آوا زبان معرفی کتاب های خودآموز زبان انگلیسی - آوا زبان

کتاب های خودآموز زبان انگلیسی

کتاب های آموزش زبان انگلیسی یک گزینه مناسب برای یادگیری این زبان است. اگرچه روش های زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد، اما بهترین نقطه برای شروع انتخاب چند کتاب با کیفیت بالا است.

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی یک راه آسان و کم هزینه است که از طریق کتاب ها امکان پذیر می باشد. حتی مطالب آموزشی رایگان نیز هزینه هنگفتی دارند و آن وقت شما است. هر چه زمان بیشتری را صرف برنامه های آموزشی ضعیف کنید، زمان کمتری برای اهداف و علایق مهم دیگر خواهید داشت.

با توجه به این نکته ها، در اینجا کتاب های خودآموز زبان انگلیسی را برای شما آورده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید و به یک زبان آموز حرفه ای تبدیل شوید.

شاید هزینه خرید برخی از این کتاب ها بالا باشد، اما وقتی در نظر بگیرید که این کتاب ها را مطالعه کرده و برای هفته ها، ماه ها یا سال ها به آنها مجددا مراجعه می کنید، ممکن است ارزان ترین سرمایه گذاری شما برای تحصیل باشد.

کتاب های خودآموز زبان انگلیسی برای تقویت واژگان
کتاب های واژگان زبان انگلیسی

کتاب های زبان انگلیسی برای تقویت واژگان

یک روش رایج برای یادگیری یک کلمه جدید این است که ابتدا به آن کلمه در زبان مادری خود فکر کنید و سپس ترجمه انگلیسی آن را (با استفاده از گوگل یا یک برنامه فرهنگ لغت) جستجو کنید.

این روش یک اشتباه بزرگ است که تا سال ها سال مانع مکالمه خوب و روان شما به زبان انگلیسی خواهد شد. وقتی در مورد افرادی که انگلیسی را در ۶ ماه یاد می گیرند می شنوید، یکی از دلایلش این است که آنها از کتاب های خوب برای یادگیری کلمات جدید به روش درست انگلیسی استفاده می کنند یعنی به روش منطقی، با استفاده از یک برنامه یا سیستم.

English Vocabulary Builder

(DK English for Everyone)

یکی از سریعترین و موثرترین راه و روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبان خارجی دیگری) استفاده کردن از عکس ها و تصاویر می باشد. بخش قابل توجه و بزرگی از مغز و ذهن ما انسان ها به پردازش کردن اطلاعات و داده های بصری اختصاص داده شده است. همچنین نوزادان و خردسالان نیز هنگامی اولین کلمات خود را یاد می گیرند و شروع به صحبت کردن می کنند که ببینند‌.

کتاب ها و منابع زیاد و متعددی وجود دارد که شما می توانید از این روش و راه حل های یادگیری تصویری و بصری استفاده نمایید. یکی از موثرترین موارد برای یادگیری زبان انگلیسی، دوره DK’s English for everyone می باشد.

برای بزرگسالان و سطوح بالاتر زبان انگلیسی، ما دوره و کتاب English Vocabulary Builder را توصیه می کنیم که دارای بیش از ۳۰۰۰ کلمه و عبارت مرتبط با اشیا، کارها و موقعیت های معمولی و روزمره است. برای یادگیری گرامرهای زبان، اصطلاحات اساسی و پرکاربرد و عبارات مربوط به کسب و کار نیز جلد دیگری برای خرید موجود است‌.

آنچه کتاب های خودآموز زبان انگلیسی دوره  DKرا از دیگر کتاب های تصویری و بصری تمیز می دهد این موضوع است که هر قسمت از کتاب دارای تمرین و کوئیزهایی برای گوش دادن و مرور آموخته ها است و می توانید تلفظ ها را در وب سایت آنها یا با استفاده از اپلیکیشن رایگانشان تمرین نمایید.

English Collocations in Use

(Cambridge)

یادگرفتن یک واژه جدید می تواند دشوار باشد. شما باید معنی کلمات را بیاموزید، با چگونگی تلفظ شان و با چگونگی کاربردشان در یک جمله آشنا شوید؛ اما این سوال مهم و اساسی نیز مطرح می شود که چگونه می توانیم از این واژه به طور عادی مانند یک بومی استفاده کنیم.

برای اینکه بتوانیم مانند یک بومی به زبان انگلیسی صحبت کنیم، باید تلاش کرده و زمانی را صرف مطالعه و یادگیری collocations کنید. دانشگاه بزرگ و مشهور کمبریج (که به خاطر متخصصان خود نیز مشهور است) مجموعه و دوره ای از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی را منتشر کرده است که شما می توانید در یادگیری عبارات مشکل ساز از آن ها استفاده کنید. این ناشران کتاب های مشابهی نیز برای یادگیری و آموزش افعال و اصطلاحات دارند.

Oxford Advanced Learner’s Dictionary

(OALD)

دانشگاه معتبر آکسفورد به سبب انتشار یکی از بزرگترین و مهم ترین فرهنگ لغت های انگلیسی (با ۶۰۰۰۰۰ مدخل) شناخته شده است.

همچنین گفتنی است که متخصصان این دانشگاه بزرگ Oxford 3000 را ایجاد نموده است. این کتاب درجه یک لیستی از اساسی ترین و پرکاربردترین واژه ها در کشورهای انگلیسی زبان را دارا می باشد. به گفته این متخصصان درجه یک هر زمانی که بتوانید این کتاب مهم را بیاموزید، قادر خواهید بود ۸۰-۹۰ درصد از مکالمه های انگلیسی، مطالب وب سایت ها، روزنامه های منتشر شده و بسیاری از موارد دیگر را درک کنید؛ بنابراین یکی از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی عالی برای زبان آموزان است.

این کتاب مهم در کنار تمامی این موارد شما را قادر می سازد که هر واژه ای را در فرهنگ لغت Oxford Advanced Learner’s که یک فرهنگ لغت ویژه برای دانشجویان می باشد که خواستار تحصیل کردن در یک دانشگاه انگلیسی زبان هستند، متوجه شوند. به روز ترین نسخه این کتاب دارای ۶۰،۰۰۰ واژه و ۱۰۹،۰۰۰ مثال می باشد.

OALD شامل بسیاری از ویژگی های خاص است که نمی توانید در فرهنگ لغت های دیگر پیدا کنید، مانند مترادف و هم نشانی. همچنین می توانید نسخه اپلیکیشن را در تلفن هوشمند خود بارگیری کنید که به شما امکان می دهد کلمه مورد نظر خود را به شکل صوت بشنوید. (در صورتی که نمی دانید چگونه آن را تلفظ کنید که یک مشکل رایج در کلمات انگلیسی است).

کتاب های زبان انگلیسی برای یادگیری گرامر
کتاب های گرامر زبان انگلیسی

بهترین کتاب های گرامر برای آموزش زبان انگلیسی

باوجود اینکه که یادگیری و فهم دستور زبان انگلیسی آسان نیست اما بسیاری از منابع و کتاب ها نیز کار یادگیری را بیش از حد مشکل و گیج کننده می کنند.

سه کتاب در ذیل برای شما آورده ایم که بسیار حرفه ای و خاص هستند چرا که دستور زبان انگلیسی را تا جایی که ممکن است سهل و حتی سرگرم کننده کرده اند. البته گفتنی است که یکی از بهترین ویژگی های این کتاب های عالی این مورد است که از جمله کتاب های خودآموز زبان انگلیسی در خانه می باشند.

English Grammar in Use

(Cambridge)

یک کتاب عالی برای مطالعه زبان انگلیسی در خانه، کتاب کار ریموند مورفی، English Grammar in Use است.

این کتاب از محبوب ترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی و دستور زبان در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. هر مبحث گرامری به زبان ساده، با مثال های زیاد و تمرینات عملی توضیح داده شده است. در پشت کتاب نیز آزمونی وجود دارد که می توانید با آن مشخص کنید کدام موضوعات گرامری برای شما سخت ترین هستند.

در اصل یکی از اصلی ترین و بهترین راه های مطالعه این منبع شروع کردن با قسمت های جالب توجه یا گیج کننده می باشد؛ اما گفتنی است که کتاب Intermediate برای زبان پذیران سطح B1/B2 طراحی و آماده شده است، بنابراین اگر سطح زبان انگلیسی شما پایین تر یا بالاتر از این است، باید به جای این کتاب از منبع هایی با سطح مبتدی یا پیشرفته استفاده کنید.

Practical English Usage

(Oxford)

یکی از مشکل های متعدد در یادگیری دستور زبان (به هر زبانی) در کتاب ها این است که داده های بسیاری به زبان آموز می دهند. به علت اینکه کتاب ها توسط متخصصان زبان شناسی تحریر شده اند که در زمینه های زبان، تاریخ و روانشناسی تخصص دارند، بنابراین مشکلات رایج را برای زبان آموزان توضیح نمی دهند و جزء انواع کتاب های خودآموز زبان انگلیسی محسوب نمی شوند‌.

در برابر این موارد، کتاب Practical English Usage به طور متمرکز برای کسانی است که خواستار یادگیری زبان انگلیسی هستند نوشته شده است. این کتاب درجه یک اولین بار در سال ۱۹۸۰ منتشر شد و طی ۴۰ سال گذشته چندین بار ویرایش شده است.

برای دانش آموزان سطح متوسط ​​و پیشرفته زبان، داشتن این کتاب یک منبع عالی محسوب می شود اما بهتر است بدانید که هیچ تمرین و تستی در آن وجود ندارد و فقط توضیحات و مثالها را دارا می باشد.

English Grammar: Understanding the Basics

(Cambridge)

اگر در مورد اصطلاحاتی مانند افعال “transitive” و “intransitive” یا ضمایر “demonstrative” و “interrogative” گیج شده اید، یکی دیگر از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، Understanding the Basics (Cambridge) است.

برخلاف دیگر منابع، این کتاب دستور زبان انگلیسی را گام به گام توضیح می دهد. اگر شما مجبور به نوشتن زیاد به زبان انگلیسی هستید، این منبع بسیار مفید خواهد بود‌.

با کتاب های دیگر، نحوه رفع اشتباهات خود و ساختن جملات طولانی تر را خواهید آموخت، اما این کتاب به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را درک کنید.

کتاب های خودآموز زبان انگلیسی برای تقویت مهارت مکالمه
کتاب های مکالمه زبان انگلیسی

برای مکالمه زبان انگلیسی چه کتابی بخونم؟

بهترین راه برای تقویت مهارت های صحبت کردن این است که با معلم یا برخی از دوستان انگلیسی زبان خود تمرین کنید؛ اما شما همچنین می توانید چیزهای زیادی در مورد مکالمه از چند کتاب خوب، مانند کتاب های زیر بیاموزید.

English Conversation

(Practice Makes Perfect)

اگر مایل هستید در صحبت کردن با افراد انگلیسی زبان، همکاران یا اعضای خانواده خود احساس راحتی کامل کنید، یک کتاب خوب و عالی برای مطالعه و یادگیری Practice Makes Perfect: مکالمه انگلیسی توسط ناشر آمریکایی، McGraw-Hill می باشد.

این یکی از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی است که عبارات و اصطلاحات رایج را از طریق نمونه گفتگوها، توضیحات دقیق و تمرینات عملی برای موقعیت هایی مانند زیر توضیح می دهد:

  • معرفی خود و دیگران
  • ابراز نظر، دوست داشتن و دوست نداشتن
  • بیان خواسته ها و نیازها
  • روایت یک داستان یا بازگو کردن یک گفتگو

همچنین می توانید به نمونه صوتی مکالمات در وب سایت آنها یا از طریق برنامه های رایگان Android و iPhone گوش دهید.

Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course

اگر سعی می کنید انگلیسی را در خانه یاد بگیرید، یک کتاب بسیار خوب که باید داشته باشید، Ship or Sheep است. این کتاب که توسط کمبریج منتشر شده است می تواند به شما در یادگیری تلفظ واژه ها و جملات انگلیسی به طور واضح و طبیعی کمک کند.

در این کتاب، دیالوگ ها، تمرینات و بازی هایی وجود دارد که می توانید با شریک مطالعه خود، همکلاسی یا معلمتان انجام دهید. (حتماً سی دی های صوتی همراه کتاب را دریافت کنید!)

کتاب های زبان انگلیسی برای آمادگی آیلتس

اگر می خواهید در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کنید یا ویزای کار در یک کشور انگلیسی زبان را دریافت نمایید، احتمالاً باید آزمون IELTS را پشت سر بگذارید. سه کتاب زیر می تواند شما را برای کسب بهترین امتیاز ممکن آماده کند.

The Official Cambridge Guide to IELTS

کمبریج علاوه بر انتشار بسیاری از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی یکی از خالقان آیلتس است؛ بنابراین تعجب آور نیست که آنها همچنین بهترین کتاب را برای آمادگی برای شرکت در این آزمون را نیز منتشر کنند.

یک راهنمای رسمی دانشگاه کمبریج برای سطوح آیلتس برای زبان پذیران انگلیسی با کمترین سطح B1 طراحی شده است و نکته هایی برای نحوه رو به رو شدن برای هر دوره آیلتس (آموزش آکادمیک و عمومی) ارائه می دهد. علاوه بر این، این کتاب شامل بسیاری از نکات، توضیحات، تمرینات، مثالهای صوتی و تصویری، به علاوه ۸ تست تمرین کامل است.

اما گفتنی است که این کتاب درجه یک به شما درباره کلمات یا دستور زبان خارجی آموزش نمی دهد. تمرکز اصلی این منبع بر روی مهارت های لیسنینگ، خواندن، مکالمه و نوشتن است؛ درست مانند آزمون مهم آیلتس.

Vocabulary for IELTS Advanced

(Cambridge University Press)

توجه: این کتاب برای زبان پذیرانی نوشته شده است که می خواهند در آزمون مهم آیلتس آکادمیک شرکت نمایند و می خواهند نمره ۷، ۸ یا ۹ را دریافت کنند. اگر میل دارید فقط در آزمون عمومی شرکت نمایید، منبع بهتری برای یادگیر، Collocations in Use English است (به نوشته های بالاتر مراجعه کنید).

Grammar for IELTS

(Cambridge University Press)

اگر تمرینات رایتینگ آیلتس را سخت می دانید (و مایل هستید در این بخش نمره بالایی کسب کنید)، یکی از کتاب های خودآموز زبان انگلیسی خوب Grammar for IELTS است.

این منبع بر ساختارهای گرامری رسمی و آکادمیک خاصی که باید برای کسب نمره بالا در آزمون (و موفقیت در یک دانشگاه انگلیسی زبان) تسلط داشته باشید، تمرکز دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 34 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 10 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.