آوا زبان آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن | 20 انیمیشن انگلیسی عالی - آوا زبان

انیمیشن ها چطور به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کنند؟

شاید برخی افراد اینطور فکر کنند که آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن به اندازه فیلم ها مفید نیستند؛ اما این اشتباه است! انیمیشن ها برای یادگیری زبان انلگیسی بسیار مفید هستند چرا که:

  • تلفظ حروف و بیان کلمات و عبارات در انیمیشن ها بسیار مشخص و کامل است. و این که بدانیم برای ساخت یک سری صداهای خاص باید به چه شکل از دهان و زبانمان کمک بگیریم می تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • انیمیشن ها مانند فیلم ها، سناریو و زمینه (context) منحصر به خود را دارند و این باعث می شود با هر انیمیشنی که تماشا می کنید با یک یا چند نوع و دسته خاص از لهجه ها، کلمات و موارد دیگر روبرو شوید و این یعنی افزایش دایره واژگان انگلیسی به وسیله انیمیشن.
  • مشخصا در هر انیمیشن یک بازیگر واقعی صداها و گفتگوها را ساخته و انجام داده و این یعنی شما می توانید به لهجه، احساسات و لحن گفتار آنها توجه کنید؛ و استفاده از ریتم و لحن (Rhythm & Intonation) درست در انگلیسی اهمیت بسزایی دارد.

آیا انیمیشن انگلیسی برای کودکان است؟

ممکن است بسیاری افراد عقیده داشته باشند که انیمیشن ها برای کودکان هستند و بس، و از آنجایی که فکر می کنند انیمیشن فقط شامل کلمات و مباحث بسیار پیش پا افتاده است، به سراغ آنها نمی روند. اما اینطور نیست. در واقع انیمیشن ها می توانند شامل کلمات و عبارات بسیار مهم و حیاتی ای باشند که در کتابها نمی توانید پیدایشان کنید ولی در انگلیسی محاوره ای و روزمره بسیار پرکاربرد هستند. علاوه بر آن، مواردی که بالاتر گفته شد انیمیشن ها را به منبع بسیار مناسبی برای یادگیری انگلیسی تبدیل می کند.

نکات مهم برای آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

  • انیمیشن ها و کارتون های ساده تر و قابل درک تر را برای یادگیری انگلیسی انتخاب کنید. اگر دیالوگ ها و کلمات زیادی سخت باشند، یادگیری نیز برای شما سخت خواهد شد. چرا که سرعت بالای مکالمات، کلمات و واژگان دشوار انگلیسی، و در نهایت عدم یادگیری مناسب، شما را دلسرد خواهد کرد. در کل، هر چه منبع یادگیری سرگرم کننده تر باشد، یادگیری بهتر خواهد بود.
  • جملات کوتاهی را که می شنوید تکرار کنید. این جملات معمولا بسیار کاربردی هستند و یادگیری آنها به شما کمک شایانی در مکالمه انگلیسی خواهد کرد. همچنین این جملات به راحتی مدتی طولانی در حافظه شما خواهند ماند.
  • هر انیمیشن را اقلا ۲ بار تماشا کنید. بهتر است ابتدا یک بار انیمیشن را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و بعد بدون زیرنویس.
  • یک دیکشنری هم با خودتان داشته باشید. می توانید دیکشنری آفلاین روی تلفن همراهتان نصب کنید (مثلا Google Translate Offline) و بعد در آن کلمات و عباراتی را که تکرار می شوند اما شما معنی آنها را نمی فهمید را سرچ کنید.

بهترین انیمیشن ها برای آموزش زبان انگلیسی

در این بخش به معرفی بهترین انیمیشن هایی که به شما برای پیشرفت زبان انگلیسی کمک می کنند می پردازیم راستی اگر به این سبک از مقالات علاقه دارید مقاله آموزش زبان انگلیسی با اخبار را نیز مطالعه نمایید. :

انیمیشن SOUL
آموزش انگلیسی با انیمیشن SOUL

“زندگی پر از فرصت هاست. فقط لازمه بدونی کجا دنبالش بگردی. از لذت های زندگی غافل نشو.” – جو

انیمیشنی راجع به مرگ و زندگی. اگر به انیمیشن های پیکسار علاقه دارید، انیمیشن “روح” را به هیچ وجه از دست ندهید. این انیمیشن که برنده ی جایزه ی اسکار شد، بسیار خوش ساخت، همراه با موسیقی فوق العاده، و دارای مکالمات بسیار جذاب است که می تواند به پیشرفت و یادگیری هرچه بیشتر زبان انگلیسی شما کمک کند.

  • انیمیشن Big Hero 6

انیمیشن Big Hero 6
یادگیری انگلیسی با انیمیشن Big Hero 6

“آدم ها می گن تا موقعی که به خاطر بیاریمش، اون واقعا نمرده و نرفته. اما نبودش هنوز هم دردآوره.” – هیرو

بیگ هیرو ۶ انیمیشنی ابرقهرمانی و جذاب راجع به یک پسر نوجوان به اسم هیرو است که به رباتیک علاقه دارد و اتفاقاتی که در مسیر داستان برای او می افتد. شرط می بندیم که عاشق شخصیت بیمکس خواهید شد! این انیمیشن پر است از مکالمات بین دوستان و اعضای خانواده و با توجه به این موضوع منبع خوبی برای مکالمات روزمره و واقعی به شمار می رود.

انیمیشن The Lorax
انیمیشن انگلیسی با انیمیشن The Lorax

“چیزی که بیش از هر چیز دیگه توی دنیا می خوام اینه که ببینم یک درخت زنده واقعی توی باغچه پشت خونه رشد می کنه.”

دنیایی را تصور کنید که در آن درخت ها افسانه های قدیمی به شمار می آیند و واقعا کسی آنها را ندیده.تد که عاشق آدری شده، برای تحت تاثیر قرار دادن او به ماجراجویی ای می رود تا بفهمد که چه چیزی باعث انقراض درخت ها شده. این انیمیشن بسیار فان و جذاب است و یکی از چیزهایی که می توانید با این انیمیشن بهبود دهید، لحن و تن صدایتان در زمان انگلیسی صحبت کردن است. علاوه بر آن کلمات خوبی نیز در این انیمیشن برای یادگیری وجود دارند.

دیدن این انیمیشن فاخر که دغدغه اش محیط زیست است را شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم.

  • انیمیشن Turning Red

انیمیشن Turning Red
انیمیشن Turning Red انگلیسی

این انیمیشن زیبا که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده، سر و صدای زیادی به پا کرده. در واقع می توان گفت ایده آل ترین مخاطبین این انیمیشن افراد نوجوان یا با سن بالاتر هستند. داستان انیمیشن حالتی استعاری داشته و راجع به دختری است که هر گاه دستخوش احساسات شدید از جمله عصبانیت می شود، تبدیل به یک پاندای بزرگ قرمز می شود. توصیه می کنیم این داستان جذاب را دنبال، و این انیمیشن بامزه و آموزنده را حتما تماشا کنید و از آن انگلیسی یاد بگیرید.

  • انیمیشن Wreck-It Ralph

انیمیشن Wreck-It Ralph
انیمیشن انگلیسی Wreck-It Ralph

در دنیای جذاب این انیمیشن می بینیم که کاراکترهای بازی های ویدیویی بعد از این که از بازی خارج شدیم چه کار می کنند. شخصیت اصلی انیمیشن، یعنی رالف خرابکار، فقط یک مهارت دارد و آن هم خراب کردن همه چیز است! او حس می کند از آنجایی که آدم بده داستان است کسی قدردان او نیست، و سفری را به سوی قهرمان شدن آغاز می کند.

همچنین اگر با فرزندانتان این انیمیشن را تماشا کنید می تواند بسیار آموزنده باشد و روابطتان را بهبود بخشد.

حتما این کارتون را ببینید و اگر از آن خوشتان آمد یک خبر خوب، نسخه دوم هم منتشر شده!

  • انیمیشن The Book of Life

انیمیشن The Book of Life
آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن The Book of Life

“تمام دنیا از داستان ها ساخته شده و تمام آن داستان ها همینجا در کتاب زندگی (the Book of Life) هستند.” – مری بث

داستان اصلی این انیمیشن حول محور جشن های روز مردگان در مکزیک می چرخد. در این که این انیمیشن دارای صحنه های جذاب و رنگارنگ است و بسیار خوش ساخت است شکی نیست، اما توجه داشته باشید که ممکن است بعضی صحنه ها برای بچه های کوچک زیادی ترسناک باشند و همچنین کاراکترها انگلیسی با لهجه مکزیکی صحبت می کنند.

انیمیشن Ponyo
انیمیشن انگلیسی Ponyo

شاید انتخاب بهترین انیمیشن از میان آثار هایائو میازاکی کار راحتی نباشد، اما ما معتقدیم Ponyo می تواند مورد علاقه ی کودکانی در بازه های سنی مختلف واقع شود. دیزنی یک ورژن انگلیسی از این انیمیشن برای بینندگان در سراسر دنیا منتشر کرد. داستان این انیمیشن حول محور دوستی پونیو یک موجود دریایی و سوسوکه پسر یک دریانورد است که با مادرش زندگی می کند. پیشنهاد می کنیم با ماجراجویی این دو برای نجات دنیا و انسان شدن پونیو همراه باشید.

انیمیشن Shrek
انیمیشن Shrek

بعید می دانیم کسی باشد که این انیمیشن را ندیده یا حداقل نام آن را نشنیده باشد. یکی از نکات خوبی که در رابطه با این سری وجود دارد وجود لهجه های مختلف در آن است. از امریکن و بریتیش گرفته تا اسکاتلندی و لهجه ی افریقای جنوبی.

  • انیمیشن How to Train Your Dragon

انیمیشن How to Train Your Dragon
انیمیشن انگلیسی How to Train Your Dragon

در این که این انیمیشن با اژدها های بامزه و شخصیت های جذاب بسیار فوق العاده است شکی نیست. همچنین مکالمات و صداهای استفاده شده در این انیمیشن بسیار واضح و طبیعی و واقع گرایانه هستند. در نتیجه، این انیمیشن منبع بسیار خوبی برای آشنایی با انگلیسی محاوره ای و روزمره خواهد بود.

انیمیشن انگلیسی Frozen
آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Frozen

احتمالا این انیمیشن را قبلا دیده باشید؛ یکی از نکات قابل توجه راجع به این انیمیشن وجود شخصیت هاییست که انگلیسی را با سرعت نسبتا بالایی صحبت می کنند و این به شما کمک می کند تا در فهم انگلیسی با سرعت بالا پیشرفت کنید.

انیمیشن Tangled
انیمیشن Tangled برای یادگیری انگلیسی

این انیمیشن هیجان انگیز شامل کلمات پیشرفته تری نسبت به انگلیسی سطوح پایین تر است که می تواند به شما برای افزایش دایره واژگان انگلیسی تان کمک کند. این انیمیشن همچنین مناسب کودکان نیز هست. پس با خیال راحت می تواند به صورت خانوادگی به ارتقاء سطح زبانی خود با این انیمیشن بپردازید!

انیمیشن Toy Story
انیمیشن Toy Story برای یادگیری انگلیسی

تقریبا همه حداقل یکی از نسخه های انیمیشن جذاب “داستان اسباب بازی” را دیده اند. این انیمیشن شامل دیالوگ ها و عبارات مختلفی است، چرا که هر کدام از شخصیت ها – یا بهتر بگوییم اسباب بازی ها – داستان زندگی متفاوتی دارد. بنابراین می توانید در این مجموعه انیمیشن ها موارد متفاوتی از فرهنگ کابوی ها، آدم فضایی ها، سربازها و … بشنوید.

  • انیمیشن Inside Out

انیمیشن Inside Out
انیمیشن Inside Out

این انیمیشن احساسات مختلف یک دختربچه را طی زندگی روزمره نشان می دهد و هر کدام از شخصیت ها نماینده ی یکی از احساسات این دختر هستند و بنابراین، سبک و سوق مکالمه ای خاص خود را دارند. در کنار جذابیت های روانشناسانه داستان این انیمیشن، می توانید از آن به خوبی برای کار روی مهارت های مکالمه ای خود استفاده کنید.

  • انیمیشن The Incredibles

انیمیشن The Incredibles
انیمیشن شگفت انگیزان برای یادگیری انگلیسی

نسبت به این که این انیمیشن ابرقهرمانی است، کارتون “شگفت انگیزان” مکالمات خانوادگی بسیاری دارد. این انیمیشن جذاب و نسخه دوم آن می توانند برای تمرین زبان انلگیسی بسیار مفید و کارآ باشند. هر دو نسخه را به شما توصیه می کنیم.

  • انیمیشن The Lego Movie

انیمیشن The Lego Movie
آموزش انگلیسی با انیمیشن The Lego Movie

در کنار کاراکترهای بامزه و گرافیک جذاب، یکی از ویژگی های این انیمیشن ارجاعات زیاد به فرهنگ امریکایی و فیلمها و موارد مختلف است؛ مثلا بتمن، ترمیناتور، استاروارز. علاوه بر آن، شخصیت های متنوع و دیالوگهای متنوع می توانند به پیشرفت دانش انگلیسی شما کمک کنند.

  • انیمیشن The Adventures of Tin Tin

انیمیشن The Adventures of Tin Tin
یادگیری انگلیسی با انیمیشن The Adventures of Tin Tin

آیا این انیمیشن است یا واقعیت؟ نمی توان گفت چون ترکیبی از هر دوست. ماجراجویی های تن تن پر از لهجه های بریتیش، ماجراجویی های بسیار جذاب، و … است. به شما پیشنهاد می کنیم حتما این اثر زیبا را ببینید.

  • انیمیشن Hotel Transylvania

انیمیشن Hotel Transylvania
آموزش انگلیسی با انیمیشن Hotel Transylvania

زمانی که شخصیت ها صحبت می کنند انیمیشن های هتل ترنسیلوینیا از حرکات دهان و صورت کاملا مشخص استفاده می کنند و این می تواند به تلفظ درست کلمات و … کمک کند. البته به نحوه صحبت کردن لولوخان خیلی توجه نکنید، چرا که لهجه ی او بسیار شدید است و دهانش بسیار شدید تکان می خورد و انعطاف پذیری بیش از حد زیادی دارد.

  • انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs

انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs
آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Cloudy with a Chance of Meatballs

این انیمیشن پر از بازی با کلمات (pun) است، و نسخه بعدی آن نیز همین طور. به لطف انیمیشن های دقیق دهان شخصیت ها می توانید روی تلفظ و مکالمه خود کار کنید و همچنین کلمات و اصطلاحات زیادی نیز برای یادگیری از این انیمیشن وجود دارند.

  • انیمیشن The Boss Baby

انیمیشن The Boss Baby
آموزش انگلیسی با انیمیشن The Boss Baby

این انیمیشن پر از مکالمات خانوادگی و دیالوگ های بامزه است. پیشنهاد می کنیم هر دو نسخه ی این انیمیشن (بله این انیمیشن نسخه دوم نیز دارد!) را تماشا کنید. علاوه بر آن می توانید کلمات و عبارات روزمره و محاوره ای زیادی را از این انیمیشن یاد بگیرید.

جمع بندی

امیدواریم مقاله آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن به اندازه کافی کمک کننده بوده باشد. به یاد داشته باشید که در کنار تماشا و نوت برداری و کارهای دیگر، یکی از مهم ترین موارد تکرار زیاد است. همچنین برای این که به بهترین شکل از انیمیشن ها یاد بگیرید می توانید از تکنیک سایه (Shadowing) استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 30 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.