آوا زبان مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی - آوا زبان

مصاحبه شغلی در انگلیسی

مصاحبه شغلی در انگلیسی بیش از هر چیز استرس آور است. افراد پیش از مصاحبه با سوال هایی مانند نمونه های زیر رو به رو می شوند:

چگونه می توانم به سوالاتشان پاسخ دهم؟

قرار است چه بپرسند؟

چه بگویم که واقعاً آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد و قانعشان کند که من را انتخاب کنند؟ نگران نباشید! تقریباً هر کسی که برای مصاحبه شغلی می رود کمی ترس دارد. به هر حال این فرصت می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد!

در این مقاله ۸ سوال آورده شده است که به احتمال زیاد همراه با پاسخ هایش به شما کمک می کنند تا مصاحبه خود به خوبی و موفقیت پشت سر بگذارید؛ بنابراین به جای اینکه از کار رویایی خود خداحافظی کنید، می توانید به آینده ای درخشان سلام کنید.

سوالات مصاحبه شغلی به انگلیسی

⦁ در مورد خودتان صحبت کنید

(Tell me about your self)

بعد از سلام و احوالپرسی، دست دادن و معرفی خود، مورد بعدی که مصاحبه کنندگان احتمالاً از شما خواهند خواست این است که در مورد خودتان صحبت کنید. در حال حاضر، این سوال ممکن است برای شما آسان به نظر برسد. شما آن را در کلاس های

آموزش انگلیسی خود بسیار تمرین کرده اید؛ اما آن ها نمی خواهند تک تک جزئیات را بشنوند. از گفتن جملاتی مانند من در پکن به دنیا آمدم خودداری کنید. من عاشق بازی کامپیوتری و گشت و گذار در اینترنت هستم یا دو خواهر دارم. آن ها نمی خواهند همه

چیز را درباره شما بدانند. آن ها می خواهند در مورد رشد شغلی شما و در مورد شغلی که خواستار آن هستید بدانند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که از هیچ حرف عامیانه و غیر رسمی ای استفاده نمی کنید و یا اشتباه گرامری و دستوری در زبان انگلیسی ندارید.

برای مثال:

I’ve been working as a junior chef at a small Italian restaurant for 2 years and my duties included assisting the head chef and preparing salads. I have always been interested in food and cooking which was why I chose to follow this career path. I studied at ******* college, where I gained my first level cooking diploma.

من ۲ سال است که به عنوان یک آشپز در یک رستوران کوچک ایتالیایی کار می کنم و کمک به سرآشپز و تهیه سالاد از جمله وظایف من است. من همیشه به غذا و آشپزی علاقه داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتم این مسیر شغلی را دنبال کنم. من در کالج ******* تحصیل کردم، جایی که دیپلم آشپزی سطح اول را بدست آوردم.

⦁ نقاط قوت شما چیست؟

(What are your strengths?)

وقتی مصاحبه کننده این سوال را از شما می پرسد، در واقع می خواهند همه ویژگی های مثبت شما را بدانند. این ویژگی های مثبت باید با آنچه که می خواهند و به دنبال آن هستند مرتبط باشد.
بنابراین قبل از شروع مصاحبه، حتماً تحقیق کنید که چه ویژگی هایی مناسب این شغل است، خصوصاً اگر تازه کار هستید و برای اولین بار وارد بازار کار می شوید. از این سوال به عنوان فرصتی برای تبلیغ خود و ویژگی های خود استفاده کنید. نکته ای که باید در اینجا به خاطر بسپاریم این نیست که فقط تعدادی صفت را ذکر کنیم (هر کسی می تواند این کار را انجام دهد). در عوض، از مثال ها برای تایید حرف خود استفاده کنید.
برای مثال:
وقت شناس بودن

I’m a punctual person. I always arrive early and complete my work on time. My previous job had a lot of deadlines (time when you must finish something by) and I made sure that I was organized and adhered to (respected) all my jobs.

من یک شخص وقت شناس هستم. من همیشه زود می رسم و کارهایم را به موقع تمام می کنم. شغل قبلی من کارهای زیادی داشت که باید سر وقت تحویل می دادم و من اطمینان حاصل می کردم که همه آن ها سازماندهی شده و به تمام کارهایم احترام گذاشته ام.

عضو گروه بودن- به خوبی با دیگران کار کردن

I consider myself to be a team-player. I like to work with other people and I find that it’s much easier to achieve something when everyone works together and communicates well.

من خودم را یک عضوی از گروه می دانم. من دوست دارم با دیگران کار کنم و فهمیدم که دستیابی به چیزی وقتی همه با هم کار می کنند و ارتباط خوبی برقرار می کنند بسیار راحت تر است.

بلند پرواز بودن- داشتن هدف

I’m ambitious. I have always set myself goals and it motivates me to work hard. I have achieved my goals so far with my training, education and work experience and now I am looking for ways to improve myself and grow.

من بلند پرواز هستم. من همیشه اهداف خود را تعیین می کنم و انگیزه ام این است که سخت کار کنم. من تاکنون با آموزش، تحصیلات و تجربه کاری خود به اهدافم رسیده ام و اکنون به دنبال راه هایی برای پیشرفت و رشد خودم هستم.

ابتکار عمل- انجام کاری بدون اینکه به شما گفته شود

When I work, I always take initiative. If I see something that needs doing, I don’t wait for instruction, I do it. I believe that to be get anywhere in life, you need this quality.

وقتی کار می کنم، همیشه ابتکار عمل دارم. اگر کاری را می بینم که نیاز به انجام دارد، منتظر نمی مانم، آن را انجام می دهم. من معتقدم برای رسیدن به هر جایی از زندگی، شما به این کیفیت نیاز دارید.

پیش قدم بودن – انجام کارها و تحقق بخشیدن به آن ها

I’m proactive. When I think about things, I do them. I like to see results and it’s important in this industry to be proactive and responsible for your own actions.

من فعال هستم وقتی به چیزهایی فکر می کنم، آن ها را انجام می دهم. من دوست دارم نتایج را ببینم. در این صنعت مهم است که پیشگام بوده و در قبال اقدامات خود مسئول باشید.

اینجا تعدادی دیگر از پیشنهادها وجود دارد که می تواند به شما در پاسخ به این سوال ها کمک کند:
متمرکز: دارای تمرکز خوب است و کارها را دقیق انجام می دهد.
اعتماد به نفس: اعتماد به نفس دارد و خجالتی نیست.
حل مسئله: می تواند به راحتی پاسخ مشکلات را پیدا کند.
مهارت های تیمی: می تواند پیشگام شود و رهبر گروه باشد.
مذاکره: مذاکره کننده خوبی است برای اینکه بتواند معامله ای بهتر را برای شما به دست آورد.
اخلاق کاری خوب: از قوانین پیروی می کند و به وظایف شغلی خود احترام می گذارد.

واقعاً مهم است که شما پاسخ های خوب و محکمی بدهید، در غیر این صورت به نظر می رسد که آنچه می گویید را حفظ کرده اید. برخی از شرکت ها مستقیماً از شما نمی پرسند که نقاط قوت شما چیست، آن ها می توانند همان سوال را با استفاده از کلمات مختلف بپرسند، مانند:
■ به نظر شما چرا باید شما را استخدام کنیم؟
■ فکر می کنید چرا بهترین فرد برای این کار هستید؟
■ چه چیزی شما را برای شرکت ما مناسب می کند؟

نقاط ضعف شما چیست؟

⦁ نقاط ضعف شما چیست؟

احتمالاً بگویید چی؟ من هیچ ضعفی ندارم. البته که شما این کار را می کنید؛ اما هیچکس کامل و عالی نیست. هر کس دارای نقاط ضعفی است، اما آنچه که در اینجا بررسی می کنند این است که چگونه می توانید نقاط ضعف خود را برطرف کنید و همچنین آن ها می خواهند بدانند که چقدر خودآگاه هستید.
یک ترفند خوب در اینجا این است که آن نقاط ضعف را به نقاط مثبت تبدیل کنیم. به عنوان مثال، ضعف شما این است که زمان زیادی را صرف پروژه هایی می کنید که باعث می شود سرعت شما کمتر شود. با گفتن این نکته، آن را به یک نکته مثبت تبدیل کنید: من در مقایسه با دیگران گاهی در انجام کارهایم کندتر عمل می کنم زیرا واقعاً می خواهم مسائل را درست انجام بدهم. من اسناد و پرونده ها را دو بار یا سه بار بررسی می کنم تا مطمئن شوم همه چیز دقیق است.
یک ترفند عالی دیگر این است که در مورد یک نقطه ضعف صحبت کنید (مانند بی نظمی) و برخی از روش هایی که برای غلبه بر این مورد استفاده می کنید را بیان کنید: من یک سیستم مدیریت زمان ایجاد کرده ام که به من اجازه می دهد تمام وظایف خود را لیست کنم و مهلت های خود را سازمان دهی کنم.

⦁ چرا کار قبلی خود را ترک کردی؟

(Why did you leave your last job?)

اگر قبلاً کار کرده اید، مصاحبه کننده می خواهد بداند که چرا شغل قدیمی خود را ترک کرده اید. آیا از آنجا اخراج شدید یا خودتان ترک کردید.
اگر ترجیح دادید شغل قدیمی خود را ترک کنید، از گفتن هر چیز منفی درباره محل کار یا رئیس قدیمی خود (حتی اگر درست باشد) خودداری کنید. فرد یا افرادی که با شما مصاحبه می کنند فقط نگاه منفی ای به شما پیدا خواهند کرد. می توانید موارد زیر را بگویید:

I’m looking for new challenges.

من به دنبال چالش های جدید هستم.

I feel I wasn’t able to show my talents.

احساس کردم در آنجا قادر به نشان دادن استعدادهای خود نبودم.

I’m looking for a job that suits my qualifications.

من به دنبال کار متناسب با شرایط خود هستم.

⦁ از تحصیلات خود بگویید

(Tell us about your education)

در این مورد آن ها می خواهند از هر آنچه در رابطه با شغل خود مطالعه کرده اید و آموزش دیده اید مطلع شوند. به عنوان مثال آموزش و تحصیلات تکمیلی. نیازی نیست که همه کارهایی را که از دوران دبستان انجام داده اید به آنها بگویید، فقط موارد مهم کافی است.

⦁ ۵ سال دیگر خود را در کجا می بینید

(Where do you see yourself 5 years from now?)

در این گزینه، آن ها در مورد اهداف شما می پرسند؛ و گفتنی است که باز هم این سوال مربوط به شغل شما است، نه زندگی شخصی؛ بنابراین اگر داشتن یک خانواده خوب در این لیست است، آن را ذکر نکنید. مراقب آنچه در مرحله می گویید باشید. باید جاه طلب باشید، اما نه خیلی بلند پروازانه؛ زیرا کسانی که با شما مصاحبه می کنند ممکن است شما را به عنوان یک رقیب ببینند.

⦁ انتظار چه میزان دستمزدی را دارید؟

(What kind of salary do you expect?)

در این مرحله، آن ها از شما می پرسند که چقدر می خواهید حقوق دریافت کنید. منطقی باشید. در اینترنت درمورد متوسط حقوق و دستمزد از قبل جستجو کنید. نگویید من نمی دانم، این حرف باعث می شود که شما نامطمئن و با اعتماد به نفس پایین به نظر برسید. حقیقت ماجرا این است که آن ها از قبل حقوق شما را در نظر گرفته اند، اما این روش برای بررسی این است که آیا این صنعت را می شناسید یا از مهارت های خود آگاه هستید.

⦁ آیا سوالی دارید؟

(Do you have any questions for me/us?)

بله حتما از آن ها سوال کنید. آنها می خواهند شما صحبت کنید. به یاد داشته باشید، آن ها همچنان که به این سوالات پاسخ می دهید در مورد شما قضاوت می کنند؛ بنابراین از چیزی که باعث احمق به نظر رسیدن شما می شود پرهیز کنید. مثلاً شرکت شما چه نوع کاری انجام می دهد؟ یا هر سال چقدر تعطیلی دارید؟
مانند سوالات زیر را بپرسید:

■ آیا نمونه ای از پروژه ها دارید که اگر استخدام شوم روی آن ها کار خواهم کرد؟ این نشان می دهد که شما به شغل خود علاقه دارید.
■ وظایف معمول برای این موقعیت (شغل) چیست؟ بپرسید که چه نوع وظایفی دارید و از شما انتظار می رود روزانه چه کارهایی انجام دهید.

■ آیا این شرکت آموزش های داخلی را به پرسنل ارائه می دهد؟ این نشان دهنده علاقه شما به نه تنها شغل، بلکه همچنین به پیشرفت و رشد است.

مصاحبه های شغلی لزوماً ترسناک نیست. به یاد داشته باشید که اولین برخوردها مهم است. پس قبل از صحبت فکر کنید و مهارت های عالی انگلیسی خود را نشان دهید و پاسخ های عالی برای برنده شدن در آن شغل بدهید. موفق باشید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.