آوا زبان معرفی رمان های انگلیسی برای یادگیری انگلیسی (20 رمان عالی) - آوا زبان

رمان های انگلیسی برای یادگیری انگلیسی

زمانی که می خواهید شروع به مطالعه کتاب و داستان و رمان به زبان انگلیسی کنید، فهمیدن این که باید از کجا شروع کنید کار سختی خواهد بود. شاید فکر کنید که کتاب ها و رمان های انگلیسی پرفروش انتخاب سختی برای یادگیری این زبان هستند؛ اما معمولا اینطور نیست، چرا که کتابهایی که بسیار معروف و محبوب هستند و افراد زیادی آنها را مطالعه می کنند نباید سخت باشند و حتی باید به زبان ساده ای نوشته شده باشند.

مورد دیگری که وجود دارد این است که طبق چه فاکتوری کتاب مورد نظرتان را انتخاب می کنید؟ ژانر کتاب یا سطح آن؟ و اصلا چطور باید با خواندن کتاب در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟ بهترین رمان برای یادگیری انگلیسی چیست؟ به این سوالات و پرسش های مهم دیگر به زودی پاسخ می دهیم.

رمان های انگلیسی به یادگیری زبان چه کمکی میکنند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا خواندن رمان های زبان انگلیسی باعث تقویت زبان می شود؟ به شکل خلاصه باید در پاسخ به این سوال بگوییم که بله، کاملا درست است. اما چطور؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

  • پیشرفت گرامر و تلفظ انگلیسی از طریق خواندن

جزییات مختلفی در گرامر و ساختارهای زبان انگلیسی وجود دارد که می تواند باعث گیج شدن افراد مبتدی شود. با این وجود، زمانی که به اندازه کافی بخوانید (و بشنوید)، این مسائل ساختاری به شکل طبیعی و ناخودآگاه برای شما حل خواهند شد. باید توجه کنید که بلند خواندن متون می تواند به روان تر شدن تلفظ های شما کمک کند و اگر همزمان با خواندن متن آن را بشنوید، این موضوع بشدت به بهبود تلفظ (pronunciation) شما کمک می کند.

  • خواندن دایره لغات انگلیسی شما را گسترش می دهد

آیا در زمان مکالمه انگلیسی به دنبال کلمه مناسب می گردید و نمی توانید آن را پیدا کنید؟ یا مثلا مجبور به توضیح کلمه ای می شوید که نمی توانید آن را پیدا کنید؟ اگر پاسختان به هر یک از این موارد بله است، نیاز است که روی دایره واژگانتان کار کنید. علاوه بر مطالب این مقاله و خواندن رمان و داستان انگلیسی برای یادگیری واژگان جدید انگلیسی می توانید از مقاله چگونه دایره لغات زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم استفاده کنید و سری به بخش کلمات انگلیسی در بخش آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان بزنید.

توجه داشته باشید که خواندن تقریبا هر گونه متنی می تواند به پیشرفت دایره واژگان شما کمک کند. رمان ها و … نیز از این موضوع مستثنی نیستند. قطعا ژانر رمان مورد نظر می تواند روی نوع کلمات، عبارات، و جملاتی که یاد می گیرید تاثیر بگذارد.

خواندن رمان برای افزایش دایره لغات
خواندن رمان انگلیسی برای افزایش دایره لغات
  • بلند خواندن به روان شدن تکلم شما کمک می کند

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا خواندن با صدای بلند به شما کمک می کند روان تر صحبت کنید؛ دلیلش این است که این کار:

  • به صحبت کردن شما وضوح ببخشد، چرا که تارهای صوتی و بقیه بخش های مرتبط با صحبت کردن شما را ورزش می دهد – لب ها، گلو و زبان – و این کار در رابطه با صداهای مختلف می تواند انجام شود.
  • تلفظ شما را بهبود می دهد
  • در نهایت می تواند باعث پیشرفت و بهبود لحن، مکث ها، تاکیدها و سرعت و روند speaking شما شود
  • خواندن می تواند رایتینگ شما را بهتر کند

احتمالا نویسنده معروف کتابها و رمانهای ترسناک، Stephan King (استیون کینگ) را که کتابهایش بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه فروش داشته می شناسید. یکی از نقل قول های معروف او این است:

استیون کینگ رمان نویس مشهور

ژانر چیست؟

ژانر در واقع گروه یا category است که یک آهنگ، فیلم، کتاب، نوشته یا هر چیز دیگر از این قبیل می تواند در آن قرار بگیرد. می توان برای ژانر مثالهایی مانند اینها آورد: ژانر وحشت (horror)، ژانر معمایی (mystery)، علمی تخیلی (science-fiction) و …

این مهم است که کتابی را انتخاب کنید که به ژانر آن علاقه دارید،  در غیر این صورت ممکن است مجبور به خواندن کتابی شوید که علاقه  و اشتیاقی به خواندن ان ندارید. مثلا ممکن است شما به ژانر تاریخی-تخیلی یا همان historical fiction علاقه داشته باشید اما کتاب های علمی تخیلی یا sci-fi را دوست نداشته باشید. در ادامه به معرفی کتابها و رمانهای بسیار جذاب بر اساس ژانر می پردازیم:

۲۰ تا از بهترین رمان های انگلیسی

رمان های انگلیسی با ژانر هیجانی

اینها داستان ها و رمان هایی هستند که باعث می شوند قلب شما تندتر بتپد. کتابهایی که نمی توانید آنها را زمین بگذارید و مدام باید جلوتر بروید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. به شکل دقیق تر، کتابهای Suspense یا کتابهای دارای تعلیق بسیار شبیه به کتابهای thriller هستند اما حتی از آنها هم هیجان انگیزتر و گاها ترسناک هستند.

شما عاشق این ژانر از کتاب ها خواهید بود اگر به سریالهای جنایی، معمایی، و کتابها و رمانهای دارای سرعت بالا علاقه دارید. معمولا در این کتابها می توانید دیالوگهای واقع گرایانه زیادی پیدا کنید و در کل اگر دنبال راهی جذاب و هیجان انگیز برای یادگیری کلمات و عبارت های جدید هستید، این کتاب ها همان چیزی هستند که به دنبالش هستید.

رمان های انگلیسی در ژانر هیجانی
رمان های انگلیسی با ژانر هیجانی
  • رمان وقت رفتن (Leaving Time)

نوشته جودی پیکولت (Jodi Picoult)

خلاصه داستان: دختری ۱۳ ساله بعد از این که در یک تصادف وحشتناک مادرش ناپدید شده، به دنبال او می گردد. او از یک پیشگو و یک کارآگاه کمک می گیرد. و طی این جستجو، آنها می فهمند که گاهی پرسیدن سوالها، ما را به جوابهایی می رساند که دوست نداریم آنها را بدانیم …

زبان انگلیسی در این کتاب: از آنجایی که این رمان یک thriller معمولی نیست، شاید کمی دشوار باشد. تمرکز این کتاب بیشتر بر طرز فکر و جریان فکری افراد است تا کارهایی که انجام می دهند. خواننده هایی که سطح بالایی از انگلیسی دارند از خواندن این کتاب لذت می برند.

  • رمان نخستین مرگ (قربانی) st to Die)

نوشته جیمز پترسون (James Patterson)

خلاصه داستان: چهار زن به یکدیگر ملحق می شوند تا قاتلی را که افراد را به شکل فجیعی به قتل می رساند گیر بیاندازند. این کتاب، اولین کتاب از مجموعه کتابهای جنایی-مهیج باشگاه کشتار زنان است، در نتیجه اگر آن را دوست داشتید می توانید مطالعه خود را ادامه دهید.

زبان انگلیسی در این کتاب: قلم پترسون تا حد خوبی راحت است و فهم آن آسان می باشد. علاوه بر آن، تعداد بسیار زیادی از کلمات و واژگان جدید در این کتاب وجود خواهد داشت که می توانید آنها را یاد بگیرید و ازشان استفاده کنید.

  • رمان انگلیسی سه (Three)

نوشته تد دکر (Ted Dekker)

خلاصه داستان: تصور کنید در حال رانندگی هستید که ناگهان تلفنتان زنگ می خورد. فردی که پشت خط است به شما می گوید ۳ دقیقه وقت دارید تا گناهتان را به تمام دنیا اعتراف کنید، وگرنه ماشینتان منفجر خواهد شد. چه کار خواهید کرد؟ شخصیت اصلی کتاب، کوین پارسون توسط یک قاتل به خاطر کاری که مطمئن نیست تقصیر و گناه او باشد تحت تعقیب است…

انگلیسی به کار رفته در این کتاب: زبان انگلیسی که در این کتاب به کار رفته نیز تقریبا به آسانی انگلیسی پترسون است، اما ممکن است دنبال کردن و فهم داستان به شکل کلی کمی دشوارتر از آن باشد.

  • رمان آقای مرسدس ( Mercedes

نوشته استیون کینگ (Stephan King)

خلاصه داستان: این کتاب، اولین نسخه از یک سه گانه است. یک پلیس بازنشتسته سعی در متوقف کردن شخصی دارد که می خواهد هزاران انسان را بکشد. آیا او خواهد توانست از این اتفاق، به موقع پیش بینی کند؟

زبان انگلیسی در این کتاب: استیون کینگ یکی از شناخته شده ترین نویسندگان کتابهای ژانر وحشت است. انگلیسی به کار رفته در کتابهای او کمی پیشرفته و دشوار است. و البته، شخصیت های رمان های او بسیار رئال (realistic) هستند، و این باعث می شود که این کتاب، کتاب خوبی برای آشنایی با نحوه صحبت و مکالمه انگلیسی واقعی باشد.

  • رمان فریاد خاموش (Silent Scream

نوشته آنجلا مارسونز (Angela Marsons)

خلاصه داستان: یک نفر در حال کشتن بچه هاست. کارآگاه کیم استون (Kim Stone) می فهمد که او زمان خیلی طولانی تری بوده است که در حال کشتن بچه ها بوده. اما آیا او خواهد توانست قاتل را قبل از این که دوباره بچه دیگری را بکشد متوقف کند؟

زبان انگلیسی در این کتاب: انگلیسی این کتاب کمی پیشرفته است. اما برای کسانی که در سطح high-Intermediate یا همان B2 هستند، قابل خواندن خواهد بود. مارسونز یک نویسنده بریتانیایی است، بنابراین بعضی از اصطلاحات، کلمات و عبارات آن مختص انگلیسی بریتیش خواهد بود (مانند استفاده از کلمه “guv”). و خلاصه این کتاب، کتابی عالی برای یادگیری انگلیسی بریتیش خواهد بود. همچنین اگر به مبحث انگلیسی امریکایی و بریتیش علاقه دارید، توصیه می کنیم مقاله تفاوت لهجه British و American را مطالعه کنید.

رمان های انگلیسی عاشقانه

رمان عاشقانه در رابطه با روابط عاشقانه میان افراد، و عاشق و معشوق است. بعضی رمانها تم جنسی دارند و بعضی دیگر کمی ملایم تر هستند و در رابطه با ارتباط و تعامل میان افراد هستند. رمانهای عاشقانه معمولا برای خانم ها نوشته می شوند، اما هر کسی می تواند از یک رمان عاشقانه جذاب لذت ببرد.

زبان انگلیسی به کار رفته در این نوع رمان ها از کتابها و داستانها در توصیف ظاهر، رفتار و افکار افراد بسیار خوب عمل می کنند. بسیاری از این کتاب ها ممکن است نشان دهند که خانم ها چطور با آقایان صحبت می کنند و برعکس. حتی ممکن است با خواندن این نوع از کتابها و رمانها ایده هایی برای لاس زدن به انگلیسی به دست بیاورید!

رمان های انگلیسی عاشقانه
رمان های انگلیسی در ژانر عاشقانه
  • رمان عاشقانه انگلیسی تا آخر دنیا (Until the End of Time)

نوشته دنیل استیل (Danielle Steel)

خلاصه داستان: آیا عشق تا ابد باقیست؟ زوجی که در این رمان هستند که چنین باوری دارند. این رمانیست در رابطه با عشقی که حتی مرگ هم نمی تواند آن را نابود کند.

زبان انگلیسی در این کتاب: نثر این کتاب کمی زیادی از واژگان متنوع و گاها متکلف استفاده می کند، اما در کل انگلیسی آن در حدی هست که یک زبان آموز سطح Intermediate یا B1 بتواند آن را دنبال کند و بفهمد.

  • رمان One for the Money

نوشته ژانت ایوانوویچ (Janet Evanovich)

خلاصه داستان: استفانی پلام (Stephanie Plum) نیاز به پول دارد و این نیاز بسیار فوریست. پس او شروع به تعقیب و دستگیری کسانی می کند که تحت تعقیب هستند و شروع کارش با کسی است که قبلا با او سر و سری داشته…

زبان انگلیسی در این کتاب: دارای سرعت بالاست و دنبال کردن آن راحت است، و این کتاب، کتابی عالی برای زبان آموزان سطح Intermediate یا همان B1 است. این رمان از زاویه دید شخصیت اصلی داستان نوشته شده و لحنی محاوره ای و مکالمه ای دارد. در واقع به شکلی نوشته شده که استفانی پلام واقعا صحبت می کند. و در واقع این کتاب برای یادگیری نحوه صحبت کردن انگلیسی زبانان و افراد native عالیست.

  • رمان انگلیسی شماره ات را دارم (I’ve Got Your Number) 

نوشته سوفی کینسلا (Sophie Kinsella)

خلاصه داستان: زنی که دارد برای مراسم عروسیش آماده می شود تلفن همراهش را گم می کند. مشکلی نیست! او تصمیم می گیرد که از گوشی ای که در آشغالهای هتلی که در آن اقامت دارد پیدا کرده استفاده کند. اما اگر فردی که تلفن پیدا شده متعلق به اوست این موضوع را برنتابد چه؟

زبان انگلیسی در این کتاب: این کتابی دیگر برای یادگیری مکالمه انگلیسی است، چرا که از زاویه دید اول شخص نوشته شده است. به بیان دیگر، به شکلی نوشته شده که انگار شخصیت اصلی در کتاب در حال صحبت و تفکر است. این کتاب، متنی جذاب دارد که دنبال کردن آن چندان دشوار نیست.

  • پنجاه طیف خاکستری (Fifty Shades of Gray

نوشته ای. ال. جیمز ( L. James)

خلاصه داستان: آنا استیل که به عنوان مصاحبه کننده برای مصاحبه می رود، محو کریستین گری (Christian Gray) خوشتیپ و باهوش و جذاب می شود. این دو یک ارتباط عاشقانه را شروع می کنند که تماما حول محور کنترل و تسلط می چرخد. این رمان پر است از تابوها و مسائل خلاف عرف جنسی است، و تنها مناسب مخاطب بزرگسال است!

انگلیسی استفاده شده در این کتاب: زبان انگلیسی به کار رفته در این رمان حتی برای توصیف کوچکترین چیزها از کلمات و واژگان انگلیسی متنوع استفاده می کند. می توان گفت این رمان، کتابی عالیست برای یادگیری کلمات جدید و بخصوص صفت های متنوع (Adjectives).

  • دوستدارت، کارتر (Sincerely, Carter

نوشته ی ویتنی گراسیا ویلیامز (Whitney Gracia Williams)

خلاصه داستان: زمانی که عاشق صمیمی ترین دوستتان شوید چه اتفاقی می افتد؟ در این کتاب شاهد تغییر ارتباط دو نفر از دوستی و صمیمیت به عشق و عاشقی خواهید بود.

زبان انگلیسی در این کتاب: این رمان جذاب و ساده است و از مکالمات و لحظات واقع گرایانه ای برخوردار است. نکته قابل توجه این است که از زاویه دید یک مرد روایت می شود و این موضوع آن را از بسیاری رمان های عشقی متمایز می کند.

رمان انگلیسی فانتزی

گاهی یک کتاب خوب از ژانر فانتزی به شما این امکان را می دهد که مکان های جادویی را ببینید و در آنها به کاوش بپردازید. گاهی نیز پیش می آید که یک رمان فانتزی موجودات خیالی را به دنیای واقعی ما می آورد. در هر صورت و با هر فانتزی ای که داشته باشید، این ژانر از رمان شما را از دنیای واقعی دور می کند.

کتابهای فانتزی معمولا ماجراها و شخصیت های جالبی دارند، و در نظر داشته باشید که این کتابها برای یادگیری کلمات مترادف (synonyms) و کلمات مربوط به توصیف یک شخصیت بسیار مفید هستند. در نهایت از  آنجایی که در فانتزی و خیال نیازی به پیروی از قانونهای دنیای واقعی نیست، ممکن است در این کتابها هر اتفاقی بیافتد!

رمان انگلیسی فانتزی
رمان های انگلیسی در ژانر فانتزی
  • رمان انگلیسی هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone)

نوشته جی. کی. رولینگ ( K. Rowling)

خلاصه داستان: به احتمال بسیار زیاد بسیاری از شما با داستان این کتاب آشنایی دارید و فیلم های هری پاتر را دیده اید. ولی اگر فیلمها را دیده اید و یا حتی کتاب را به فارسی خوانده اید، بد نیست بدانید که خواندن کتابهای هری پاتر به زبان انگلیسی لطف دیگری دارد. در هر صورت به شکل خلاصه می توان گفت که این کتاب داستان هری پاتر، پسر کوچکی را روایت می کند که زندگی غم انگیزی دارد و یک روز از یک مدرسه جادویی به اسم هاگوارتز، دعوتنامه ای دریافت می کند و در نتیجه، زندگی اش برای همیشه تغییر می کند.

زبان انگلیسی در این کتاب: این کتاب برای نوجوانان و جوانان نوشته شده، پس نثر خیلی سختی ندارد و می توانید از خواندن این کتاب و سبک نوشتاری زنده و پرنشاط آن لذت ببرید. همچنین توجه کنید که نویسنده کتاب انگلیسی است، پس اگر در حال یادگیری و کار روی انگلیسی بریتیش هستید، این کتاب می تواند واقعا کمک کننده باشد!

  • دختری با همه ی استعدادها (The Girl with All the Gifts)

نوشته ام. آر. کری ( R. Carey)

خلاصه داستان: دختر قصه ی ما استعدادهای خاصی دارد، اما این استعدادها او را خوشحال نمی کنند. در عوض با او مثل موش آزمایشگاهی رفتار می شود و مدام روی او تحقیقات و بررسی انجام می شود. و او ممکن است هر لحظه شروع به دفاع از خودش کند…

زبان انگلیسی در این رمان: این کتاب با بقیه رمانها خیلی متفاوت است – چرا که در آن از زمان حال در انگلیسی (Present Tense) استفاده شده است. همه چیز الان در حال رخ دادن است. از آنجایی که کتاب از زاویه دید یک دختر کم سن نوشته شده است، نوشتار و نثر آن نیز ساده و روان است و این به شما این اجازه را می دهد که تا حد خوبی روی داستان تمرکز کنید.

  • اقیانوس در انتهای جاده (The Ocean at the End of the Lane)

نوشته نیل گیمن (Neil Gaiman)

خلاصه داستان: یک روز یک پسر متوجه می شود که خانواده ای که در انتهای جاده زندگی می کنند، کمی … عجیب هستند. اما این موضوع او را از دوستی با دختر خانواده باز نمی دارد. و او یک سفر عجیب و جادویی را آغاز می کند …

زبان انگلیسی این کتاب: گیمن استاد داستان پردازیست. کتاب از نثر ساده تا متکلف پیچیده است و شاید برای زبان آموزانی با سطح بالاتر مناسب باشد.

رمان های انگلیسی علمی-تخیلی

این ژانر که معمولا به شکل مخفف به آن sci-fi گفته می شود فضایی آمیخته با تکنولوژی، علوم و یا فضا دارد. خیلی اوغات این کتاب ها بر اساس واقعیت های علمی هستند اما بر اساس واقعیت و داستان های واقعی نیستند.

یکی از معروف ترین و محبوب ترین مثالهای کتاب های علمی تخیلی کتاب های Star Wars هستند. پس اگر به فیلمهای آن علاقه دارید، کتاب ها را نیز دوست خواهید داشت. رمان های علمی تخیلی به شما چیزی بیش از انگلیسی صرف و معمول یاد خواهند داد. این کتابها به شما کلمات انگلیسی مربوط به علوم و تکنولوژی را خواهند آموخت. حتی اگر اتفاقات علمی و تکنولوژیکیی که در این کتابها می افتند واقعی نباشند، کلمات و عبارات مربوط به علم و فناوری که در این رمانها به کار می روند واقعی هستند.

رمان های انگلیسی علمی - تخیلی
رمان های علمی – تخیلی انگلیسی

نوشته اندی وییر (Andy Weir)

خلاصه داستان: یک مرد فضانورد تبدیل به اولین انسانی می شود که قدم روی سیاره مریخ می گذارد. اما پس از آن اوضاع به هم می ریزد. زمانی که به دلایلی ارتباط او با تمام دنیا قطع می شود و او را مرده می پندارند، فضانورد باید با استفاده از مهارتهایش و هوشش راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند.

انگلیسی به کار رفته در این رمان: این کتاب پر است از کلمات ویژه مربوط به فضا! دیالوگ بسیار کمی وجود دارد چرا که شخصیت اصلی در مریخ تنهاست، اما نکته مورد توجه وجود کلمات و واژگان بسیار راجع به مریخ، فضانوردان و کلمات مرتبط به آن است.

  • رمان انگلیسی ژن آتلانتیس (The Atlantis Gene)

نوشته ای. جی. ریدل ( G. Riddle)

خلاصه داستان: دانشمندان رازی را کشف می کنند که تقریبا از شروع زیست بشر وجود داشته است. حالا به دو نفر بستگی دارد که این راز را از ارگانی مخفی نگه دارند که از هیچ کاری – شاید حتی کشتن تمام نوع بشر – برای به دست آوردن آن دریغ نمی کند.

زبان انگلیسی در این رمان: این کتاب یک کتاب علمی-تخیلی هیجانی است. بنابراین کلمات به کار رفته در این کتاب ترکیبی از action word ها و کلمات علمی است که کمی نثر آن را سخت می کند و باعث می شود این رمان برای زبان آموزان پیشرفته تر مناسب باشد.

  • رمان بازی اندر (Ender’s Game)

نوشته اورسون اسکات کارد (Orson Scott Card)

خلاصه داستان: تمام جهان در جنگ به سر می برد و بچه ها در سنین پایین به نیروهای نظامی پیوسته و سرباز می شوند. یک پسر کوچک بسیار باهوش باید در این دنیای جنگ زده رشد کند – تا بتواند دشمنان بیگانه زمین را شکست دهد، چه بخواهد و چه نخواهد.

زبان انگلیسی این کتاب: با این که داستان کتاب راجع به یک پسربچه است، زبان انگلیسی به کار رفته در کتاب می تواند گاها کمی دشوار باشد. این کتاب، رمانی است در رابطه با رهبری و مورد قبول قرار گرفتن از طرف اجتماع، اما همچنین درباره دولت و نیروهای نظامی نیز هست. و درباره تمام این موضوعات واژگان بیشماری در کتاب وجود دارد.

رمان های انگلیسی معمایی

به این ژانر کتابها، کتابهای “who-dun-its” هم گفته می شود (به معنی “چه کسی این کار را انجام داده”) – چرا که رمانهای معمایی شما را مجبور می کنند سعی کنید حدس بزنید که چه کسی جرمی را مرتکب شده. بسیاری از کتابهای ژانر معمایی کتابهای thriller (هیجان انگیز) نیز به شمار می آیند – اما بسیاری اوقات کتابهای معمایی سرعت کمتر، و تمرکز بیشتری روی بخشهای جنایی و معمایی دارند.

رمان های معمایی انگلیسی
۳ رمان معمایی به زبان انگلیسی
  • شیطان زیر آفتاب (Evil Under the Sun)

نوشته آگاتا کریستی (Agatha Christie)

خلاصه داستان: کتباهای آگاتا کریستی از بسیاری از کتابهایی که در این مقاله نام برده شده اند قدیمی تر هستند اما مثال خوبی برای رمان های معمایی کلاسیک به شمار می روند. در این رمان، کارآگاه پوآرو در رابطه با مرگ یک زن در زمان تعطیلات تحقیق می کند. به نظر می رسد که هرجا پوآرو می رود، دردسر نیز او را همراهی می کند!

زبان انگلیسی به کار رفته در این کتاب: از آنجایی که این کتاب کمی قدیمی است، زبان انگلیسی به کار رفته در آن کمی قدیمی و شاید دشوار است. و همچنین، نحوه صحبت شخصیت ها در کتاب، شاید دیگر مانند نحوه مکالمه انگلیسی روزمره امروزی نباشد. اگر به دنبال کلمات کمیاب تر و ادبی تر هستید، این کتاب برای شماست.

  • رمان انگلیسی ۹ جان برای مرگ (Nine Lives to Die)

نوشته مِی براون (Mae Brown)

خلاصه داستان: تعدادی مرگ مشکوک در شهر کوچکی در ویرجینیا در حال رخ دادن است. چه کسی مسئول این مرگ هاست؟ در این معما، حیوانات هم نظر مختص خودشان را در رابطه با این پرونده دارند!

زبان انگلیسی در این رمان: این رمان به شکلی گرم و صمیمی نوشته شده و همچنین لیستی از نام کاراکترها در ابتدای کتاب آمده که باعث می شود دیگر مشکلی برای به یاد آوردن نام شخصیت های داستان نداشته باشید. زبان انگلیسی ساده و دیالوگ های واقع گرایانه (حتی در میان حیوانات!) این رمان را به منبعی خوب برای آشنایی با نحوه مکالمه nativeها تبدیل می کند.

  • رمان قتل سیندرلا (The Cinderella Murder)

نوشته مری هیگینز کلارک (Mary Higgins Clark)

خلاصه داستان: این سری کتاب ها در رابطه با برنامه تلویزیونی ای هستند که پرونده های قتل حل نشده را بررسی می کند. این کتاب از این سری در رابطه با زنی است که جسد او در حالی پیدا شد که یک لنگه کفش نداشت … دقیقا مانند سیندرلا

انگلیسی به کار رفته در این کتاب: انگلیسی ای که در این کتاب به کار رفته کمی سخت و پیچیده است، اما روان نوشته شده و دنبال کردن آن راحت است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 15 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 5 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.