آوا زبان آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب (15 کانال ایرانی و خارجی) - آوا زبان

اگر یک زبان آموز زبان انگلیسی هستید یا صرفا به زبان انگلیسی علاقه دارید و به دنبال بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب می گردید، مقاله ی درستی جلوی روی شماست.

هر روزه زبان آموزان بیشتر و بیشتری از کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی یا پیشرفت سطح زبانی خود استفاده می کنند. تقریبا همه چیز در یوتیوب یافت می شود، از آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی در یوتیوب گرفته تا کانال یوتیوب برای آیلتس. در این مقاله با بهترین کانال های آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب آشنا می شوید و دیگر نیازی نیست نگران سختی این انتخاب باشید. با ما همراه باشید.

کانال های ایرانی آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

کانال های ایرانی آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب
کانال های یوتیوب ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی

فرازبان (Fara Zaban)

این کانال یکی از بهترین کانال های فارسی زبان آموزش انگلیسی حال حاضر به شمار می رود. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که به چند مورد از آنها می پردازیم:

از کار بر روی مهارت های اصلی اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ گرفته تا آزمونهایی مثل آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL)

  • تمرکز روی مکالمه

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های این کانال تمرکز بسیاری است که روی مبحث مکالمه انگلیسی دارد. ویدیوهای بسیار و به ترتیب برای آموزش مکالمه انگلیسی در کانال قرار گرفته اند که تماشای آنها خالی از لطف نیست

یکی دیگر از مواردی که وجود دارد این است که اقلا هر روز یک ویدیوی جدید در این کانال قرار می گیرد و این به آن معناست که هیچ گاه نیازی به منتظر ماندن برای محتوای جدید نخواهید داشت. البته این به معنای رد کردن اهمیت مرور مطالب و ویدیوهای گذشته نیست

دکتر ولاگطور (Dr Vlogtor)

یکی از مهم ترین ویژگی های این کانال یوتیوب با ۶۶۶۰۰ عضو، مدرس آن و کیفیت مطالب و نحوه ی تدریس می باشد. این کانال توسط دکتر محمدجواد احمدیان اداره می شود. ایشان استاد دانشگاه لیدز انگلستان، و روی مباحثی که مطرح می کنند بسیار مسلط هستند.

تمرکز اصلی این کانال تا بحال، روی دو موضوع بوده؛ یکی مباحث گرامری و قواعد انگلیسی، و دیگری همایندها یا همان Collocation در زبان انگلیسی. اگر در حال حاضر به فکر پیشرفت زبان انگلیسی خود، یا استفاده از زبان برای تحصیل یا آزمونهای زبان انگلیسی هستید، حتما سری به این کانال بزنید.

آموزش زبان انگلیسی با یوتویوب طبق سطح

ممکن است یکی از دغدغه های شما یافتن یک کانال خوب زبان انگلیسی با توجه به سطحتان باشد. کانالی که نه برای شما زیادی آسان باشد و نه زیادی سخت. مثلا شاید شما نیاز به یک کانال آموزش زبان انگلیسی از صفر داشته باشید، یا شاید به دنبال کانالی باشید که مباحث سطح متوسط (Intermediate) را مطرح کند و شاید هم کانالی با مباحث پیشرفته. در این صورت، با ادامه ی مقاله همراه باشید.

  • سطح مبتدی (Beginner)

کانال یوتوب Speak English with Mr. Duncan

آقای دانکن (Mr. Duncan) واقعا کار خود یعنی آموزش انگلیسی را دوست دارد، و یکی از با سابقه ترین و شاید اولین کانال آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب به شمار می رود. آقای دانکن از خود انگلیس، هفته ای ۳ بار به شما انگلیسی تدریس می کند.

موضوعاتی که در این کانال تدریس می شوند بسیار متنوع و کاربردی هستند؛ از تدریس انگلیسی در طبیعت گرفته، تا اسلنگ (slang)، اخبار، فشن و بسیاری موضوعات جذاب و کاربردی دیگر.

کانال Easy English

هیچ کس نمی تواند منکر کاربردی و واقعی بودن دروس این کانال – که برای افراد مبتدی بسیار کاربردی است – شود. در واقع محتوای این کانال مصاحبه با افراد انگلیسی زبان در خیابان ها راجع به زندگی روزمره و موارد این چنینی است. با استفاده از این کانال می توانید به خوبی با تلفظ واقعی کلمات و مکالمه واقعی انگلیسی آشنا شوید و به شنیدن انگلیسی واقعی عادت کنید و پیشرفت لیسنینگ انگلیسی خود را شاهد باشید.

BBC Learning English

همه ما با BBC آشنایی داریم. پیدا کردن کانال دیگری که در آموزش انگلیسی، مخصوصا انگلیسی بریتیش از این کانال بهتر باشد، اگر غیر ممکن نباشد، کار بسیار سختی است. هر روز یک ویدیو در این کانال منتشر می شود و این یعنی محتوای جدید و بروز. علاوه بر آن خوبی دیگر این کانال، این است که نیازهای متفاوتی را در یادگیری زبان انگلیسی برطرف می کند، از آموزش گرامر گرفته تا انگلیسی تجاری و روزمره. و حتی اگر زمان زیادی برای یادگیری یا کار روی زبان انگلیسی ندارید، می توانید به سراغ پلی لیست انگلیسی در ۶ دقیقه یا همان ۶ Minute English بروید.

Jennifer ESL

جنیفر مدرس ایده آل شماست. او صبور است، مطالب را واضح توضیح می دهد، و بسیار باسواد است. علاوه بر راحتی آموزش، ویدیوهایی که جنیفر در کانال یوتیوب آموزش انگلیسی خود منتشر می کند، شامل موارد بسیار متنوع و کاربردی ای می شود؛ از جمله: لیسنینگ (Listening)، اسپیکینگ (Speaking)، ریدینگ (Reading)، رایتینگ (Writing)، گرامر (Grammar)، واژگان (Vocabulary)، تلفظ (Pronunciation) و فرهنگ امریکایی (American Culture).

  • سطح متوسط (Intermediate)

کانال com

با این کانال، سرعت پیشرفت زبان انگلیسی تان دوچندان خواهد شد، چرا که صدها ویدیوی آموزشی وجود دارد که می توانید تماشا کنید. توجه کنید که ویدیوها معمولا سرعت نسبتا بالایی دارند و بهتر است که تسلط و درک نسبی خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید تا به خوبی متوجه مطالب آنها بشوید.

آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب On the Go with EF

این کانال روش نسبتا متفاوتی در آموزش را پیش گرفته که سرگرم کننده، آموزنده، و کاربردی است. در واقع با کانال EF شما به یک تعطیلات و سفر مجازی می روید! ولاگرهای این کانال آموزشی در سراسر دنیا سفر می کنند تا شما با شهرها، زبان ها و فرهنگ های مختلف آشنا شوید. البته که طی این ویدیوها شما مطالب بسیار زیاد و جذابی را یاد خواهید گرفت.

VOA Learning English

در این کانال که توسط VOA تعبیه و اداره می شود، می توانید انگلیسی امریکایی را به خوبی یاد بگیرید و با آن آشنا شوید. با استفاده از زبان واضح و سرعت مناسب ویدیوها در این کانال علاوه بر یادگیری نکات و موضوعات مختلف، با یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار نیز به خوبی آشنا می شوید.

  • سطح پیشرفته (Advanced)

Rachel’s English

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت تلفظ انگلیسی خود و مکالمه طبیعی انگلیسی هستید، کانال انگلیسی ریچل (Rachel’s English) برای شماست! ریچل یک خواننده اپرای تعلیم دیده و در تلفظ انگلیسی استاد است. هدف او ایجاد اعتماد به نفس در زبان آموزان با آموزش زبان انگلیسی واقعی است. قطعا از ویدیوهای او بسیار لذت خواهید برد.

Business English Pod

اگر بخواهید در یک کشور دیگر کار کنید یا به شکل کلی برای کار به زبان انگلیسی نیاز داشته باشید چه کار می کنید؟ خب، به سراغ Business English یا همان انگلیسی تجاری می روید. در این کانال به موقعیت ها و کاربردهای پیچیده زبانی پرداخته می شود. مثلا این که بخواهید با ایده ها و صحبت های دیگران مخالفت کنید، یا موضوعات پیچیده ای مثل مسائل مالی، اقتصادی یا حقوقی.

کانال های یوتیوب آموزش انگلیسی به کودکان

کانال های یوتیوب آموزش انگلیسی به کودکان
آموزش زبان انگلیسی با یوتیوب برای کودکان

کانال یوتیوب British Council Learn English Kids

متدی که این کانال برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می کند جذاب و آموزنده است. تنوع مطالبی که در کانال وجود دارد زیاد است. مثلا ویدیوهای How to که نحوه ی انجام یک کار را آموزش می دهند؛ به عنوان مثال “?How to make popcorn” یا “چطور پاپ کرن درست کنیم؟”، که همه ی این ویدیوها توسط بچه ها اجرا می شوند و این خودش مسیر آموزش را آسان تر می کند. علاوه بر آن آهنگ ها و داستان ها و انیمیشن های جذابی برای یادگیری انگلیسی توسط کودکان در این کانال وجود دارد. همه ی این مطالب به یادگیری، حافظه و استفاده از زبان انگلیسی در کودکان کمک می کنند.

Fun Kids English

شاید سخت باشد که کانالی در سطح Fun Kids English برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیدا کنید. کارکنان این کانال شامل مدرسین، موزیسین ها، و نویسنده های حرفه ای کتاب های کودکان می شوند. بنابراین می توانید با خیال راحت از این کانال برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی  کودکتان استفاده کنید. این کانال پر است از انیمیشن ها و ویدیوها و آهنگ های جذاب انگلیسی برای کودکان.

به این شکل هر هفته کودک شما مواردی در زمینه حروف الفبا، تلفظ، حیوانات، غذاها، رنگ ها، مشاغل و خیلی موارد دیگر یاد خواهد گرفت.

KidsTV123

گرچه این کانال به شکل کلی برای کودکان ساخته شده، اما می تواند به بزرگسالان نیز برای یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. محتوای این کانال برای یادگیری زبان عمومی (General) تولید شده و موضوعات آن حول محور چیزهای ساده ایست که کودکان می توانند یادگیری زبان انگلیسی را با آنها شروع کنند، مثلا اعداد، رنگ ها و حروف الفبا.

این ویدیوها شامل انیمیشن های واضح و ساده و آهنگ هایی هستند که کودکان می پسندند.

کانال های یوتیوب آموزش انگلیسی تجاری (Business English)

بجز کانال Business English Pod که بالاتر معرفی کردیم یک کانال دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آن برای یادگیری انگلیسی بیزنسی استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که کانال BBC Learning English نیز بخش هایی مرتبط با این موضوع دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

Business English with Christina

این کانال برای یادگیری انگلیسی تجاری از طریق انگلیسی امریکایی بسیار مفید است. علاوه بر مباحث مربوط به انگلیسی بیزنسی، می توانید موارد زیادی مرتبط با تلفظ (Pronunciation) و قواعد (Grammar) را از این کانال یاد بگیرید. ویدیوها به صورت هفتگی در این کانال قرار می گیرند.

دلایل یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب چیست؟

در گذشته نه چندان دور، دانش افراد متخصص یک چیز کمیاب و گران قیمت محسوب می شد، اما کانال های یوتیوب این موضوع را بشدت تغییر داده اند. با این حال، در ادامه چند دلیل اصلی این که چرا نباید از کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی غافل شوید را می آوریم. راستی حتما مقاله آموزش زبان انگلیسی با اخبار را نیز مطالعه نمایید.

  • می توانید ویدیوهای کوتاهی را پیدا کنید که دقیقا آنچه به دنبالش هستید را توضیح می دهند

یکی از خصلت های یوتیوب این است که می توانید سرچ های بسیار خاص و دقیقی را داشته باشید و نتایج و ویدیوهای مربوط به همان موضوع را پیدا کنید. اکثر تولیدکننده های محتوا می دانند که ویدیوهای طولانی تر از ۱۵ دقیقه برای آمار تماشای ویدیوهایشان خطرناک خواهد بود، پس مستقیم و مختصر و مفید به سراغ اصل مطلب می روند!

  • می توانید سرعت ویدیوها را تغییر بدهید و از زیرنویس (Subtitle) انگلیسی استفاده کنید

انگلیسی زبانان گاها واقعا سریع انگلیسی صحبت می کنند. و زمانی که سعی در پیشرفت مهارت لیسنینگ خود دارید، این موضوع می تواند بسیار دلسردکننده باشد. اما کافیست که سرعت را به ۷۵% سرعت اصلی کاهش دهید و از این که چه حجم زیادی از مطالب را متوجه می شوید شگفت زده خواهید شد. و تنظیمات یوتیوب به شما اجازه می دهد این کار را راجع به اکثر ویدیوها انجام دهید.

علاوه بر آن بسیاری از کانال های زبانی هستند که خودشان به شکل پیش فرض زیرنویس را به ویدیوهایشان می افزایند.

  • اصلا خسته کننده نیست!

با این که یادگیری یک زبان و نتایج حاصل از آن می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد، زمانهایی وجود دارد که این فرآیند می تواند واقعا خسته کننده باشد، و در همین زمانهاست که ویدیوهای متنوع و باحال یوتیوب می توانند شما را از کسالت خلاص کنند و تجربه زبانی شما را بهبود دهند.

  • آموزش رایگان زبان انگلیسی با کانال های یوتیوب

یکی از مهم ترین ویژگی ها و برتری های کانال های یوتیوبی نسبت به بقیه پلتفرم ها و ابزارهای آموزشی این است که اکثرا کاملا رایگان هستند و در عین حال کامل و دقیق به شما آموزش می دهند. نگران نباشید، با توجه به جو رقابتی یوتیوب و انگیزه monetize شدن کانال و دریافت پول از خود یوتیوب، رایگان بودن محتوای آن از لحاظ آموزشی هیچ ضربه ای نمی خورد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 2 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.