آوا زبان معرفی بهترین منابع آزمون تافل - آوا زبان

موضوعات این مقاله

آزمون انگلیسی تافل به عنوان یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است. برای ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان خارج از کشور باید آن را با موفقیت گذرانده باشند. این آزمون از سال ۱۹۶۴ آغاز شد و اکنون توسط بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته شده است. آماده شدن برای چنین آزمونی نیاز به منابع مطالعه مناسب، راهنماها و تست های عملی دارد که به عنوان منابع آزمون تافل شناخته می شوند.
امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین کتاب های تافل را انتخاب کنید.

بهترین کتاب مرور بر آزمون تافل

کتاب Official Guide to the TOEFL – ۶th Edition

این منبع بهترین کتاب مرور بر آزمون تافل است. در این کتاب در مورد هر چهار بخش آزمون و انواع مختلف سوالات هر بخش به شما آموزش می دهد. همچنین سوالات با مثال های زیادی پاسخ داده شده است. اما توجه داشته باشید که دارای چند خطا و نمونه سوال نادرست (به ویژه در فصل نوشتن تلفیقی و آزمون آزمایشی اول) است. توجه داشته باشید که نسخه ششم با نسخه جدید تافل که از سال ۲۰۱۹ منتشر شده مطابقت داشته باشد.

معرفی بهترین کتاب های آزمون تافل

کتاب (TOEFL iBT (17th Edition

کتاب TOEFL iBT بارون (نسخه هفدهم) در ۷ آوریل ۲۰۲۰ منتشر شده است. این اولین نسخه ای است که مطابقت با نسخه جدید آزمون TOEFL، آزمون دارد.

به طور خلاصه، محتوای ریدینگ و لیسنینگ نسبتاً خوب دارد و دارای نکات مناسب مربوط به نوشتار است، ولی متاسفانه محتوای گفتاری ضعیف است. همچنین دارای تعداد بسیار زیادی سوالات تمرینی است. آزمون محتوای صوتی و تمرین (بصورت آنلاین) نیز بر روی CD، ارائه می شود.

کتاب️ TOEFL iBT Prep Princeton Review

دومین کتاب برتر امسال در بین منابع آزمون تافل است. با این وجود مشکلات زیادی هم دارد. واضح ترین این ایرادات در فصول مربوط به بخش های خواندن و سخنرانی است. تنها یک  نمونه آزمون کامل در این کتاب وجود دارد (که فقط روی کاغذ قابل انجام است زیرا هیچ نرم افزاری برای تست وجود ندارد )، اما سوالات دیگری جهت تمرین آزمون نیز در کتاب وجود دارد. تنها بخشی از این کتاب که واقعاً توصیه می شود، مجموعه تمرینات مهارت سازی است. توجه داشته باشید که این کتاب قبلاً Cracking the TOEFL نام داشته است.

کتاب TOEFL Emergency Course from TST Prep

اگر نمی خواهید کتاب فیزیکی بخرید، TOEFL Emergency Course from TST Prep  بهترین نمای کلی از آزمون است که در واقع در نسخه جدید به روز شده است. فقط توجه داشته باشید که این یک دوره آزمون آنلاین است، نه یک کتاب واقعی. این شامل یک مرور کلی ۱۲ صفحه ای از آزمون ارائه شده از طریق PDF، چند نمونه سوال و راهکار است. اگر فقط یک منبع کلی می خواهید، نسخه «پایه» را انتخاب کنید چون ارزان تر است.

بهترین کتاب های تست تمرینی تافل

کتاب Official TOEFL iBT Tests

دو کتاب رسمی Official TOEFL iBT Tests هنوز هم بهترین منبع آزمون های آزمایشی تافل هستند. هر یک شامل پنج تست تمرینی کامل است. از آنجا که توسط ETS ساخته شده اند نزدیک ترین نمونه به آزمون واقعی هستند. این کتاب ها همچنین منعکس کننده نسخه جدید آزمونی است که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. دو کتابی که می توانید تهیه کنید – جلد ۱ (چاپ چهارم) و جلد ۲ (چاپ سوم) . هر کتاب شامل یک کد دسترسی جهت بارگیری نرم افزاری است که آزمون رسمی را شبیه سازی می کند.

کتاب the ten test pack from TST Prep

اگر چند آزمون کاربردی دیگر می خواهید،  بسته تست ده گانه  TST Prep را توصیه می کنیم . این دقیق ترین تست های آزمایشی است که از یک منبع غیر رسمی دریافت خواهید کرد. آنها همچنین شامل همه سبک های سریع نوشتن مستقل مدرن هستند، بنابراین از بعضی جهات حتی از منابع رسمی نیز بهتر هستند.

نسخه قدیمی آن (در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است) اما هنوز دقیق ترین نمونه سوالات در مورد سایر کتابهای درسی چاپی را دارد که از ETS نیست. همچنین با برخی از الگوهای مناسب و استراتژی های بسیار مختصر برای استفاده در آزمون ارائه می شود.

و همچنین، شما می توانید برخی از نمونه های Listening را نیز دریافت کنید. فایلهای صوتی بصورت آنلاین ارائه می شوند (اگرچه این شرکت نسخه ای با CD را نیز به فروش می رساند). توجه داشته باشید که این کتاب براساس مطابقت با آخرین تغییرات آزمون به روز نشده است، بنابراین شما باید بخش های مربوط به سوالات گفتاری ۱ و ۵ را نادیده بگیرید. گفته شده که این کتاب در سال ۲۰۲۰ به روز می شود، بنابراین منتظر نسخه جدیدتر باشید.

بهترین کتاب Reading تافل

کتاب Mastering the Reading Section for the TOEFL

از جمله کتاب های منابع آزمون تافل که در زمینه ریدینگ نسبتا جدید و ارزشمند هستند Mastering the Reading Section for the TOEFL می باشد. در این کتاب به انواع سوالات ریدینگ پرداخته شده است و استراتژی ها و تکنیک های لازم جهت پاسخگویی به انواع سوالات را بهمراه جزییات کامل بیان می کند. همچنین تله هایی را که طراحان آزمون در طراحی سوالات درنظر گرفته اند را نشان می دهد. خرید این کتاب به  دانشجویان با سطح متوسط و متوسط به بالا توصیه شده است.

بهترین کتاب Listening تافل

کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL

یکی از بهترین منابع لیسنینگ آزمون تافل است که سطح این منبع را شاید بتوان گفت بیشتر از Longman و Delta باشد. تست‌های کامل این کتاب در راستای تقویت Listening و تا حدی Reading  ارائه می‌شود. در اين كتاب، نويسنده بر تقويت مهارت‌هايي همچون نت برداری (Note Taking) بعد از شنیدن تمرکز دارد.

بهترین منابع آزمون تافل برای لغات

کتاب TOEFL Listening and Speaking Skills

این کتاب برای آزمون لغات و گرامر بسیار مفید است، اما این کتاب فقط در این زمینه توصیه می شود و به عنوان، بهترین منبع شناخته می شود، زیرا نه تنها واژه ها و دستور زبان مناسبی دارد، بلکه دارای تمرین های زیادی است که از هر بخش آزمون اصلی TOEFL تقلید کرده است.
با اینحال معمولاً کتابهای واژگان تافل را توصیه نمی کنند. چون کاملاً مطمئن نیستند که مطالعه لیست واژگان ابن کتاب کاملاً مفید باشد، زیرا احتمال اینکه کلماتی که آورده شده در آزمون ارائه شده باشند تا حدودی کم است نه تنها این، بلکه نسخه جدید این کتاب که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد سوالات مربوط به واژگان در بخش خواندن کمتر است.

بهترین منابع آزمون تافل برای لغات

کتاب Barron’s Essential Words for the TOEFL

کتاب  “Essential Words for the TOEFL ” از بارون بسیار منبع خوبی از لغات است. چون سطح دشواری کلمات آن بیشتر است و همچنین شامل برخی از سوالات واژگان واقع گرایانه تری به آزمون اصلی است.

کتاب ۴۰۰ Essential Words for the TOEFL

از مک گرا هیل مناسب برای آزمون تافل است.

این کتاب شامل لغات مفید و دارای سوالات دقیق و شسته و رفته برای انواع تمرین ها از خواندن تا لغت است.

بهترین منابع آزمون تافل برای گرامر

بهترین منابع آزمون تافل برای گرامر

کتاب ️TOEFL Grammar Guide Grammar Rules You Must Know to Guarantee Your Success on TOEFL Exam

این کتاب از بهترین منابع آزمون تافل با کاربردی ساده و  آسان جهت یادگیری گرامر آزمون تافل تهیه و ارائه شده است. این کتاب با روشی ساده و منطقی قوانین گرامری مهم آزمون تافل را به طور کامل  توضیح می دهد.

کتاب The Blue Book of Grammar and Punctuation

این کتاب نیز از معروف ترین  کتاب های مربوط به آموزش گرامر است که به چاپ یازدهم نیز رسیده است. این کتاب به سادگی قابل دسترس برای داوطلبان است.  قوانین و نکات گرامری در این کتاب به سادگی و بدون پیچیدگی توضیح داده شده است.  این کتاب همچنین دارای انواع تست ها، تمرینات و آزمون های متنوع است.

کتاب The Only Grammar Book You’ll Ever Need: A One- Stop Source for Every Writing Assignment

جدای از توضیحات کامل قواعد گرامری این کتاب را به عنوان ابزاری عالی جهت آشنایی با نقاط ضعف  گرامری در زمان نوشتن مقالات آزمون تافل می شناسند. کاربری این کتاب بسیار راحت است و دارای تکالیف نوشتاری زیادی مانند جمله بندی مقالات متنوع می باشد.

همچنین می توانید مقاله بررسی جامع و دقیق آزمون تافل را مطالعه فرمایید تا اطلاعات کاملی در مورد آزمون تافل به دست آورید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.