آوا زبان تقویت مهارت ریدینگ آیلتس + نمونه ریدینگ و معرفی منابع - آوا زبان

موضوعات این مقاله

ریدینگ (Reading) آیلتس یکی دیگر از بخش های مهم در آزمون است. تقویت مهارت خواندن آیلتس یکی از مراحلی است که باید قبل از شرکت در این آزمون به آن توجه شود. درواقع داوطلبان می توانند با تقویت مهارت ریدینگ آیلتس تفاوت قابل توجهی را در نمره خود ایجاد کنند.

بنابراین برای تقویت ریدینگ آیلتس؛ تمرین تکنیک ها و راهکارهای توصیه شده ای که در ادامه به آن اشاره شده وقت بگذارید.

۱۲ تکنیک تقویت ریدینگ آیلتس

۱٫ دستورالعمل های آزمون را با دقت بخوانید

اگر دستورالعمل ها را دقیقاً همانطور که نوشته شده دنبال نکنید، به خصوص در مورد نحوه نوشتن پاسخ های خود، حتی اگر اطلاعاتی که داده اید صحیح باشد، ممکن است یک جواب اشتباه علامت گذاری شود.

ساده ترین اشتباهی که ممکن است در بخش نوشتن مرتکب شوید اشتباه نوشتن تعداد کلمات است. دستورالعمل ها ممکن است به شما بگویند، به عنوان مثال، به یکی از این روشها پاسخ دهید:

  • فقط یک کلمه
  • دو کلمه بیشتر نباشد
  • بیش از سه کلمه / یا یک عدد نباشد
  • اگر با تعداد نادرست کلمات پاسخ دهید، نمره اش را کسب نخواهید کرد.

ناظران در این مورد بسیار سختگیرانه عمل می کنند؛ بنابراین، اگر از شما خواسته شود، برای یک پاسخ یک کلمه ای که “آتشفشان” است و شما “یک آتشفشان” بنویسید، هیچ امتیازی برای آن نخواهید گرفت.

این ممکن است سخت به نظر برسد اما به یاد داشته باشید، شما در حال تست بر روی مهارت ریدینگ و درک دستورالعمل ها هستید که بخش مهمی از این آزمون است.

دستورالعمل ها از سوالی به سوالی دیگر متفاوت خواهد بود بنابراین بسیار مراقب باشید. در مورد چگونگی پاسخ به هر ۱۲ نوع سوال مختلف مربوط به دروس جداگانه، راهنمایی خواهید شد.

سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس شامل ۱۲ نوع سوال است

  1. تطبیق عناوین
  2. چند گزینه ای
  3. پاسخ کوتاه
  4. مطابقت نام
  5. درست، نادرست
  6. بله نه
  7. جمع بندی خلاصه
  8. تطبیق انتهای جمله
  9. اتمام جمله
  10. تطبیق اطلاعات پاراگراف
  11. تکمیل جدول
  12. برچسب گذاری نمودار

مهارت های اسکیمینگ و اسکنینگ

۲٫ مهارت های اسکیمینگ و اسکنینگ را بیاموزید

دومین نکته در تقویت مهارت خواندن آیلتس توجه به اسکیمینگ و اسکنینگ است؛ آزمون ریدینگ این دو مهارت اصلی را مشخص می کند که باید برای کسب نمره بالا در ابن زمینه مهارت بیشتری کسب کنید. آنها با همراه با هم سرعت مطالعه شما را سرعت می بخشند و به شما کمک می کنند جواب را به سرعت پیدا کنید.

اگر مطمئن نیستید که این اصطلاحات به چه معنی هستند، در اینجا تعاریف زیر آورده شده است:

مهارت اسکیمینگ چیست؟

خواندن سریع متن برای درک معنای کلی آن. شما هر كلمه را نمی خوانید یا متن را با جزئیات مطالعه نمی کنید زیرا فقط سعی می کنید تا خلاصه آنچه در مورد آن گفته شده را فرا بگیرید.

مهارت اسکنینگ چیست؟

برای خواندن سریع یک متن به منظور یافتن اطلاعات خاص. مانند کلمات کلیدی، نام ها، اعداد، تاریخ ها یا مترادف ها که به شما در تعیین محل پاسخ کمک می کند.

اینها مهارت هایی است که شما در حال حاضر هر روز از آنها استفاده می کنید بدون اینکه حتی متوجه شوید که چنین کاری انجام می دهید.

۳٫ ابتدا سوالات را بخوانید

همیشه سوالات را قبل از خواندن متن بخوانید. با انجام این کار، هنگام خواندن متن، بهتر متوجه کلمات، نام، شماره و تاریخ خاصی می شوید که در آنها گنجانده شده است.

این کار به شما کمک می کند هنگام جستجو برای یافتن پاسخ، اطلاعات مربوطه را مجدداً پیدا کنید. این همچنین به درک شما از متن کمک می کند زیرا سوالات دارای سرنخ هایی در مورد این موضوع هستند.

۴٫ روی موضوع جملات تمرکز کنید

چهارمین نکته در تقویت مهارت خواندن آیلتس به شما کمک می کند به سرعت متوجه شوید موضوع متن چیست. این بخشی از تکنیک اسکیمینگ است اما جای توجه بیشتری دارد زیرا بسیار مهم است.

” موضوع جمله ” اولین سطر یک پاراگراف است و هدف اصلی از آن پاراگراف را معرفی می کند. اگر بخواهید فقط جملات موضوعی یک متن را بخوانید، ایده نسبتاً خوبی است که در این مقاله می خوانید.

این باعث می شود که جملات موضوعی ابزار قدرتمندی باشند تا به درک عمومی شما از کل متن کمک کنند بدون اینکه متن یا جزئیات متن را بخوانید.

حدس زدن معنی کلمات از متن

۵٫ حدس زدن معنی کلمات از متن را تمرین کنید

شما قرار نیست هر کلمه از متن را ترجمه کنید، بنابراین وقتی با واژه ای که نمی شناسید روبه رو شدید وحشت نکنید. استرس گرفتن فقط توانایی تفکر شما را مختل می کند. بپذیرید که این اتفاق می افتد و در حین آماده سازی خود برای آزمون این را بدانید با واژگان ناآشنا روبه‌رو خواهید شد و باید حدس زدن واژگان ناآشنا را تمرین کنید.

حدس زدن به معنای نگاه کردن به متنی است که بلافاصله قبل و بعد از کلمه یا عبارت ناشناخته آمده است و استفاده از درک خود از این موضوع برای رسیدن به اینکه کلمه جدید چه می تواند باشد.

اگر نمی توانید به سرعت آن را حل کنید، آن را رها کنید و ادامه دهید. برای کسب نمره بالا نیازی به درک هر کلمه ندارید و اتلاف وقت برای پاسخ دادن به همه سوالات بیشتر باعث نگرانی می شود.

در طول تمرین ریدینگ خود، حدس بزنید که مفهوم کل متن چیست. به جای استفاده از دیکشنری برای جستجوی کلمه ای جدید، کمی وقت صرف کنید تا معنای آن را در متن جمله یا پاراگراف بررسی کنید.

۶٫ دایره واژگان خود را تقویت کنید

از بسیاری جهات، این مهمترین نکته در مورد ریدینگ آیلتس است که می توانیم به شما ارائه دهیم. واقعیت این است که آزمون ریدینگ اساساً یک تست واژگان است. این بخش مربوط به دانش شما از واژگان است که در نهایت نمره شما را تعیین می کند.

با این حال، فقط کلمات متنوعی نیستند که شما باید بدانید بلکه مترادف آنها نیز هستند، یعنی کلمات با معنی یکسان یا بسیار مشابه.

گاهی اینطور به نظر می رسد که بسیاری از سوالات کاملاً رو به جلو است تا زمانی که شما به دنبال پاسخ بگردید و نتوانید کلمات کلیدی و عبارات متناسب با آن را در متن پیدا کنید. این به این دلیل است که از مترادف استفاده شده است یا سوالات اطلاعات موجود در متن را به صورت پیش فرض بیان می کنند.

وقتی در حال تمرین روزانه خواندن انگلیسی هستید و کلمات جدیدی مشاهده می کنید، قبل از جستجو در واژه نامه ها، آنها را در متن حدس بزنید. فراموش نکنید که کلمه جدید را در دفترچه لغات خود ثبت کنید.

بنابراین در تقویت مهارت ریدینگ آیلتس، افزایش مهارت دایره لغات حرف اول را می زند.

۷٫ هجی و دستور زبان خود را بررسی کنید

این مورد در لیست نکات مربوط به خواندن آیلتس موضوعی بسیار اساسی است که نیازی به ذکر کردن نبود، اما لازم است.

بسیاری از پاسخ های شما مستقیماً از متن می آیند بنابراین هیچ بهانه ای برای غلط های املایی و دستوری وجود ندارد، با این حال بسیاری از مردم آنها را مرتکب می شوند

اگر پاسخ شما درست باشد اما آن را با غلط املایی یا گرامری بنویسید، به اشتباه نمره گذاری می شود. حتما توجه کنید که به دلیل بی احتیاطی نمره از دست ندهید.

۸٫ ۲۰ دقیقه برای هر قسمت اختصاص دهید

هر دو آزمون آکادمیک و عمومی به سه بخش تقسیم می شوند. شما باید هدف خود را صرف زمان تقریباً یکسانی برای هرکدام کنید. این تست ۶۰ دقیقه است، بنابراین برای هر بخش ۲۰ دقیقه زمان لازم است.

اگر ۳۰ دقیقه وقت خود را صرف نوشتن متن اول کنید تا از صحت هر پاسخی اطمینان حاصل کنید، احتمالاً برای تکمیل سوالات در بخشهای دو و سه وقت کم می آورید و بنابراین نمرات موجود را از دست می دهید.

باید سریع کار کنید. به همین دلیل هدف اصلی بسیاری از نکاتی که برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس گفته شد صرفه جویی در وقت شما است.

با نمونه آزمون های قبلی تمرین کنید. شما به تدریج به زمان بهتر خواهید شد. خواندن تمام دروس و نکات در مورد ریدینگ آیلتس نیز به شما کمک زیادی می کند.

۹٫ جای خالی نگذارید

این یکی از نکاتی است برای ریدینگ آیلتس که ممکن است فقط یک یا دو نمره اضافی زیرکانه برای شما ایجاد کند.

همانطور که گفتم، احتمالاً چند سوال وجود دارد که شما فقط نمی توانید جواب آن را پیدا کنید، اما هر کاری که می کنید، پاسخ نامه را خالی نگذارید. جواب را حدس بزنید.

بسیاری از سوالات دارای چهار گزینه پاسخ برای انتخاب شما هستند، بنابراین حدس شما ۲۵٪ احتمال درست بودن را دارد. این مورد خیلی خوبی است. مطمئناً با حدس زدن چیزی برای از دست دادن ندارید و ممکن است فقط خوش شانس باشید و امتیاز کسب کنید.

۱۰٫ به یاد داشته باشید که مهارت ریدینگ شما در حال آزمایش است

اگر متنی در مورد موضوعی دریافت کردید که درباره آن چیزی نمی دانید، نگران نباشید. در واقع، شما باید انتظار داشته باشید که آزمون Reading شما شامل مواردی باشد که برای شما تازه هستند، خصوصاً در آزمون آکادمیک. این یک آزمون در مورد مهارت ریدینگ است، نه دانش شما.

۱۱٫ چه چیزی را باید تمرین کرد

مهمترین نکات عملی برای تقویت مهارت خواندن آیلتس این است که هر دو مقاله آزمایشی گذشته و مطالب عمومی را در جدول زمانی خود قرار دهید.

تمرین خواندن مطالب عمومی، این امر باعث بهبود هر جنبه ای از زبان شما می شود خصوصاً واژگان و دستور زبان.

وقتی می خوانید، تمام مهارت هایی را که در بالا گفته شد، تمرین کنید.

  • اسکیمینگ
  • اسکنینگ
  • خواندن مفصل
  • اهمیت به موضوع متن

اگر در استفاده از این موارد مهارت بالایی دارید، باید بتوانید در آزمون خود نمره بالایی کسب کنید.

۱۲٫ روش پاسخ به تست های تمرینی ریدینگ آیلتس

شما در نهایت باید در طی ۶۰ دقیقه ای که داده شده در امتحان تست های قبلی را تمرین کنید اما به آرامی شروع کنید تا بتوانید با نحوه تنظیم مقاله و نحوه تکمیل پاسخنامه آشنا شوید.

هنگامی که برای اولین بار با مقالات گذشته تمرین می کنید، آنها را با سرعت ثابت اما آرام ادامه دهید. شما باید پاسخ های خود را در یک زمان معقول و بدون تحت فشار قرار دادن بیش از حد کامل کنید.

توصیه می کنم از این روش برای بهبود مهارتهای خواندن که در نکته آخر ذکر شد و همچنین تکنیک هایی که برای انواع مختلف سوالات گفته شده، استفاده کنید.

وقتی احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید، در شرایط امتحان تمرین کنید، یعنی در یک ساعت مقاله آزمون را کامل کنید.

با تمام مقالات عملی وقت بگذارید و اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنید. روی جوابهایی که اشتباه گرفتید متمرکز شوید و دلیل آن را بررسی کنید. ممکن است شما با انواع خاصی از سوالات دست و پنجه نرم کنید، در این صورت می توانید برای بهتر شدن در این موارد وقت بگذارید.

نمونه ریدینگ آیلتس

شما می توانید آزمون های ریدینگ گذشته را در وب سایت های رسمی آیلتس پیدا کنید. در اینجا لینک های مود نیاز را قرار می دهیم.

وبسایت britishcouncil

وبسایت ieltsessentials آکادمیک ریدینگ

وبسایت ieltsessentials جنرال ریدینگ

وبسایت اصلی آیلتس ielts.org

منابع تقویت ریدینگ آیلتس

منابع بی پایان از مقالات و متون جالبی وجود دارد که می توانید از آنها برای تمرین استفاده کنید.

منبع اصلی و مهم  وب سایت BBC News است زیرا دارای مقالات با کیفیت در مورد طیف گسترده ای از موضوعات است.

اگر به روزنامه ها، مجلات و کتاب های انگلیسی دسترسی دارید، آنها نیز عالی هستند.

همچنین باید شروع به تمرین تست های واقعی ریدینگ آیلتس کنید. این به شما کمک می کند تا:

  • مهارت های خاص مورد نیاز برای پاسخ به انواع مختلف س سوالات را تقویت کنید.
  • با قالب آزمون آشنا می شوید.
  • یاد میگیرید که چگونه بهترین زمانبندی را در آزمون خود داشته باشید.
  • نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می کنید.

کتاب های تقویت ریدینگ آیلتس

کتاب های تقویت ریدینگ آیلتس

کتاب Collins Reading for IELTS

کتاب Collins Reading از جمله منابع معتبر و مشهور در زمینه تقویت مهارت خواندن آیلتس است که شما را برای آزمون آیلتس آکادمیک آماده می کند. این کتاب را می توانید در کنار تمرینات و منابعی که گفته شد استفاده کنید تا بتوانید مهارت ریدینگ آیلتس خود را تا رسیدن به نمره ۵ تا ۵٫۵ و حتی کسب نمره ۶ به بالا در مهارت خواندن استفاده کنید. این کتاب از دوازده درس تشکیل شده که هر درس به موضوعی  متفاوت پرداخته شده است.

در این پکیج می توانید دو کتاب گرامر و دایره لغات را نیز داشته باشید.

مجموعه آیلتس Macmillan

کتاب خواندن Macmillan برای داوطلبان جهت آمادگی در خواندن مقاله آکادمیک آیلتس منتشر شده است.  این کتاب پر از تمرین و مثال برای کمک به رشد مهارت های کلیدی خواندن و ایجاد اعتماد به نفس دانش آموزان در مورد چگونگی مسلط شدن به مهارت ریدینگ در آزمون است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.