آوا زبان آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT - آوا زبان

آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT

در جنگ ها جهانی دوم سربازان آمریکایی مجبور بودند که به زبان دیگری یعنی آلمانی صحبت کنند اما این کار برای آن ها دشواری هایی را داشت چرا که نمی توانستند در دوران جنگ گرامر را یاد بگیرند و بسیاری از لغات را نمی توانستند آموزش ببینند. این امر باعث شد که کارشناسان زبان آمریکایی روش جدید را ابداع کنند تا سربازان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن این روش را یاد بگیرند. به همین منظور آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT به وجود آمد اما در آن زمان این روش برای زبان آلمانی به کار گرفته می شد.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT یکی از راه های است که می توانید با استفاده از آن بسیار راحت زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به آن صحبت کنید و یکی از روش های نوین می باشد. این روش راه کاری برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند اما نمی توانند زمان زیادی را صرف آموزش زبان انگلیسی کننند بنابراین می توانند به روش CLT آموزش زبان انگلیسی را ببینند و این زبان را به راحتی در سریع ترین زمان ممکن اد بگیرند.

کارکرد آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT چگونه است؟

کار کرد آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT به این صورت می باشد که تنها مکالمه کردن را به شما آموزش می دهند. هنگامی که شما به دنیا می آیید تا چند سال اول زندگی تنها صحبت های پدر مادر را گوش می دهید و سپس می توانید آن را انجام دهید. یعنی می توانید به راحتی صحبت کنید اما به دلیل اینکه کودک هستید کمی دست و پا شکسته این کار را انجام خواهید داد اما باز هم می توان گفت که این کار را انجام داده اید.

این همان آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT می باشد و شما اصلا گرامر و خواندن و نوشتن را بلد نیستید و هیچ گاه کسی به شما جای فعل و فاعل را نمی گوید اما می بینید که به مرور زمان می توانید با هوش خود آن را انجام دهید.

سربازان آمریکایی هم درست از همین روش استفاده کردند و هوش همه آنها یکی نبود اما می بینیم که این روش در کوتاه ترین زمان ممکن جواب داده است.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT بسیار آسان و کاربردی است، در این روش همانند دوران کودکی ولی کمی پیشرفته تر به شما مکالمه و نکات کاربردی آموزش داده می شود و می توانید آن را به راحتی یاد بگیرید.

معایت و مزایای روش clt
خوبی ها و بدی های روش clt

مزایای روش CLT  چیست؟

این روش دارای مزایای زیادی است اما معایبی هم دارد و ما قصد داریم تا در اینجا چند مورد از مزایای آن را برای شما بیان کنیم.

یادگیری سریع: در این روش می توانید بسیار سریعتر نسبت به روش های دیگر آموزش زبان انگلیسی را انجام دهید و آن را یاد بگیرید.

هزینه کمتر: آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT هزینه کمی دارد و این به خاطر این است که شما در کوتاه ترین زمان ممکن آن را یاد خواهید گرفت و از هزینه های اضافه پرهیز می کنید.

مناسب برای افراد مهاجر: افرادی که میخواهند به مهاجرت بپردازند می توانند از این روش استفاده کنند و زبان انگلیسی را به راحت ترین روش ممکن یاد بگیرند.

روش جدید: در حال حاضر این روش بسیار جدید و امروز است و از روش های نوین در آموزش زبان به حساب می آید.

بدون کتاب و گرامر: یکی از نکات جالب در آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT این است که این روش نیازی به کتاب ندارد چرا که گرامری ندارد، یعنی نیازی به این دو نیست و فقط و فقط مکالمه است.

برای تمامی افراد: این روش برای تمامی افراد کاربرد دارد و همه می توانند با هر میزان هوشی آن را یاد بگیرند.

معایب روش CLT

همانطور گفتیم این روش مزایای بسیار زیادی داشت و برای همه افراد مناسب بود اما می دانیم که این روش دارای معایبی هم است که می بایست آن ها را نیز در نظر بگیریم.

از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمیاب بودن: درست است که این روش بسیار موثر است اما نمی توانید آن را در همه جا پیدا کنید و می بایست به آموزشگاه های خاص بروید تا این کار را برای شما انجام دهند.

برای آزمون آیلتس مناسب نیست: این روش به دلیل اینکه فقط مکالمه است برای آزمون های آیلتس مناسب نمی باشد و نمی توانید آن ها را پاس کنید.

نداشتن آموزش کامل: به دلیل اینکه این روش دارای مکالمه است نمی توانید زبان انگلیسی را به طور کامل یاد بگیرید و در نوشتار و گرامر به مشکل خواهید خورد و تنها می توانید صحبت کنید.

نا مناسب برای کار: به همان دلیلی که در اول گفتیم و یکی از مزیت های آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT محسوب می شد نمی توان از آن در بعضی از شغل ها استفاده کرد چرا که می بایست خواندن و نوشتن و نکات گرامری را در شغل خود بدانید.

سخن پایانی

در آخر باید بگویم که در جنگ جهانی دوم روشی ابداع شد که سربازان بتوانند در سریع ترین زمان ممکن یک زبان دیگر را یاد بگیرند. این روش به قدری کاربردی بود که سربازان می توانستند در مدت سه ماه یک زبان مانند زبان آلمانی که یکی از سخت ترین زبان ها است را یاد بگیرند اما امروزه می بینیم که آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT به وجود آمده است و می توان از آن استفاده کرد و به سرعت آن را یاد گرفت.

سوالات متداول آموزش مکالمه زبان انگلیسی به روش CLT

  1.     روش CLT چیست؟

روش CLT یکی از روش های بسیار کارآمد می باشد که فقط مکالمه را به شما آموزش می دهند.

  1.     آیا با روش CLT گرامر هم آموزش داده می شود؟

خیر، در این روش تنها مکالمه انجام می شود و نمی توانید گرامر را یاد بگیرید.

  1.     از روش CLT برای چه مواقعی می توان استفاده کرد؟

از این روش برای مواقعی می توان استفاده کرد که میخواهید مهاجرت کنید یا به دلایلی می خواهید این زبان را در سریعترین زمان ممکن یاد بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.