آوا زبان آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان - آوا زبان

آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان یکی از چیزهایی است که بسیاری از والدین دوست دارند با فرزندان تجربه کنند اما نمی دانند چگونه شروع نمایند. در آموزش زبان انگلیسی به کودکان مهم نیست که سطح زبان شما خیلی بالا باشد.

مهمترین نکته در آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که شما مشتاق بوده و این انرژی را به فرزندان خود نیز منتقل کنید. اگر کودک شما مایل نیست بلافاصله آموزش زبان انگلیسی را شروع کند، نگران نباشید. صبور باشید، آنها به مرور به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته و شروع به صحبت خواهند کرد.

در این مقاله به نکات مهمی پرداخته ایم که به شما در آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان کمک خواهد کرد.

چگونه آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان را شروع کنیم؟

  • ایجاد روال عادی

یک روال معمول برای زمان یادگیری انگلیسی در خانه تعیین کنید. بهتر است جلساتی کوتاه و مکرر را در نظر بگیرید تا جلساتی طولانی و نادر. برای کودکان خردسال پانزده دقیقه کافی است. با افزایش سن و تمرکز، می توانید جلسات آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان را به تدریج طولانی کنید. برای جلب توجه کودک، فعالیت ها را کوتاه و متنوع نگه دارید.

سعی کنید فعالیت های خاصی را هر روز به طور همزمان انجام دهید. کودکان وقتی می دانند که چه چیزی در انتظارشان است، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می کنند. به عنوان مثال، می توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان انگلیسی با فرزندان خود بخوانید.

اگر در خانه فضای کافی در اختیار دارید، می توانید یک گوشه برای فعالیت های انگلیسی ایجاد کنید که در آن هر چیزی را که به انگلیسی مربوط می شود، نگهداری کنید. به عنوان مثال کتاب، بازی، DVD یا چیزهایی که فرزندان شما ساخته اند.

فراموش نکنید که تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند تا بیاموزند.

استفاده از بازی ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان
آموزش زبان انگلیسی با بازی به کودکان در خانه
  • آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی در خانه

کودکان هنگام سرگرمی به طور طبیعی یاد می گیرند؛ بنابراین برای آموزش زبان انگلیسی به فرزند خود در منزل ، بازی را فراموش نکنید. فلش کارت ها یک راه عالی برای آموزش و مرور واژگان هستند و بازی های مختلف زیادی وجود دارد که می توانید با فلش کارت انجام دهید.

شما می توانید فلش کارت های رایگانی که در اینترنت هستند را دانلود کنید. این کارت ها در طیف وسیعی از موضوعات تولید و طراحی می شوند.

انواع مختلفی از بازی ها وجود دارد که می توانید با فرزندان خود انجام دهید تا به آنها در تمرین انگلیسی کمک کند.

  1. بازی های اکشن
  2. بازی های رومیزی مانند مار و پله و دیگر بازی های سنتی
  3. بازی های واژه ای مانند اسم و فامیل
  4. بازی های آنلاین که می توانید تعداد زیادی از آن ها را در اینترنت پیدا کنید.
  • استفاده از موقعیت های روزمره

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیاء واقعی در اطراف خانه برای تمرین طبیعی زبان استفاده کنید؛ مثلا:

هنگامی که کودک شما در حال لباس پوشیدن است یا وقتی مشغول مرتب کردن لباس های خود هستید، در مورد لباس صحبت کنید. کلمات مربوط به لباس ها و پوشیدن آن ها را بیاموزید.

وقتی به کودک خود کمک می کنید تا اتاق خواب خود را مرتب کند، واژگان اسباب بازی و مبلمان را تمرین کنید (مثلا “بیایید خرس عروسکی خود را روی تخت بگذاریم!” یا “ماشین آبی کجاست؟”)

هنگامی که در حال آشپزی یا خرید هستید، واژگان غذا را آموزش دهید. وقتی به سوپر مارکت می روید، لیستی از چیزهایی را که باید پیدا کند به کودک بدهید (بسته به سن، از تصاویر یا کلمات استفاده کنید). هنگامی که خرید را در خانه مرتب می کنید، واژگان را با هم مرور کنید.

  • استفاده از کتاب داستان

در آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان، کوچکترها اغلب عاشق کتاب هایی با رنگ های روشن و تصاویر جذاب هستند. با هم به تصاویر نگاه کنید و کلمات را همانطور که به تصاویر اشاره می کنید بگویید. بعداً می توانید از فرزند خود بخواهید به موارد مختلف اشاره کند و بگوید. به عنوان مثال: “گربه کجاست؟”

گوش دادن به داستان ها، کودک شما را با صداها و ریتم های انگلیسی عادت می دهد. داستان های متحرک راهی عالی برای کودکان برای توسعه مهارت های گوش دادن و خواندن است.

آموزش انگلیسی به کودکان در خانه با آهنگ
آموزش انگلیسی در خانه به کودکان با آهنگ
  • استفاده از آهنگ ها

آهنگ ها واقعاً روشی موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. آهنگ هایی که ویژه کودکان بسیار کم سن و سال هستند بسیار بهتر و مناسب تر می باشند زیرا آنها می توانند در خواندن آهنگ شرکت کنند.

هنگام آموزش زبان انگلیسی، در مورد كودكان كوچكتر، نیازی به آموزش صریح قواعد دستور زبان نیست. شما باید آنها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای مختلف دستوری در این زمینه عادت دهید.

شنیدن دستور زبان که از کودکی مورد استفاده قرار می گیرد به فرزند شما کمک می کند تا در بزرگسالی به طور طبیعی و درست از آن استفاده کند.

برای کودکان بزرگتر می توانید از تمرین گرامر استفاده کنید. فیلم ها، مسابقه ها و بازی ها به بچه ها کمک می کند تا به شیوه ای سرگرم کننده و آرام یاد بگیرند.

آموزش برای خواهران و برادران یا سایر اعضای خانواده برای کودکان بزرگتر بسیار مفید خواهد بود. توضیح نحوه استفاده از دستور زبان برای شخص دیگری به شما کمک می کند تا خودتان بر آن مسلط شوید.

هنگام تصمیم گیری در مورد موضوعات مورد نظر، علایق و شخصیت فرزند خود را در نظر بگیرید و اجازه دهید فرزند شما در انتخاب به شما کمک کند. ممکن است دوست داشته باشید که با برخی از این موضوعات شروع کنید:

  1. اعداد (۱-۱۰، ۱۰-۲۰، ۲۰-۱۰۰)
  2. رنگ ها
  3. صفت ها (مانند بزرگ، کوچک، بلند، شاد، غمگین، خسته)
  4. اعضای بدن
  5. اسباب بازی ها
  6. لباس ها
  7. حیوانات (به عنوان مثال حیوانات خانگی، حیوانات مزرعه، حیوانات وحشی)
  8. غذا

شما می توانید فعالیت های سرگرم کننده زیادی را در زمینه های مختلف برای موضوعات انتخابی خودتان در اینترنت پیدا کنید.

رویکرد شما در حین آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان هر چه که باشد، مهمترین چیز این است که استراحت کنید، لذت ببرید و یادگیری زبان انگلیسی را به یک تجربه لذت بخش برای خود و فرزندتان تبدیل کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 36 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 18 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.