آوا زبان آموزش صوتی زبان انگلیسی - آوا زبان

آموزش زبان انگلیسی راه و روش متعددی دارد. آموزش صوتی زبان انگلیسی یکی از روش های عالی و تضمینی است که سبب یادگیری بالای دانش پذیران می شود. همچنین اگر به فکر آموزش زبان انگلیسی آنلاین هستید، آموزش صوتی بسیار مناسب است.

بنابراین هدفون خود را بردارید. ما در این مقاله به آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی و بهترین ابزارها را برای یادگیری زبان با این روش برای همه سطوح و مهارت های زبانی را به شما نشان خواهیم داد‌.

چرا آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی را انتخاب کنیم؟

چرا صدا و چرا آموزش صوتی انگلیسی؟ قطعاً نباید سایر ابزارهای موجود را فراموش کنید، اما صدا دارای مزایای منحصر به فردی است:

چشمان شما می توانند برای مدتی از ندیدن صفحه نمایش استراحت کنند. استفاده از ابزارهای صوتی مستلزم این نیست که به مدت طولانی به شیوه ی آموزش تصویری به صفحه ای مانند صفحه نمایش تلفن همراه یا کامپیوتر خود نگاه کنید.

این روزها ما با تصاویر و فیلم های متعدد در لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های همراهمان احاطه شده ایم، بنابراین بسیار خوب است که به چشم های خود استراحت دهید! آرام باشید، چشمان خود را ببندید و به آموزش صوتی انگلیسی گوش دهید.

یافتن فایل صدا در چندین فرمت آسان است. می توانید فایل های صوتی را به صورت آنلاین بارگیری کرده و در تلفن یا iPod خود بارگذاری کنید. شما می توانید همچنین سی دی آموزش انگلیسی را نیز خریداری نمایید.

صدا را می توان در اوقات فراغت و هنگام سفر استفاده کرده و گوش داد. به عنوان مثال، اگر با وسایل نقلیه عمومی به مدرسه یا محل کار می روید، قطعاً می توانید از هر دو ابزار صوتی و تصویری برای بهبود زبان انگلیسی استفاده کنید؛ اما اگر رانندگی می کنید، تنها راه یادگیری استفاده پادکست زبان انگلیسی است، زیرا باید حواستان به جاده باشد.

صدا می تواند یک شکل بسیار سرگرم کننده از تمرین گوش دادن به زبان انگلیسی باشد. رادیو و اخبار فقط شروع کار است. درام ها و کمدی های رادیویی، پادکست ها و کتاب های صوتی در دسترس شما هستند.

نکات استراتژیک یادگیری زبان انگلیسی به صورت صوتی
استراتژی یادگیری صوتی زبان انگلیسی

نکات استراتژیک در یادگیری صوتی زبان انگلیسی

صرف نظر از نوع آموزش صوتی انگلیسی که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که متناسب با سطح زبان شما است. اگر مبتدی هستید، درک مطالب داستانی شکسپیر یا مستندی درباره سیستم های مالی بین المللی برای شما سخت خواهد بود.

اگر بسیاری از آنچه را که می شنوید درک نمی کنید، می توانید به سرعت در راه یادگیری زبان ناامید شوید. ممکن است گوش دادن به انگلیسی را متوقف کنید زیرا درک آن برای شما بسیار دشوار است و این واقعا حیف است زیرا آموزش صوتی انگلیسی واقعاً می تواند به شما در یادگیری کمک کند.

اگر به آرامی شروع کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. همانطور که از سطوح آسان تر به دشوارتر می روید، می توانید بر اساس آنچه آموخته اید، پیشرفت کنید.

همچنین سرگرمی در یادگیری با صدا بسیار مهم است. خواندن شکسپیر ممکن است برای شما به عنوان یک دانش آموز سطح پیشرفته تمرین بسیار خوبی باشد، اما اگر شعر را دوست ندارید، احتمالاً از آن لذت چندانی نخواهید برد؛ بنابراین در آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی کتاب صوتی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با یک برنامه رادیویی جدید شروع کنید. تا زمانی که از یادگیری خود لذت ببرید، این کار برای شما مفید خواهد بود.

در اینجا یک نکته کاربردی تر وجود دارد:

هدفون راحتی را برای تمرین انگلیسی خود انتخاب کنید. دو دلیل برای این امر وجود دارد: اول، اگر در فضاهای عمومی به صدا گوش می دهید، احترام گذاشتن به دیگران و ممانعت از پخش درس زبانتان به صدای بلند مودبانه است. ثانیاً ممکن است به مدت طولانی در حال گوش دادن (و استفاده از هدفون) باشید، بنابراین هنگام انجام این کار، سر و گوش هایتان باید راحت باشد!

روش های مختلف یادگیری صوتی زبان انگلیسی

دوره های آموزش صوتی

اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، دوره های آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی ممکن است برای شما مناسب باشد.

علاوه بر اینکه سبب تقویت گوش دادن شما می شود، همچنین تلفظ صحیح (به احتمال زیاد با لهجه انگلیسی یا آمریکایی)، قوانین گرامری و واژگان در موضوعات خاص را خواهید شنید. این دوره های صوتی انگلیسی برای گوش دادن هنگام رانندگی یا رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مناسب هستند.

  •  “Complete English as a Foreign Language”

آموزش زبان انگلیسی صوتی را به عنوان یک خارجی زبان از دوره مبتدی تا متوسط با خواندن، نوشتن و صحبت کردن توسط Teach Yourself بیاموزید. سری Teach Yourself دوره های مقدماتی عالی را برای بسیاری از زبان ها از جمله انگلیسی ارائه می دهد. این دوره بر تمرینات سرگرم کننده و تعاملی بر اساس موضوعات مختلف تمرکز دارد، بنابراین می توانید بسیاری از زمینه های زبان انگلیسی خود را به سرعت بهبود بخشید.

در این سری ها یک کتاب درسی همراه با راهنمای صوتی وجود دارد اما برای شروع یادگیری نیازی نیست که هر دو را داشته باشید.

دوره های انگلیسی Pimsleur متفاوت است زیرا هنگام آموزش زبان انگلیسی، زبان مادری شما را در نظر می گیرد. به عنوان مثال، انگلیسی برای اسپانیایی زبانان، انگلیسی برای ماندارین، انگلیسی برای فرانسوی زبانان و بسیاری دیگر از گزینه ها وجود دارد.

از آنجا که هر زبانی ویژگی های خود را دارد (قسمت های عجیب یا متفاوت)، Pimsleur بر رایج ترین مشکلاتی که زبان آموزان انگلیسی از کشورهای مختلف با آن روبرو هستند تمرکز می کند. هر دوره فقط صوتی است؛ و می توانید یک درس انگلیسی رایگان در وب سایت آن ها را برای شروع آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی امتحان کنید!

دوره های تخصصی آموزش صوتی زبان انگلیسی

دوره های صوتی انگلیسی که بر روی مباحث خاصی تمرکز می کنند، برای مبتدیان نیز عالی است. به عنوان مثال، اگر لهجه انگلیسی برای شما مهم است، یک دوره صوتی بهترین راه برای بهبود آن می باشد‌.

  • “English Pronunciation in Use: Elementary”

این گزینه در واقع یک کتاب درسی است اما دارای پنج سی دی می باشد که بیشترین استفاده را از آن خواهید داشت. این یک دوره خودآموز عالی است که برای زبان آموزان مبتدی که می خواهند با لهجه انگلیسی صحبت کنند، طراحی شده است.

  •  “American Accent Training with 5 Audio CDs”

این یک دوره صوتی و کتابی است که به شما کمک می کند تا با لهجه مناسب آمریکایی صحبت کنید. تمرکز کامل آن بر تلفظ است، شامل مصوت ها، صامت ها و دیفتونگ ها (دو مصوت با هم که یک صدا را تولید می کنند)، بنابراین هنگامی که آن را به پایان می رسانید، مانند آمریکایی ها صحبت خواهید کرد!

کتابهای صوتی کودکان به زبان انگلیسی

کتاب های کودکان به دلیل سادگی و تمرکز بر واژگان آسان برای یادگیری زبان انگلیسی عالی هستند. می توانید با ساده ترین کتاب های صوتی از مهد کودک، افسانه ها و حتی ABC شروع کنید.

  •  “Dr. Seuss’s ABC”

در این کتاب صوتی انگلیسی، دکتر سئوس نویسنده معروف کودکان، حروف و صداهای الفبای انگلیسی را ارائه می دهد. این یک شروع عالی برای زبان آموزان انگلیسی مبتدی است!

  •  “Treasury of Nursery Rhymes”

این کتاب نوشته لوسی کازینز مجموعه ای از شعرهای مهد کودک است که همراه با کتابی با تصویر زیبا ارائه شده است. هنگامی که انگلیسی شما بهبود می یابد، قطعاً باید این یکی را برای قفسه کتاب خود بخرید.

پادکست ها برای آموزش زبان انگلیسی
یادگیری صوتی زبان انگلیسی با پادکست

پادکست ها برای آموزش زبان انگلیسی

پادکست ها برنامه های صوتی روزانه، هفتگی یا ماهانه هستند که می توانید به صورت رایگان یا با هزینه اندک در آنها مشترک شوید. سپس روی رایانه، تلفن یا تبلت خود بارگیری کنید.

پادکست ها موضوعات مختلف را پوشش می دهند و انواع مختلفی دارند. شما مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که مورد علاقه شما باشد! اخبار، ورزش، برنامه های تحلیلی، مصاحبه ها، فرهنگ عامه. پادکست ها برای آموزش زبان انگلیسی آنلاین صوتی همه چیز را دارند.

به خاطر داشته باشید که برخی از پادکست ها ممکن است بالاتر از سطح انگلیسی شما باشند. مواردی را انتخاب کنید که نه تنها جالب هستند، بلکه می توانید آنها را نیز درک کنید. برخی از منابع خوب برای یافتن پادکست عبارتند از:

  • Earbud
  • Podbean
  • ■ EnglishClass101

یکی از محبوب ترین برنامه های پادکست برای زبان آموزان انگلیسی EnglishClass101 by Innovative Language است. این برنامه دارای بیش از ۱۵۰۰ درس تصویری و صوتی برای آموزش انگلیسی به سبک پادکست است.

این پادکست ها همچنین دارای ابزارهای یادگیری تعاملی هستند تا بتوانید انگلیسی خود را با فعالیت های مربوطه تمرین کنید.

بهترین سایت های کتاب های صوتی
وبسایت audible از بهترین سایت های کتاب صوتی در جهان

بهترین سایت های کتاب های صوتی

  • Audible، برنامه ای که با اکثر دستگاه های Android سازگار است و به کتاب های صوتی اختصاص داده شده است.
  • Apple iBooks دارای بخش کتاب های صوتی اختصاصی است و همچنین گزینه های رایگان و پولی نیز در دسترس می باشد.
  • The New York Times Best Sellers: در صورت تمایل به گوش دادن به داستان های محبوب یا جدیدترین کتاب ها، به ویژه در ایالات متحده، لیست پرفروش های نیویورک تایمز به شما ایده هایی عالی می دهد.

All-Time 100 Novels: فهرست بهترین رمان های انگلیسی زبان از سال ۱۹۲۳ است. این لیست پیشنهادات خوبی برای کتاب صوتی به شما ارائه می دهد، به خصوص اگر مایل باشید به یک کلاسیک آمریکایی گوش دهید‌.

کتابخانه محلی شما: کتابخانه ها ممکن است دارای کتاب های صوتی به شکل سی دی باشند یا بصورت دانلود رایگان کتاب هایی در سایت شان داشته باشند؛ بنابراین حتماً کتابخانه ها را بررسی کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 33 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 18 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.