آوا زبان تافل یا آیلتس !؟ کدام بهتر است ؟ (مقایسه کامل) - آوا زبان

موضوعات این مقاله

اگر متقاضی ورود به دانشگاه یا کالج در یک کشور انگلیسی زبان هستید و زبان انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است از شما بخواهند یک آزمون استاندارد برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود انجام دهید.
و این سوال مهمی را به وجود میاورد که باید در کدام آزمون، آیلتس یا تافل شرکت کنید؟
انواع مختلفی از آزمون های زبان انگلیسی وجود دارد. با این حال، آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) و سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) دو آزمون اصلی هستند.
آیلتس و تافل هر دو آزمون های شناخته شده، قابل اعتماد و معتبری هستند که در هر دو سطح انگلیسی به طور دقیق داوطلب را آزمایش می کنند و در سراسر جهان قابل پذیرش و معتبر است.
اگر قصد ورود به دانشگاه یا شغل خارج از کشور را دارید، احتمالاً باید بسته به کشور یا دانشگاه خود نمره تافل یا آیلتس را ارائه دهید. ممکن است فقط یک گزینه داشته باشید که از بین این دو آزمون یکی را انتخاب کنید.
اگرچه هر دو آزمون دارای شهرت بسیار خوبی هستند و به طور گسترده پذیرفته می شوند، اما تفاوت هایی در رویکرد، ساختار و محتوای دارند. در نتیجه، باید خوب فکر کنید که کدام یک را انتخاب کنید.
آیلتس یا تافل ، از کجا میدانید کدام آزمون برای شما مناسب تر است؟ برای رسیدن به بهترین انتخاب ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کدام آزمون بهتر است آیلتس یا تافل ؟

در مرحله اول، دانستن جزئیات هر آزمون ضروری است.

آزمون آیلتس (IELTS)

به زبان ساده، آزمون آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که میزان مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را اندازه گیری می کند. این برای اهداف آموزشی، مهاجرت و شغلی استفاده می شود. بیشتر از ۱۰ هزار موسسه در ده ها کشور در سراسر جهان آن را می پذیرند.
حتی اگر آیلتس مبتنی بر انگلیسی انگلیسی باشد، شرکت کنندگان در آزمون می توانند از املا های انگلیسی یا امریکایی در جواب های خود استفاده کنند.
آیلتس مخفف سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی است. این آزمون دو قالب دارد. آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی.
قالب آکادمیک بر سطوح بالاتر انگلیسی متمرکز است و معمولاً هنگام درخواست دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. قالب عمومی دانش شما را از محتوای اجتماعی و محل کار آزمایش می کند. اگر متقاضی کار یا تابعیت یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید آن را داشته باشید.
چهار بخش در این آزمون وجود دارد
• گوش دادن
• خواندن
• نوشتن
• صحبت کردن
بخش گوش دادن و صحبت کردن برای هر دو آزمون (آکادمیک و عمومی) یکسان است. محتوای بخش های خواندن و نوشتن، بسته به اینکه در کدام آزمون شرکت می کنید متفاوت است.
به عنوان مثال، شما یک مقاله دانشگاهی برای نسخه آکادمیک می نویسید، اما یک نامه با سبک تجاری برای آموزش عمومی می نویسید. بخش گوش دادن، خواندن و نوشتن در دو نوع آزمون آیلتس در یک روز تکمیل می شود و بین آنها هیچ وقفه ای وجود ندارد.
از طرف دیگر، بخش سخنرانی را می توان حداکثر یک هفته قبل یا بعد از سایر بخش های آزمون انجام داد. این بخش شامل مصاحبه حضوری با یک ممتحن است. این مصاحبه جهت بررسی و نمره دهی ضبط می شود.

آزمون تافل (TOEFL)

مخفف Test of English as a Foreign Language است. شرکت در آزمون تافل دو روش دارد. کاغذی و مبتنی بر اینترنت. IBT یا (آزمون مبتنی بر اینترنت) رایج تر است.
مشابه آیلتس، تافل توانایی داوطلب در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را آزمایش می کند.
آزمون تافل توانایی شما برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در محیط های دانشگاهی و مبتنی بر کلاس ارزیابی می کند. این آزمون متعلق به آمریکاست. از این رو، دانش آموزانی که به دنبال پذیرش در مراکز آموزشی ایالات متحده هستند، تمایل به دریافت آن را دارند.
این آزمون از هجا ها و واژگان آمریکایی استفاده می کند. با این حال، با استفاده از اصطلاح های انگلیسی در بخش صحبت کردن و یا استفاده از هجا های انگلیسی در قسمت نوشتن محدودیتی ندارید. این مدرک در بیش از ۸۵۰۰ موسسه در ده ها کشور در سراسر جهان پذیرفته می شود.
چهار بخش در این آزمون وجود دارد
• گوش دادن
• خواندن
• نوشتن
• صحبت کردن
انجام تست کلی چهار ساعت طول می کشد. شما مراحلی را طی می کنید که مهارت های ارتباطی انگلیسی شما را تلفیق می کند. شما در پاسخ به یک سوال می خوانید، گوش می دهید و سپس صحبت می کنید.
بخش های خواندن و شنیدن حرف اول را می زنند. سپس یک وقفه کوتاه ده دقیقه ای وجود دارد. بعد، بخش های گفتاری و نوشتاری دنبال می شوند. کل آزمون مبتنی بر رایانه است.

آیلتس یا تافل!؟ تفاوت آن ها چیست؟

هر دو آزمون آیلتس یا تافل مهارت زبان انگلیسی را آزمایش می کنند. آیلتس یک آزمون انگلیسی است و بیشتر مبتنی بر انگلیسی بریتانیایی است، در حالی که آزمون TOEFL یک آزمون آمریکایی مبتنی بر انگلیسی آمریکایی است. به هر حال استفاده از انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی آمریکایی برای هر دو آزمون پذیرفته می شود.

آیلتس یا تافل !؟ تفاوت آن ها چیست ؟

تفاوت در مدت زمان آزمون آیلتس و تافل

طول آزمون آیلتس دو ساعت و چهل و پنج دقیقه است در حالی که تافل چهار ساعت است. برای آزمون آیلتس، بخش های خواندن و نوشتن هر کدام ۶۰ دقیقه، بخش شنیدن ۳۰ دقیقه و بخش صحبت کردن بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است.
برای آزمون تافل، قسمت خواندن ۶۰ تا ۸۰ دقیقه، قسمت نوشتن ۵۰ دقیقه و گوش دادن ۶۰ تا ۹۰ دقیقه و بخش صحبت کردن ۲۰ دقیقه است.

تفاوت هزینه آزمون آزمون آیلتس و تافل

از نظر هزینه ای، آزمون تافل برای اکثر کشورها کمتر از ۲۰۰ دلار هزینه دارد. آزمون آیلتس گران تر است زیرا هزینه آن بسته به کشور فرد دارد که حدودا بین ۲۱۵ تا ۲۷۵ دلار است.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در Reading (خوانش)

بخش خواندن در هر دو آزمون آیلتس یا تافل درک مطلب متون دانشگاهی را بررسی می کند. این آزمون برای آکادمیک آیلتس به سه قسمت و برای تافل به سه قسمت تقسیم خواهد شد.
برای هر قسمت از بخش خواندن ۲۰ دقیقه به شما اختصاص داده می شود. شما می توانید زمان کلی را به هر شکلی که بخواهید بین بخش های انتخابی تقسیم کنید.
خواندن آیلتس بخش شامل سه بخش است، با مجموع ۴۰ سوال. سوالات می توانند به صورت پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی، درست یا غلط و غیره باشند.
در بخش خواندن تافل، به طور معمول ده سوال برای هر قسمت دریافت می کنید. تعداد قسمت ها می تواند بین ۳ تا ۵ باشد.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در Writing (نوشتار)

هم برای آزمون آیلتس و هم برای آزمون تافل، قسمت نوشتن از دو قسمت تشکیل شده است. در هر دو بخش از شما میخواهند که به یک سوال در قالب یک مقاله کوتاه پاسخ دهید.
در بخش نوشتن آکادمیک آیلتس، قسمت اول از شما میخواهد یک نمودار یا جدول را در ۱۵۰ کلمه تجزیه و تحلیل کنید. در بخش نوشتن آیلتس عمومی اول شما باید نامه بنویسید. در قسمت دوم از شما میخواهد که برای هر دو آزمون آکادمیک و عمومی مقاله ای بیشتر از ۲۵۰ کلمه بنویسید.
بخش نوشتن تافل شامل دو مقاله است. اولین مورد از شما می خواهد متنی را بخوانید و به یک ارائه آکادمیک گوش کنید، پس از آن باید پاسخ خود را به صورت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه ای را برای یک سوال بنویسید. بخش دوم از شما میخواهد که مقاله کوتاه دیگری را بنویسید. پیشنهاد این بخش ۳۵۰-۴۰۰ کلمه است، اما اگر انتخاب کنید ممکن است بیشتر بنویسید.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در Listening (شنیدار)

بخش لیسنینگ آیلتس شامل ۴۰ سوال می شود. در حالی که دارید به صدا گوش می دهید، باید به این سوالات پاسخ دهید. انواع مختلفی از سوالات وجود دارد. آنها ممکن است جای خالی، تکمیل جمله و موارد دیگر باشند.
بخش لیسنینگ تافل دارای دو نوع محتوای مختلف است. که باید بین ۲۸ تا ۳۹ سوال را پاسخ دهید.

  1. گفتگو (به عنوان مثال: گفتگو میان یک دانشجو و مدرس)
  2. سخنرانی و ارائه آکادمیک (صحبت های مدرس در کلاس)

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در Speaking (گفتار)

برای اسپیکینگ در سطح آیلتس، شما باید مکالمه ای رو در رو با یک شخص داشته باشید تا سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید. این بخش مانند یک مکالمه عادی انجام می شود. هنگام صحبت صداها ضبط خواهد شد.
بخش اسپیکینگ تافل از شش بخش تشکیل شده است. به شما یک سوال یا مکالمه داده می شود و از شما میخواهد پاسخ بدهید یا اینکه نظر خود را ارائه دهید؛ بنابراین به شما مهلت داده می شود تا پاسخ خود را تهیه کنید. پس از آن، باید پاسخ های خود را در میکروفون ضبط کنید.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل در نمره دهی

آزمون نمره گذاری برای هر آزمون متفاوت است. آزمون آیلتس در مقیاس ۰ تا ۹ نمره می دهد. حداقل نمره متوسط مورد نیاز دانشگاه های رتبه بندی شده معمولاً نمره ۶ یا بالاتر است. با این حال، برخی از دانشگاه ها هستند که نمره ۵٫۵ را هم قبول می کنند.
نمرات تافل در مقیاس ۰ تا ۱۲۰ است. حداقل نمره مورد نیاز تافل ۷۸ است. اگرچه، نمرات ذکر شده ورود به دانشگاه یا شرکت را برای شما تضمین یا منع نمی کند، این فقط نمرات متوسط جهانی است.

نمره دهی چگونه انجام می شود؟

آزمون تافل

در آزمون تافل با ترکیب هوش مصنوعی (AI) و ممتحن های انسانی امتیازدهی را انجام می دهند.
همه امتیازات از طریق یک شبکه متمرکز امتیاز دهی آنلاین برای اطمینان از صحت و اعتبار انجام می شود.
ترکیبی از ارزیابی هوش مصنوعی و ارزیابی نماینده های انسانی از پاسخ های گفتاری و نوشتاری، صحت و اطمینان بی نظیری را فراهم می کند.
در بررسی صحبت های شما از چندین ارزیاب که از هویت دانش آموز آگاهی ندارند، استفاده می شود و تعصبی را که می تواند در یک مصاحبه حضوری با یک رتبه دهنده رخ دهد حذف می کند.

آزمون آیلتس

آزمون مبتنی بر مقاله توسط یک بازرس انسانی نمره گذاری می شود. نمره دهی این آزمون رایانه ای به صورت دیجیتالی است.
اگر در آزمون کاغذی شرکت می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پاسخ های دست نویس شما خوانا و به راحتی قابل درک باشند.
ممکن است دست خط نامشخص توسط ممتحن بررسی نشود.
در هر دو آزمون کاغذی و رایانه ای، بخش نمره دهی به صحبت کردن فقط توسط یک ممتحن انجام می گیرد، بنابراین نمره شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا آنها می توانند لهجه شما را کاملاً درک کنند یا خیر.

کدام یک بیشتر مورد قبول است آیلتس یا تافل ؟

کدام یک بیشتر مورد قبول است آیلتس یا تافل ؟

پذیرش دانشگاه

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که در کدام آزمون های زبان انگلیسی آیلتس یا تافل شرکت کنید و از آن به عنوان مدرک زبان خارجی استفاده کنید، اگر متقاضی تحصیل در انگلیس یا یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بررسی کنید که کدام مدرک را قبول می کنند، زیرا بعضی از دانشگاه ها فقط یکی از این دو را قبول می کنند.
اگر مطمئن نیستید، می توانید شرایط پذیرش را در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود جستجو کنید و برای کسب اطلاع از طریق ایمیل با آنها صحبت کنید.

گرفتن ویزا

اگر برای تحصیل در انگلستان به ویزای Tier 4 نیاز دارید، توصیه می شود که در آزمون آیلتس شرکت کنید یا آزمون پیرسون چون آزمون تافل دیگر توسط وزارت کشور انگلیس به عنوان یک آزمون معتبر زبان انگلیسی شناخته نمی شود.
در صورت عدم نیاز به ویزا برای تحصیلات، آزمون TOEFL برای درخواست شما کافی است، به شرطی که نمرات شما شرایط ورود را داشته باشد که معمولاً در سطح ثابت برای دانشگاه است، اگرچه برخی موارد استثنائاتی را ممکن است اعمال کنند.
اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام گزینه را انتخاب کنید آیلتس یا تافل، می توانید در مورد Cambridge Advanced English (CAE)، جایگزین TOEFL و IELTS که توسط ۹۹٪ دانشگاه های انگلستان به عنوان یک معیار برای زبان انگلیسی پذیرفته شده، اطلاعات بیشتری کسب کنید و در آن شرکت کنید.

گواهینامه آیلتس و تافل در چه مراکزی کاربرد دارد؟

آزمون تافل

بیش از ۱۰ هزار سازمان در سطح جهان از جمله بیش از ۵۰۰۰ موسسه در ایالات متحده تافل را پذیرفته اند.
۹۰٪ از شرکت کنندگان آزمون تافل در دانشگاه انتخاب ۱ یا ۲ خود شرکت کردند.
به دلیل شهرت آزمون تافل و استانداردهای بالا، نمرات آزمون تافل به دانش آموزان کمک می کند تا برجسته شوند و به مدارس و دانشگاه ها نشان می دهند که مهارت فوق العاده ویژه ای دارند که نشان از عالی بودن آن است.

آزمون آیلتس

توسط هزاران سازمان در سطح جهان از جمله بیش از ۳۰۰۰۰۰، مؤسسه در ایالات متحده پذیرفته شده است.
آیلتس توسط دانشگاه ها و کارفرمایان بسیاری از سایر کشورها از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و ایالات متحده آمریکا شناخته شده است. همچنین توسط نهادهای حرفه ای، سازمان های مهاجرت و سایر نهادهای دولتی شناخته شده است.

اکنون که از جزئیات هر آزمون آگاهی دارید، انتخاب آزمون مناسب برای شما آسان تر خواهد بود.

موفق باشید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 29 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.