آوا زبان تقویت مهارت رایتینگ آیلتس + نمونه رایتینگ و معرفی منابع - آوا زبان

موضوعات این مقاله

رایتینگ آیلتس به نظر بسیاری از دانشجویان بسیار چالش برانگیز است. از این رو اکثر داوطلبان برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس به منابع مختلفی رجوع می کنند. به طورکلی طراحان آزمون از معیارهای پیچیده ای برای ارزیابی مهارت رایتینگ آیلتس شما استفاده می کنند، از جزئیات دستوری و واژگانی گرفته تا صحت و انسجام پاسخ شما را بررسی می کند.  در اینجا به ۱۰ نکته برتر تقویت مهارت رایتینگ آیلتس اشاره شده است.این نکات با هر دو آزمون رایتینگ آکادمیک و عمومی مرتبط هستند و به شما در پاسخ دهی به تسک ۱ و تسک ۲ کمک می کنند.

قالب آزمون رایتینگ آیلتس

  • زمان بندی آزمون رایتینگ = ۶۰ دقیقه
  • آزمون رایتینگ دارای دو قسمت است = تسک ۱ و تسک ۲
  • برای Task 1باید حداقل ۱۵۰ کلمه و برای Task 2 حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید
  • تسک اول باید حدود ۲۰ دقیقه و تسک دوم حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد
  • تسک دوم، ۲ برابر بیشتر از تسک اول به افزایش نمره کلی شما کمک می کند
  • آزمون Writing آیلتس در دو نسخه عرضه می شود: آکادمیک و جنرال
  • تسک ۲ برای هر دو آزمون یکسان است، اما تسک ۱ متفاوت است
  • تفاوت اصلی در سبک سوالات و نوع زبان مورد نیاز برای پاسخ به آن است

در کدام نوع از آزمون رایتینگ آیلتس باید شرکت کنیم؟

آیلتس آکادمیک مورد نیاز دانشگاه ها و نهادهای ثبت نام حرفه ای است. اگر می خواهید در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی در یک کشور انگلیسی زبان یا در یک کشور انگلیسی زبان غیر بومی که در آن دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید درخواست یک آزمون آکادمیک را بدهید. آیلتس آکادمیک معمولاً توسط نهادهای حرفه ای در کشورهای انگلیسی زبان ترجیح داده می شود و برای ثبت نام در این مراکز مورد نیاز است. در زمینه هایی مانند موارد زیر:

  • داروسازی
  • پرستاری
  • داروخانه
  • حسابداری
  • مهندسی
  • حقوق
  • تدریس

آیلتس جنرال برای افرادی است که می خواهند در انگلستان، ایرلند، استرالیا، کانادا یا نیوزلند کار کنند یا به آن مهاجرت کنند. این مدرک برای موارد زیر پذیرفته شده است:

  • برنامه های ویزا و استخدام
  • تحصیلات در دوره دبیرستان
  • آموزش غیر آکادمیک مانند دوره های عملی حرفه ای

۱۰ تکنیک تقویت مهارت رایتینگ آیلتس

۱٫ سوالات و دستورالعمل ها را با دقت بخوانید

یکی از رایج ترین دلایل کسب نمره پایین در آزمون رایتبنگ، عدم پاسخ صحیح به سوال است. علت این امر عدم درک کامل سوال و دستورالعمل ها است. فهم سوالات دشوار نیست اما شما باید ساختار آنها را مطالعه کنید و بدانید چگونه آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

تاثیر زمانبندی برای آزمون رایتینگ آیلتس

۲٫ زمان پاسخگویی خود را قبل از شروع برنامه ریزی کنید

نکته دوم نوشتن آیلتس ما به همان اندازه مورد اول مهم است. همیشه قبل از شروع به نوشتن، چند دقیقه را برای برنامه ریزی جهت پاسخ دهی اختصاص دهید.

این نکته ۳ دلیل دارد:

  • برنامه ریزی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود
  • برنامه ریزی منجر به پاسخ دهی مناسب تر می شود
  • برنامه ریزی منجر به ایجاد ساختار بهتر می شود

اگر نوشتن مقاله خود را قبل از شروع به رایتینگ برنامه ریزی کنید، از قبل خواهید دانست که چه چیزی را بیان خواهید کرد و برای فکر کردن در مورد ایده بعدی نیازی به توقف نخواهید داشت. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود خیلی سریعتر بنویسید نسبت به زمانی که برنامه ای ندارید.

برنامه ریزی همچنین تضمین می کند که هر آنچه در سوال به آن اشاره شده را در آن گنجانده اید تا بتوانید معیارهای نمره دهی جهت دستیابی به تسک را که ۲۵٪ نمرات را در اختیار دارد، به دست آورید. بعلاوه، این یک ساختار سازمان یافته تر به پاسخ شما می دهد که برای انسجام و نظم آن به شما نمره می دهد. این معیار نمره دهی ۲۵٪ نمره دیگر را به همراه دارد. پس سعی کنيد به برنامه ریزی مسلط شوید.

۳٫ ساختارهای پاسخ را بدانید

خبر خوب این است که شما فقط باید دو ساختار مقاله را یاد بگیرید، یکی برای تسک ۱ و دیگری برای تسک ۲٫ این یکی از با ارزش ترین نکات نوشتاری آیلتس است که می توانیم جهت تقویت رایتینگ آیلتس به شما ارائه دهم. بعضی اوقات باید کمی آنها را تطبیق دهید، اما ساختار اساسی هر دو ثابت است. با این حال، یادگیری آنها آسان است و با تمرین، شما به زودی قادر خواهید بود در محدوده زمانی مجاز پاسخ هایی با امتیاز بالا بنویسید.
می توانید به نمونه های آزمون رایتینگ دوره های قبل نیز توجه کنید.

۴٫ معیارهای نمره دهی رایتینگ آیلتس را درک کنید

برای گرفتن نمره بالا در آزمون رایتینگ آیلتس، باید دقیقاً بدانید که آزمونگر چه می خواهد. بنابراین، یک گام مهم برای رسیدن به موفقیت، درک معیارهای نمره گذاری است.

در اینجا ۴ زمینه مهارتی وجود دارد که باید به  ارزیابی آنها بپردازید:

  • دستیابی به تسک ها
  • همگرایی و همبستگی جملات
  • واژگان (منبع واژگان)
  • توجه به دستور زبان

هر کدام ۲۵٪ از نمره ها را به خود اختصاص می دهند.

۵٫ با مباحث مشترک آشنا شوید

مباحث خاصی وجود دارد که بطور منظم در هر قسمت از آزمون رایتینگ مطرح می شود. اگر به عنوان بخشی از آمادگی خود، پاسخ دادن به سوالات مربوط به این موضوعات را تمرین کنید، برای روز امتحان آماده خواهید بود. شما می توانید در مورد همه این موضوعات درس هایی را به همراه نمونه بسیاری از پاسخها در وب سایت های معتبر و کتاب های آموزشی رایتینگ آیلتس بیابید.

۶٫ از مترادف ها و تفسیر کردن استفاده کنید

شما باید در پاسخ های خود از کلمات کلیدی سوالات استفاده کنید. در صورت امکان به جای تکرار کلمات مشابه از مترادف استفاده کنید. این برای رسیدن به امتیاز بالا با تسلط بر منابع واژگانی که ۲۵٪ دیگر از کل نمرات محسوب می شود، ضروری است. اگر فقط از کلمات مشابه بارها و بارها استفاده کنید، آزمون گیرنده تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

شما همچنین باید بدانید که چگونه تفسیر کنید، یعنی با استفاده از ساختارهای جمله و مترادف های مختلف، همان حرف را به روش های مختلف بگویید.این نکته فقط برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس نیست، بلکه در بخشهای ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ در آزمون آیلتس نیز صدق می کند.

تاثیر شمارش تعداد کلمات در آزمون رایتینگ آیلتس

۷٫ تعداد صحیح کلمات را بنویسید

در تقویت رایتینگ آیلتس، شمارش کلمات نکته دیگری است که باید بسیار به آن توجه کنید.

  • تسک ۱ – حداقل ۱۵۰ کلمه
  • تسک ۲ – حداقل ۲۵۰ کلمه

برای اینکه شما وقت ارزشمندی را برای شمردن هر کلمه از دست ندهید، به طور متوسط ​​تعداد کلماتی را که در هر سطر می نویسید، بشمارید و این را در تعداد سطرهای پاسخ خود ضرب کنید. این کار را در حین آماده سازی تمرین کنید و به زودی می توانید تعداد کلمات خود را به سرعت و با دقت تخمین بزنید.

اگر کلمات کمتر از حد نصاب آزمون را بنویسید، کسب نمرات تسک را از دست خواهید داد. با این وجود لزوماً برای نوشتن بیشتر از حد نصاب کلمات نمره بالاتری نخواهید گرفت. نمره ها برای کیفیت آن چیزی که می نویسید داده می شود و نه کمیت آن. هنگام نوشتن نمونه پاسخ ها، هدفتان نوشتن متن حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ کلمه برای تسک ۱ و ۲۶۰ تا ۲۸۰ کلمه برای تسک ۲ باشد. این به شما امکان می دهد تمام اطلاعات مورد نیاز را بدون خارج شدن از موضوع وارد کنید.

۸٫ خاص باشید

هر قسمت از پاسخ شما باید مستقیماً با سوالات مرتبط باشد. این سوالات دقیقاً به شما می گوید که در مورد چه چیزی بنویسید، بنابراین مطمئن شوید که در همین موضوع باقی مانده اید و در مورد چیز دیگری نمی نویسید. به عنوان مثال، برای سوال در مورد تأثیر سوخت های فسیلی در روند گرم شدن کره زمین، فقط در مورد این موضوع بنویسید، نه اینکه به طور کلی در مورد گرم شدن کره زمین بنویسید.

۹٫ با دقت وقت خود را در آزمون رایتینگ آیلتس مدیریت کنید

در اینجا تخصیص زمان توصیه شده برای آزمون به شرح زیر است:

  • تسک ۱: ۲۰ دقیقه
  • تسک ۲: ۴۰ دقیقه

برنامه ریزی برای پاسخ دهی قبل از شروع به نوشتن به شما کمک می کند تا مقاله یا نامه خود را در زمان مقرر تکمیل کنید.

نکته مهم – تسک ۲ دو برابر بیشتر از تسک ۱ به افزایش نمره کلی شما کمک می کند. به همین دلیل، توصیه ما این است که ابتدا تسک ۲ را انجام دهید.

بیشتر افراد تسک شماره ۱ را ابتدا انجام می دهند و ۲۰ دقیقه از وقت خود را می گیرند. این به آنها فرصت کافی برای انجام صحیح تسک ۲ را نمی دهد. از آنجا که ارزش نمره تسک ۲ دو برابر است، در واقع آنها فرصت های ارزشمندی را دور می ریزند.

۱۰٫ پاسخ های خود را بررسی کنید

شگفت زده خواهید شد وقتی که بفهمید چگونه بسیاری از داوطلبان پاسخ های خودشان را بررسی نمی کنند و با اشتباهات کمی احمقانه نمرات خود را از دست میدهند، در صورتی که اگر پاسخ های خود را بخوانند به راحتی متوجه اشتباهات خود می شدند. این تا حدودی به نکته مدیریت زمان و برنامه ریزی بر می گردد زیرا در پایان باید چند دقیقه وقت بگذارید تا نوشته های خود را تکمیل کنید. و نکته آخر در تقویت مهارت رایتینگ آیلتس که مربوط به همه موارد بالا است که در هر آزمون آیلتس نیز باید بدان توجه نمود:

تمرین، تمرین، تمرین

این تنها راه بهبود و تقویت مهارت های شما و اطمینان از کسب نمره بالا است.

معرفی کتاب های تقویت رایتینگ آیلتس

معرفی کتاب های تقویت رایتینگ آیلتس

کتاب Improve your IELTS: Writing skills

با مطالعه کتاب Improve your IELTS: Writing skills بهتر می توانید به تقویت مهارت رایتینگ آیلتس خود کمک کنید. داوطلبان با مطالعه این کتاب می توانند برای مقاله آکادمیک آیلتس ریدینگ آماده شوند. این کتاب پر از تمرین و مثال برای کمک به بهبود مهارت های کلیدی خواندن و ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان در مورد چگونگی کسب نمره در آزمون رایتینگ آیلتس است. این نسخه “با کلید پاسخ ها” همراه است.

از جمله ویژگی های این کتاب با موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • دارای مهارت های جامعی که هردو سبک را پوشش می دهد
  • توسعه مهارت های داربستی برای یادگیری افزایشی
  • نکاتی در مورد آمادگی و استراتژی آزمون
  • دارای تمرین های آزمون زیاد همراه با جواب
  • وجود سوالات آزمون های قبلی در پایان هر واحد
  • تمرکز بر تلفظ
  • شامل تمرینات آنلاین

کتاب Collins Writing for IELTS

از سری مجموعه Collins writing For IELTS  آمادگی لازم برای آزمون رایتینگ آیلتس را برای شما فراهم می کند، چه برای اولین بار در این آزمون شرکت می کنید و چه برای بار چندم به این آزمون می پردازید. کتاب Collins writing برای آیلتس به ویژه برای زبان آموزان انگلیسی ارائه شده است که قصد دارند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند تا نشان دهند توانایی لازم برای برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی در دانشگاه را دارند.

علاوه بر این برای زبان آموزانی که نمره ۵ – ۵٫۵ و حتی ۶ یا بالاتر را در آزمون آیلتس (سطح CEF B1 و بالاتر) می خواهند بگیرند، منبعی ایده آل است. رویکرد ساختاری و کلید پاسخ جامع در آن طراحی شده است تا بتوانید از مطالب برای مطالعه بهتر استفاده کنید. با این حال، این کتاب همچنین می تواند به عنوان یک دوره تکمیلی مهارت خواندن برای کلاس های آمادگی آیلتس استفاده شود.

کتاب خواندن برای آیلتس به ۱۲ واحد تقسیم می شود. هر واحد بر روی موضوعی تمرکز دارد که احتمالاً در آزمون آیلتس خواندن با آن روبرو خواهید شد. این به شما کمک می کند تا بانک واژگان و ایده های مربوط به موضوعات مختلف را داشته باشید.

کتاب IELTS Writing Recent Actual test

بهتر است در ابتدا بگوییم که مجموعه کتاب‌های Actual Tests به آزمون‌های گذشته آزمون آیلتس اشاره دارد که بدون  اغراق می توان گفت از مهم‌ترین منابع این آزمون هستند که مطالعه آن‌ها جهت تقویت رایتینگ آیلتس بسیار موثر است.

Cambridge IELTS series

مجموعه کتاب های تقویت زبان کمبریج از مشهورترین کتاب ها برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس و سایر مهارت ها هستند که توسط انتشارات معتبر دانشگاه کمبریج و انجمن زبان انگلیسی کمبریج ارائه شده است. آخرین کتاب این مجموعه، کمبریج آیلتس ۱۲ است. لازم به ذکر است که کتاب­‌های ۷ تا ۱۲ این مجموعه جدیدتر هستند‌.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 61 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.