگلیسی نیستند. آزمون های بین المللی متنوعی وجود دارند که هر کدام از آن ها برای هدف خاصی طراحی شده اند و شما باید با توجه به هدف و انگیزه خود برای شرکت در آن ها اقدام کنید. در این مطلب تمام آزمون های معتبر زبان انگلیسی را معرفی می کنیم و به تفاوت های آن ها با یکدیگر می پردازیم.

موضوعات این مقاله

آزمون تافل TOEFL

آزمون های زبان انگلیسی تافل

تافل در واقع مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language (آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) می باشد. این آزمون با دقت بالایی سطح توانایی شما در استفاده و همچنین درک زبان انگلیسی را می سنجد. تافل یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین آزمون های سنجش انگلیسی برای افراد غیر انگلیسی زبان است.

اگر قصد دارید که برای تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان اقدام کنید و یا در رشته ای شرکت کنید که بخش اعظم آموزش آن با زبان انگلیسی انجام می شود، آزمون تافل برای شما گزینه کاملا ایده آلی است. بسیاری از مدارس و دانشگاه های معتبر در سراسر جهان آزمون تافل را قبول دارند و به عنوان مدرکی معتبر که بیانگر تسلط فرد بر مهارت های زبان انگلیسی است به آن نگاه می کنند.

چرا باید تافل داشته باشم؟

به عنوان کسی که قصد ادامه تحصیل و یا مهاجرت در خارج از کشور را دارد، داشتن مدرک تافل مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. با داشتن نمره خوب در آزمون تافل می توانید به راحتی نظر مثبت ماموران پذیرش در کشور های خارجی را جلب نمایید. چرا که آزمون تافل به گونه ای طراحی شده است که دقیقا مهارت هایی را می سنجد که برای تحصیل و فعالیت در یک محیط علمی و آکادمیک مورد نیاز است.

همچنین با گذراندن آزمون تافل، به درک خوبی از سطح زبان انگلیسی خود می رسید و با اعتماد به نفس بالاتری در دانشگاه یا محل کار حاضر می شوید و نگران نخواهید بود که آیا زبان شما برای دیگران قابل فهم است یا نه.

تافل در چه کشور هایی معتبر است؟

نمرات تافل برای بیش از یازده هزار دانشگاه در بیش از صد و پنجاه کشور جهان معتبر هستند. مهم ترین این کشور ها عبارت هستند از بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا. همچنین تقریبا در تمام آسیا و اروپا نیز نمرات تافل کاربرد دارند و در دانشگاه ها و موسسات آکادمیک به رسمیت شناخته می شوند.

شما می توانید با استفاده از سیستم جست و جوی مقصد تافل دانشگاه هایی را که نمرات تافل در آن ها کاربرد دارد را پیدا کنید و مطمئن شوید که مقصد مورد نظر شما نمرات آزمون تافل را به رسمیت می شناسد. در ادامه بررسی می کنیم که تافل در کشور هایی که مقصد اصلی مهاجرین هستند تا چه میزان قابل قبول است:

تافل در آمریکا

طبق آمار از هر ۱۰ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا، ۹ دانشگاه نمرات تافل را به دیگر تست های انگلیسی ترجیح می دهند.

تافل در کانادا

تافل در کانادا نیز مانند آمریکا نسبت به دیگر تست های انگلیسی ارجحیت دارد. در کانادا بیش از هشتاد درصد برنامه های تحصیلی نمرات آزمون تافل را نسبت به دیگر آزمون ها ترجیح می دهند.

تافل در استرالیا و نیوزیلند

فرقی ندارد که قصد ادامه تحصیل و یا مهاجرت و سکونت دائم در استرالیا و نیوزیلند را داشته باشید. در هر صورت نمرات تافل در تمام نقاط استرالیا و نیوزیلند کاملا معتبر هستند. به عبارت دیگر تافل در استرالیا و نیوزیلند صد درصد قابل قبول است.

تافل در فرانسه و آلمان

دانشگاه های فرانسه و آلمان نیز نمرات تافل را به نمرات دیگر تست های انگلیسی ترجیح می دهند. به همین دلیل اکثر دانشجویان این دانشگاه ها با استفاده از نمرات تافل برای ثبت نام اقدام می کنند.

تافل در بریتانیا

میزان مقبولیت تافل در بریتانیا نیز نزدیک به صد درصد است. ضمن آن که تمام دانشگاه های الیت راسل گروپ، نمرات تافل را به رسمیت می شناسند.

مراحل آزمون تافل TOEFL به چه شکل است و چقدر طول می کشد؟

آزمون تافل شامل چهار مرحله اصلی است و تحت تدابیر مشخصی به شکل آنلاین و یا رو در رو انجام می گیرد. به طور تقریبی این آزمون سه ساعت به طول می انجامد. مراحل تافل عبارتند از:

• Reading (خواندن) – ۵۲ تا ۷۴ دقیقه

خواندن متون و پاسخ به سوالات مرتبط با آن ها

• Listening (شنیدار) – ۴۱ تا ۵۷ دقیقه

گوش دادن به سخنرانی ها و دیالوگ ها و پاسخ به سوالات مرتبط با آن ها

• Speaking (مکالمه) – ۱۷ دقیقه

با یک میکروفون راجع به موضوعات روزمره صحبت خواهید کرد و در باره چیزهایی که خوانده اید و به آن ها گوش داده اید به بحث خواهید پرداخت

• Writing (نوشتن) – ۵۰ دقیقه

یک متن را می خوانید، به یک صدای ضبط شده گوش می دهید و سپس پاسخ خود را تایپ می کنید و یا می نویسید

نمره دهی آزمون تافل چگونه انجام می شود؟

هر کدام از چهار بخش آزمون تافل ۳۰ نمره دارند. یعنی نمره کامل در این آزمون ۱۲۰ می باشد.

نمره ایده آل در تافل چند است؟

بسیاری از دانشگاه های معتبر سراسر جهان نمره تافل بین ۹۰ تا ۱۰۰ را حداقل نمره برای ثبت نام در نظر می گیرند. بعضی از دانشگاه ها نیز برای هر کدام از چهار بخش آزمون یک نمره حداقل را در نظر می گیرند و با توجه به نمره کلی شما در آزمون شرایط ثبت نام را بررسی می کنند.

آزمون آیلتس IELTS

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System به معنای سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی می باشد. این تست نیز مانند تافل از اعتبار بسیار بالایی نزد دانشگاه ها و کارفرمایان در اکثر کشور های جهان است. آیلتس دو نوع مختلف دارد که به آن ها آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال می گویند.
آیلتس آکادمیک برای دانشگاه ها و مدارس طراحی شده و آیلتس جنرال برای افرادی که قصد مهاجرت کاری و اجازه سکونت در کشور های خارجی را دارند مناسب است.

آیلتس در کدام کشور ها معتبر است؟

همانند تافل آیلتس نیز در بسیاری از کشور های جهان شناخته شده است و نمرات آن به رسمیت شناخته می شود. لازم به ذکر است اگرچه در اکثر دانشگاه های بریتانیا مدرک تافل کاملا معتبر است، اما بعضی از دانشگاه ها نمرات آیلتس را ترجیح می دهند. دلیل این امر این است که این مراکز معتقد هستند آیلتس آزمون دقیق تری است و جنبه های مختلف زبان را با ظرافت می سنجد.

تفاوت مراحل آزمون تافل و آیلتس

آیلتس شامل چهار مرحله لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می باشد که حدود سه ساعت طول می کشد. در حالی که آزمون تافل را می شود هم به شکل اینترنتی و هم به شکل رو در رو انجام داد، آزمون آیلتس تنها به شکل رو در رو و حضوری انجام می شود و قابلیت آزمون آنلاین را ندارد.

از دیگر تفاوت های آیلتس با تافل این است که در آیلتس مرحله اسپیکینگ شما با شخصی که از شما امتحان می گیرد به شکل مصاحبه گفت و گو خواهید کرد. علاوه بر آن سوالاتی که در آزمون آیلتس مطرح می شود از تنوع بالا تری برخوردار هستند. در آیلتس شما باید با سوالات چند گزینه ای، پر کردن جا های خالی، سوالات کوتاه پاسخ و غیره سرو کار دارید.

نمره دهی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از ۱ تا ۹ نمره گذاری می شود که شمال نیم نمره نیز می باشد. معمولا ظرف مدت سیزده روز نمرات گزارش می شوند.

نمره ایده آل در آیلتس

به طور معمول کسب نمره ای بین ۶ تا ۷ برای بسیاری از دانشگاه ها قابل قبول است.

آزمون آیلتس و تافل هر چند وقت یک بار برگزار می شوند؟

آزمون آیلتس به طور معمول هر ماه دو بار برگزار می شود. آزمون تافل نیز در موعد های مقرر حداقل ۵۰ بار در طول یک سال برگزار می گردد.

نمرات آزمون آیلتس و تافل تا چند سال معتبر هستند؟

هر دو آزمون تافل و آیلتس تا دو سال بعد از دریافت نمرات معتبر هستند. به همین دلیل توصیه می شود با دقت برنامه ریزی کنید تا قبل از پایان مدت اعتبار نتایج آزمون بتوانید از مدرک آن بهره ببرید. بعد از دو سال برای تمدید اعتبار مدرک خود یا باید مجددا امتحان دهید و یا ثابت کنید که در طول این دوسال برای حفظ و پیشرفت مهارت خود در زبان انگلیسی کوشا بوده اید.

 

>> همچنین میتوانید مقاله ی آزمون آیلتس چیست و چه بخش هایی دارد؟ (بررسی جامع) را نیز مطالعه فرمایید.

 

آزمون PTE

آزمون PTE (آزمون پیرسون انگلیسی) یکی از آزمون های زبان انگلیسی است که جهت سنجش و تعیین مهارت زبان انگلیسی توسط گروه پیرسون PCL انجام می شود. آزمون PTE با کامپیوتر انجام می شود و برای تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت است. PTE یک آزمون سه ساعته است که توسط دانشگاه ها و کالج ها در سطح جهانی شناخته شده است.

انواع آزمون PTE چیست؟

Young Learners PTE = ویژه کودکان و نوجوانان

General PTE = آزمون عمومی

PTE Academic = آزمون آکادمیک

استفاده و کاربرد های آزمون PTE

PTE General و PTE Young Learners = به درخواست مدارس و دبیرستان ها برگزار می شود.

PTE Business English = به عنوان آزمون مهارت انگلیسی در زمینه صنعت و تجارت مورد نیاز است.

PTE Academic = آزمون استاندارد مورد نیاز برای ثبت نام در  دانشگاه ها و کالج ها در کشورهای انگلیسی زبان است.

آژمون PTE در چه کشور هایی مورد تایید است؟

PTE در برنامه های تحصیلی، توسط هزاران دانشگاه و دانشکده در سراسر جهان قابل قیول و مورد تایید است.

نحوه ثبت نام در آزمون زبان PTE چگونه است؟

ثبت نام در PTE فقط به صورت آنلاین و در وب سایت رسمی آن انجام می شود. برای رزرو PTE Academic، داوطلبان میبایست یک حساب کاربری پیرسون ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات به درستی ذکر شده اند تا از مشکلات بعد از ثبت نام جلوگیری کنید.

 

آزمون توییک TOEIC

آزمون های زبان انگلیسی toeic

توییک مخفف عبارت Test of English for International Communication می باشد که یک آزمون انگلیسی استاندارد جهت ارتباطات بین المللی برای حرفه ای ها و شرکت ها ارائه شده است. TOEIC در واقع دارای دو آزمون جداگانه است، یكی مهارتهای پذیرش انگلیسی (خواندن و گوش دادن) و دیگری كه مهارتهای مولد انگلیسی (صحبت کردن و نوشتن) است که آزمایش می کند.

دانش آموزان می توانند بسته به نیاز خود، هر دو آزمون TOEIC یا فقط یکی از این دو آزمون را انجام دهند. ساختار هر یک از دو آزمون منحصر به فرد است و امتیازدهی هر کدام نیز متفاوت است. انواع مختلفی از روشهای آماده سازی TOEIC از خودآموزی گرفته تا دوره ها و آزمون های عملی در اکثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در دسترس است.

چرا باید در آزمون زبان انگلیسی TOEIC شرکت کنید؟

اگر هدف شما این باشد که در شرکتی مشغول شوید که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است، آزمون TOEIC ممکن است انتخاب خوبی باشد. اگر هدف شما حضور در صحنه تجارت های بین المللی است، داشتن نمره TOEIC گزینه ای است که به شما در دستیابی به آن هدف کمک می کند. توییک از TOEFL آسانتر به نظر می رسد، اما به همان اندازه چالش برانگیز است.

شما باید قوی باشید مهارت های لغات و گرامر و همچنین توانایی روان خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید. شما باید بتوانید موقعیت های محل کار خود را که در آزمون به شما معرفی می شود به سرعت درک کرده و به آنها پاسخ دهید. این آزمون بازتابی دقیق از آنچه در دنیای تجارت با آن روبرو خواهید شد ایجاد می کند. باید گفت اگر کمتر از پنج سال مطالعه فشرده انگلیسی داشته اید، از آمادگی خوبی برخوردار نیستید.

Reading و Listening آزمون TOEIC

آزمون خواندن و شنیدن  TOEIC محبوبیت بیشتری در بین دو آزمون TOEIC دارد. این تست در مراکز آزمون روی کاغذ انجام می شود و نمره ای بین ۱۰ و ۹۹۰ می دهد. مهارت های خواندن انگلیسی و مهارت شنیداری انگلیسی در این آزمون به طور مساوی سنجیده می شوند و نیمی از نمره نهایی هر کدام را بدست می آورد.

Speaking و Writing آزمون توییک

آزمون گفتاری و نوشتاری TOEIC در رایانه انجام می شود. این نسخه از TOEIC همراه با ممتحن نیست، بلکه دانش آموز پاسخ های گفتاری خود را به سوالات های ضبط شده یا کتبی ضبط می کند و پاسخ های کتبی خود را در قسمت مکتوب تایپ می کند. اینجا هم آزمون انگلیسی نوشتاری و گفتاری در این آزمون به یک اندازه سنجیده می شوند. نمره نهایی دانشجو بین ۰ تا ۴۰۰ است.

از ابتدا تاکنون آزمون توییک

از آنجا که آزمون TOEIC برای نشان دادن موقعیت های واقعی شرکت های بزرگ از سطح کارخانه تا اتاق هیئت مدیره است، این آزمون در طول سال ها تکامل یافته است. این کار به عنوان یک آزمون کاغذی سوالات ۲۰۰ گزینه ای متشکل از بخش گوش دادن و خواندن آغاز شد. در سال ۲۰۰۶، قالب سوالات بخش گوش دادن و خواندن و تعداد سوالات هر بخش اصلاح شد و محتوا به روز شد.

زمان کل این آزمون هنوز همان است، یعنی حدود ۲٫۵ ساعت. تغییر بزرگ دیگر در سال ۲۰۰۶ بود، ثبت نام برای یک آزمون مکالمه و نوشتن اضافی و اختیاری بود. آزمون صحبت کردن و نوشتن برای آزمایش بیشتر مهارت ارتباطات انگلیسی شخص مورد استفاده قرار می گیرد. این تست فقط توسط رایانه انجام می شود. این آزمون در درجه اول در ژاپن، کره، ایالات متحده آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که آزمون زبان انگلیسی TOEIC اصلی در بیش از ۱۵۰ کشور جهان استفاده می شود.

خدمات آزمون های آزمایشی ETS همیشه سعی دارد تا با تغییر در نحوه عملکرد و ارتباط افراد در محل کار، آزمون TOEIC را مرتبط و جاری نگه دارد. به همین ترتیب، تجدید نظر دیگری در آزمون گوش دادن و خواندن در ماه مه ۲۰۱۶ در ژاپن و کره آغاز شد. از بهار ۲۰۱۸، تغییرات در سراسر جهان برقرار شده است. امتیازدهی، زمان کل آزمون و تعداد بخشها مانند قبل است. نحوه انجام آزمون و سطح دشواری آن نیز ثابت مانده است.

برای اطمینان از اینکه آزمون TOEIC هدف خود را به عنوان ارزیابی قابل اعتماد مهارت انگلیسی در محیط کار اجرا می کند، تغییرات مختلفی در تعداد سوالات و انواع سوالات، همراه با تنوع بیشتر در تعاملات با چندین منبع ورودی، ایجاد شده است.

ویژگی های آزمون TOEIC

اما در اینجا یک بررسی اجمالی در مورد ویژگی های این آزمون داریم. برای تکمیل  ۱۰۰ سوال چند گزینه ای برای گوش دادن ۴۵ دقیقه وقت دارید. ۴ بخش مختلف وجود دارد که هرکدام نوع متفاوتی دارند. خواندن نیز ۱۰۰ سوال چند گزینه ای است، اما برای تکمیل آن ۷۵ دقیقه وقت دارید. ۳ بخش مختلف وجود دارد که هر کدام نوع متفاوتی دارند. هنگامی که در آزمون رسمی شرکت می کنید، ETS انتظار دارد شما یک نظرسنجی را که زمان اختصاصی ۳۰ دقیقه دارد، تکمیل کنید.

برای آزمون اختیاری گفتاری و نوشتاری، بخش سخنرانی شامل ۱۱ مرحله است و انجام آن بیش از ۲۰ دقیقه طول نمی کشد. بخش نوشتن دارای ۸ مرحله است و شما برای انجام آن حداکثر ۱ ساعت وقت دارید.

زمان و  نحوه ثبت نام آزمون زبان‌انگلیسی TOEIC

شما فقط میتوانید آزمون زبان انگلیسی  TOEIC را از ETS انجام دهید. ETS سالانه ۱۲ بار آن را در ایالات متحده ارائه می دهد. اگر آن را در آمریکا بخرید، ۸۵ دلار است. برای یافتن مرکز تماس برای خود، باید به صفحه ETS بروید و کشور خود را از لیست انتخاب کنید. برای فهمیدن اینکه چه زمانی می توانید در این آزمون شرکت کنید باید با مرکز تماس بگیرید. این مرکز همچنین هزینه را به شما اطلاع می دهد. اگر کشور شما در این لیست نیست، پس باید با ETS تماس بگیرید و آنها راهنمایی می کنند. مطمئن شوید که هر چه زودتر ثبت نام کنید تا بتوانید تاریخ مورد نظر خود را دریافت کنید. انتخاب یک تاریخ متناسب با برنامه شما ممکن است آسان نباشد. شما همچنین می خواهید تاریخی را انتخاب کنید که به شما زمان کافی برای تمرین و آماده سازی را بدهد.

آزمون اختیاری گفتاری و نوشتاری را می توان ماهانه یک بار در مکان های مختلف دنیا انجام داد. هزینه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. شما باید با نماینده خود در کشور خود تماس بگیرید. همانند آزمون استاندارد TOEIC، می توانید نماینده ای را در سایت ETS پیدا کنید.

با مراجعه به وب سایت ETS می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آزمون رسمی TOEIC کسب کنید.

نمره دهی آزمون توییک

بخش ریدینگ و لیسنینگ در آزمون توییک از اهمیت بالایی برخوردار است. برای هر کدام از این دو بخش بین ۵ تا ۴۹۵ نمره در نظر گرفته شده است که جمع آن ها می شود ۹۹۰ نمره. بخش رایتینگ و اسپیکینگ در این آزمون از نمره کمتری برخوردار است و بین ۰ تا ۲۰۰ نمره ارزش گذاری شده است.

مدرک آزمون توییک تا چند وقت معتبر است؟

مانند دیگر آزمون های معتبر زبان، مدرک آزمون توییک هم تا دوسال معتبر است. بعضی از شرکت ها و موسسات ممکن است هر دو سال یک بار این آزمون را از کارمندان خود بگیرند تا مطمئن شوند سطح زبان آن ها افت نکرده است.

آزمون توییک چه فرقی با تافل دارد؟

آزمون توییک همان طور که گفته شد کاربرد آن برای مقاصد تجاری و شغلی است. به همین دلیل سطح دشواری آن از تافل کمتر است. در حالی که تافل برای مقاصد مهاجرتی و تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد و از مقبولیت بسیار بیشتری برخوردار است.

آزمون اوپی و اوپیک (OPI و OPIC) دقیقا چیست؟

آزمون او پی آی و او پی آی سی روی قدرت تکلم و بیان زبان انگلیسی تمرکز دارند و دیگر مهارت های زبان انگلیسی را محک نمی زنند. این آزمون برای مقاصد تجاری و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین افرادی که قصد تدریس به زبان انگلیسی را دارند ممکن است به مدرک این آزمون نیاز پیدا کنند.

تفاوت آزمون OPIC با OPI

تفاوت این دو آزمون در نحوه اجرای آن ها است. در آزمون OPI شما با فرد آزمون گیرنده در یک اتاق به مصاحبه می پردازید و او سطح مهارت شما در تکلم انگلیسی را ارزیابی می کند. اما آزمون OPIC به شکل اینترنتی برگزار می شود و آزمودنی با استفاده از کامپیوتر به سوالات پاسخ می دهد. از آن جایی که در آزمون OPIC نیازی به حضور آزمون گیرنده نیست، قیمت آن بسیار ارزان تر از OPI است.

 

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج Cambridge Exams

آزمون های زبان انگلیسی Cambridge

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج با آزمون هایی که تا کنون ذکر شد تفاوت هایی دارد. این آزمون دارای سطوح مختلفی است. در واقع آزمون های کمبریج مانند آزمون های کلاسیک هستند که باید حداقل نمره مورد نظر را کسب کنید وگرنه مردود می شوید و باید دوباره امتحان بدهید.
به همین دلیل باید قبل از شرکت در این آزمون با توجه به سطح فعلی زبان خود انتخاب کنید که در کدام یک از سطوح آن شرکت کنید تا توانایی کسب نمره قبولی را داشته باشید.

انواع مختلف آزمون زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge Exams)

در اینجا سطوح مختلف آزمون انگلیسی کمبریج را معرفی می کنیم:

آزمون KET – انگلیسی ابتدایی کمبریج

این آزمون توانایی افراد را در زمینه های گفتار و نوشتار در سطح مقدماتی و روزمره می سنجد.

آزمون PET – انگلیسی مقدماتی کمبریج

اولین سطح از آزمون های انگلیسی کمبریج است. قبولی در این سطح به معنای آن است که شما توانایی کافی برای برقراری ارتباط و صحبت راجع به موضوعات ساده به زبان انگلیسی را دارید.

آزمون FCE – انگلیسی اولیه کمبریج

اگر فکر می کنید انگلیسی شما متوسط به بالا است، می توانید در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را بگیرید. قبولی در این سطح یعنی انگلیسی شما در حدی است که می توانید در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید و نسبتا روان و راحت به مکالمه بپردازید و ارتباط برقرار کنید.

آزمون CAE – انگلیسی پیشرفته کمبریج

برای قبولی در این سطح از آزمون انگلیسی کمبریج باید توانایی بسیار خوبی در رایتینگ و اسپیکینگ انگلیسی داشته باشید.

آزمون CPE – انگلیسی تخصصی کمبریج

سخت ترین سطح آزمون زبان انگلیسی کمبریج که کسب نمره قبولی در آن دستاورد بسیار بزرگی به حساب می آید. کسب مدرک این سطح از آزمون کمبریج به معنای آن است که انگلیسی شما در سطح انگلیسی یک فرد که زبان مادری او انگلیسی است قرار دارد و تفاوتی با افراد بومی در فهم و تکلم انگلیسی ندارید.

مدرک آزمون زبان انگلیسی کمبریج تا چند وقت معتبر است؟

مزیت قبولی در سطوح مختلف آزمون انگلیسی کمبریج این است که مدرک این آزمون تاریخ انقضا ندارد. مانند مدارک دانشگاهی شما با یک بار قبولی در هر کدام از سطوح آزمون زبان انگلیسی کمبریج، برای همیشه می توانید ادعا کنید که زبان شما در سطح مورد نظر قرار دارد.

 

دیگر آزمون های زبان انگلیسی

با توجه به آن که زبان انگلیسی زبان اول جهان به شمار می آید و تقریبا در هر گوشه ای از دنیا کاربرد دارد، آزمون های بی شماری در سطوح مختلف و با اهداف مختلف طراحی شده اند. با این حال آزمون هایی که در این مطلب آن ها را بررسی کردیم معتبر ترین و معروف ترین آزمون ها در سطح جهانی هستند. می شود گفت تقریبا هر هدفی که داشته باشید، با اخذ مدرک یکی از آزمون های ذکر شده در این مقاله می توانید به هدف مورد نظر خود دست یابید و توانایی خود در زبان انگلیسی را ثابت کنید.
بدیهی است که قبل از هر چیز باید به طور مشخص هدف خود را تعیین کنید تا بدانید که کدام یک از مدارک برای شما بیشتری کارایی را دارد. با توجه به محدودیت مدت زمان اعتبار مدارک آزمون های معتبر زبان انگلیسی، باید با برنامه ریزی دقیق برای کسب آن ها اقدام نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.