آوا زبان آزمون دولینگو (Duolingo) چیست؟ ( آپدیت 2022) - آوا زبان

آزمون دولینگو چیست؟

اگر شما در نظر دارید دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در خارج از کشور ادامه دهید، ممکن است متوجه شده باشید که برای رسیدن به این مرحله ابتدا باید برخی از مدارک زبان انگلیسی را حتما با خود داشته باشید. با این حال، همه مدارک برای ارسال معتبر نیستند. اکثر موسسات گواهینامه TOEFL یا IELTS را قبول می کنند. اخیراً، شما می توانید یک گزینه سوم هم داشته باشید، آزمون دولینگو به زبان انگلیسی است که به اختصار به آزمون DET نیز گفته می شود. در این مقاله، ما می خواهیم شما را در مورد همه اطلاعاتی که باید در مورد این آزمون بدانید مطلع کنیم!

آزمون زبان دولینگو (Duolingo) امتحانی است که جهت تعیین سطح درک شما از زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون را به عنوان یک روش عالی برای معیار میزان توانایی شما به زبان انگلیسی می شناسند زیرا از یک سیستم بسیار سازگار و معتبر استفاده می کند. در اصل، اگر درست پاسخ دهید، سوالات به تدریج دشوارتر می شود. اگر پاسخ های اشتباهی را انتخاب کنید، آزمون، سوالات آسان تری را به شما ارائه می دهد؛ بنابراین، سیستم می تواند سطح شما را با دقت بالا تعیین کند.

موضوعات این مقاله

منظور از تطبیقی (Adaptive) چیست؟

این مورد به نحوه تغییر آزمون از یک سوال به سوال دیگر مربوط می شود. در یک آزمون تطبیقی، هر سوالی که رویت می کنید براساس نتیجه کار شما در سوالات قبلی ارائه می شود. به عنوان مثال، هنگامی که به سوالات پاسخ صحیح می دهید، آزمون سوالات دشوارتری را به شما ارائه می دهد. تا زمانی که به پاسخ دهی صحیح به سوالات ادامه دهید، به مرور دشوار بیشتری را در سوالات مشاهده خواهید کرد. هر زمان که به سوالی اشتباه پاسخ دهید، سوالاتش به مرور سخت تر می شوند تا زمانی که دوباره بتوانید به درستی به آنها پاسخ دهید و روند کار تا پایان آزمون ادامه خواهد داشت.

ایده آزمون های تطبیقی ​​این است که سوالاتی به شما ارائه می دهند که سطح دشواری آن متناسب با توانایی شما طراحی می شوند و بنابراین دقیق تر (و به طور کارآمد!) مهارت شما را نسبت به یک آزمون سنتی ارزیابی می کنند.

قیمت آزمون دولینگو  در سال 2022
قیمت آزمون doulingo

قیمت آزمون دولینگو در سال ۲۰۲۲

در حال حاضر هزینه شرکت در این آزمون حدود ۴۹ دلار امریکا یا حدود ۱,۳۶۰,۰۰۰ تومان است؛ باید در نظر داشته باشید که از لحاظ هزینه ای، قیمت این آزمون در مقایسه با آزمون هایی مثل آیلتس یا تافل – که حدودا بین ۶ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارند – بسیار مقرون به صرفه تر است. گرچه، این موضوع لزوما به معنای برتری آزمون (Duolingo) در مقایسه با این آزمون ها نیست. در همین مقاله می توانید راجع به اعتبار و پذیرش مدرک دولینگو (Duolingo) در دانشگاه های سراسر جهان، و مقایسه آن با آزمونهای بین المللی انگلیسی بخوانید. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در آزمونهایی مثل تافل یا آیتلس شما در تعداد موسسات و دانشگاه هایی که می توانید نمره تان را به آنها ارسال کنید، محدودیت دارید اما در به اشتراک گذاری نمره و مدرک دولینگو (Duolingo) هیچ پرداختی اضافه یا محدودیتی وجود ندارد و می توانید نمره و مدرکتان را به هر دانشگاهی که می خواهید بفرستید.

تجربه آزمون دولینگو

هیچ چیز نمی تواند به کاملی یک تجربه واقعی از زبان کسی باشد که در این آزمون شرکت کرده. به همین منظور در قالب یک فایل صوتی این تجربه را از آقای شاهین فرهانی، شرکت کننده در این آزمون در این مقاله قرار داده ایم.

سایت آزمون دولینگو ( ایرانی و خارجی)

اول از همه می توانید از وبسایت رسمی که به این منظور طراحی شده استفاده کنید. زمانی که وارد وبسایت englishtest.duolingo.com شوید، می توانید اقدام به ثبت نام کنید. گرچه این سایت امکانات دیگری نیز از جمله تمرین برای آزمون، توضیحات راجع به نمره دهی، موارد مربوط به اعتبار آزمون و مهاجرت و … دارد که می توانید از آنها بهره ببرید. در صورتی که به دنبال یک وبسایت فارسی زبان برای ثبت نام و اطلاعات راجع به آزمون دولینگو هستید، می توانید از سایت iran-duolingo دیدن کنید. یکی دیگر از وبسایت های مفیدی که می تواند به شما کمک کند به شکل درست و کامل از مدرک و نمره خود بهره ببرید، وبسایت applyboard است.

ثبت نام آزمون دولینگو
سایت رسمی آزمون دولینگو

ثبت نام در آزمون دولینگو (Duolingo)

ابتدا وارد وبسایت دولینگو شوید و یک حساب کاربری بسازید. زمانی که این کار را انجام می دهید با سه گزینه روبرو می شوید:

⦁ آزمون رایگان تمرینی (Try the test)
⦁ ثبت نام و خرید (Purchase the test)
⦁ شرکت در آزمون (Take the test)
آزمون تمرینی شامل یک نمونه سوال از هر نوع پرسشی که در امتحان وجود دارد می شود. این آزمون در حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد (آزمون اصلی ۱ ساعت زمان می برد) و باید توجه داشته باشید که دقت نتایج و نمره ای که تخمین زده می شود از آزمون اصلی کمتر است.

در بخش ثبت نام و خرید می توانید پرداخت خود را به وسیله ی کردیت کارت (credit card)، دبیت کارت (debit card) یا پی پال (PayPal) انجام دهید. اگر کسی برای شما پرداخت را انجام داده باشد یا بُن خاصی داشته باشید، می توانید از گزینه ی Apply Coupon در پایین صفحه استفاده کنید.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo)

در کل آزمون از سه بخش اصلی تشکیل شده:
⦁ بخش مقدمه و آمادگی (Quick Setup) – این بخش حدود ۵ دقیقه به طول می انجامد.
⦁ آزمون تطبیقی (Adaptive Test) – این بخش اصلی ترین قسمت از امتحان است که ۴۵ دقیقه طول می کشد.
⦁ نمونه ویدیو/رایتینگ (Video/Writing Sample) – این بخش ۱۰ دقیقه زمان می برد و نمره ندارد.

در ادامه راجع به هر یک از این سه بخش توضیح می دهیم:

بخش اول – Quick Setup

در این بخش تمامی موارد مورد نیاز برای شروع آزمون در نظر گرفته شده اند:
⦁ تست کردن مرورگر، اسپیکر (بلندگو)ها، و میکروفون سیستم شما
⦁ گرفتن عکس از کارت شناسایی (ID) و خودتان، و همچنین ورود اطلاعات شخصی در سیستم
⦁ مرور تمامی قوانین آزمون

بخش دوم – Adaptive Test

این بخش، همان آزمون اصلی است که همانطور که قبلا گفته شد، سوالات به صورت پویا با توجه به سطح پاسخ های شما تغییر می کنند و همین موضوع امتحان را adaptive یا تطبیقی کرده. توجه داشته باشید که بخش های مختلف آزمون به شکل جداگانه از یکدیگر نیستند و مهارت های انگلیسی شما به صورت integrated یا به بیان دیگر، ترکیبی سنجیده می شوند. موضوع دیگر این است که سوالات استفاده شده در آزمون هر شخص منحصر به فرد و unique هستند، بنابراین بعید است که پرسش های آزمون شما به کمک دوستتان نیز بیایند. این موضوع به وسیله ی بانک سوالات دولینگو (Duolingo) که متشکل از ده ها هزار سوال است ممکن شده. توجه داشته باشید که طول زمانی آزمون ممکن است برای هر شخص کمی متفاوت باشد؛ دلیل آن این است که هوش مصنوعی مورد استفاده در آزمون زمانی به بخش بعدی می رود که از سطح انگلیسی شما مطمئن شده باشد.

⦁ شکل و فرمت سوالات

پرسش های مورد استفاده در آزمون دولینگو (Duolingo) کمی با آزمون های دیگر متفاوت هستند. در این بخش به ویژگی های این پرسشها و انواع آنها می پردازیم:
ویژگی های این سوالات:

پرسش ها کوتاه هستند – پس خبری از متن های ریدینگ طولانی و سوالات خسته کننده نیست. به شکل میانگین پاسخ به هر پرسش حدود ۱ تا ۲ دقیقه زمان خواهد برد و حداکثر زمان مورد نیاز برای یک سوال در این آزمون ۵ دقیقه است. خوبی این موضوع عدم خستگی و عدم فرسایشی شدن آزمون برای داوطلبان است. گرچه باید توجه داشته باشید که این کوتاه بودن سوالات، نیاز به سرعت عمل بالاتر خواهد داشت.

سوالات همگی منحصر به فرد و unique هستند – این به آن معناست که شما باید در زمینه های مختلف به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. ممکن است در امتحان پرسش ها تِمِ تاریخی، تکنولوژیکال یا هر چیز دیگر داشته باشند. البته که درست است که آزمون تطبیقی و adaptive است، اما آمادگی شما در زمینه های مختلف به شما و نمره شما کمک خواهد کرد.

رندوم بودن سوالات – ممکن است شما چند سوال اسپیکینگ داشته باشید و بعد لیسنینگ، ممکن است آنها را به شکل یکی در میان داشته باشید یا به هر شکل دیگر! درست است که این موضوع آزمون را کمی دشوار جلوه می دهد اما توجه داشته باشید که در آزمون های زبان صرفا آمادگی شما و تسلط و دانشتان مهم است، نه ترتیب سوالات و …

* استرس نگیرید! این موضوع را جدی بگیرید. این که شما با یک پرسش چالش برانگیز و سخت روبرو شوید به معنی از دست دادن نمره نیست. صرفا سعی کنید بهترین عملکردتان را به نمایش بگذارید و به پرسش، به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید.

⦁ انواع پرسشها (Question Types)

آزمون دولینگو (Duolingo) مانند هر آزمون دیگری شامل انواع مختلفی از پرسش ها می شود:

⦁ پر کردن جاهای خالی (Fill in the blank)
⦁ تشخیص کلمات واقعی (متن) (Identify real words (text))
⦁ تشخیص کلمات واقعی (فایل صوتی) (Identify real words (audio))
⦁ توصیف تصویر (متن) (Describe the image (written))
⦁ توصیف تصویر (شفاهی) (Describe the image (spoken))
⦁ نوشتن چیزی که گفته می شود و شما می شنوید (Write the statement you just heard)
⦁ بیان کردن متن نوشته شده به صورت شفاهی (Speak the written statement)
⦁ تشخیص تصویر (Identify the image)
⦁ سوال اسپیکینگ با پاسخ باز (Open-response speaking)
⦁ سوال رایتینگ با پاسخ باز (Open-response writing)
می توانید در آزمون تمرینی که پیش تر به آن اشاره شد این سوالات را داشته باشید و آنها را تمرین کنید.

بخش سوم – Video/Writing Sample

همانطور که پیش تر گفته شد، این بخش نمره ای ندارد؛ اما حتما توجه کنید که پاسخ های شما دراین بخش با دانشگاه ها و موسساتی که می خواهید برای اپلای در آنها اقدام کنید به اشتراک گذاشته خواهد شد. اما ساختار این بخش از آزمون به چه شکل است؟
⦁ ابتدا به شما دو موضوع داده می شود و ۳۰ ثانیه وقت دارید که یکی از آنها را انتخاب کنید. سپس حدود ۵ دقیقه زمان خواهید داشت که راجع به آن موضوع بنویسید. (رایتینگ)
⦁ سپس باید از میان گزینه های بعدی که ظاهر می شوند، موضوعی را انتخاب کنید و حدود ۳ دقیقه (حداقل یک دقیقه) راجع به آن صحبت کنید. (اسپیکینگ)
⦁ دوباره در اینجا یک تاپیک را انتخاب می کنید و ۵ دقیقه زمان خواهید داشت تا راجع به آن بنویسید.

نحوه امتیاز دهی و اعلام نتایج

دقیقاً مانند TOEFL و IELTS، در آزمون زبان انگلیسی دولینگو، نمی توانید مردود شوید. نتایج آزمون فقط سطح شما را به زبان انگلیسی نشان می دهد. نمره گذاری امتحان توسط رایانه انجام می شود، بنابراین از این طریق می توانید مطمئن باشید که نمرات با دقت و حساسیت بالایی در نظر گرفته می شوند. همانطور که توسط وب سایت رسمی دولینگو اعلام شده است، می توانید تفسیر نمره را مشاهده کنید.

پس از شرکت در آزمون دولینگو، نتایج خود را فقط در مدت ۲ روز دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که در صورت تمایل به بهبود و یا افزایش نمره خود، می توانید به راحتی ترتیب یک آزمون مجدد را بدهید؛ اما به یاد داشته باشید، شما فقط می توانید هر ماه دو بار در این آزمون شرکت کنید.

الزامات آزمون دولینگو

مواردی که کاربر باید داشته باشد

  • گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا مدرک شناسایی دولتی شما
  • یک اتاق ساکت و روشن
  • ۶۰ دقیقه وقت آزاد
  • یک اتصال اینترنتی مطمئن
  • یک کامپیوتر

مواردی که کامپیوتر باید داشته باشد

  • یک مرورگر پشتیبانی شده
  • یک دوربین جلو
  • یک میکروفن
  • بلندگوهای سالم
قوانین آزمون دولینگو
آزمون دولینگو چه قوانینی دارد؟

قوانین آزمون

  • باید در یک اتاق ساکت و با نور کافی تنها باشد
  • بدون برقراری ارتباط با شخص دیگر
  • گوش ها باید دیده شده و بدون پوشش باشند
  • بدون وسایل نوشتاری یا کاغذ حاضر شوید
  • چهره باید قابل مشاهده و بدون پوشش باشد
  • به خارج از مانیتور نگاه نکنید، یا صندلی خود را ترک نکنید
  • به هر دلیلی پنجره آزمون را در مرورگر وب خود رها نکنید
  • فاقد موارد متفرقه از جمله دستگاه های تلفن همراه، یادداشت ها یا کتاب های درسی باشید
  • شما نباید از هدفون استفاده کنید
  • در اتاقی که امتحان می دهید نباید شخص دیگری حضور داشته باشد
  • یادداشت برداری نکنید
  • شما نباید خارج از صفحه نگاه کنید
  • اگر سوالی را رد کنید، نمی توانید برگردید
  • اگر از یک سوال صرف نظر کنید، وقت اضافی به سوال بعدی اضافه نمی شود.

اگر نمونه سوالات و جواب آزمون انگلیسی دولینگو را مطالعه کرده باشید و تمام قوانین فوق را رعایت کنید، در این امتحانات موفق خواهید شد.

مزایای آزمون Duolingo چیست؟

مطمئنا این روزها آزمون دولینگو محبوبیت بیشتری پیدا می کند زیرا بسیار راحت و مقرون به صرفه است. می توانید آن را در هر زمان، به راحتی در خانه خود ارائه کنید. این امتحان در مدت زمان ۴۵ دقیقه به پایان می رسد و نتایج در مدت زمان ۴۸ ساعت بعد در دسترس شما است. با انجام آزمون زبان Duolingo، دیگر نیازی به انتظار زیادی برای دریافت نتیجه ندارید. درواقع هر زمانی که برای انجام این کار آماده شدید می توانید در این آزمون شرکت کنید.

علاوه بر این، آزمون زبان انگلیسی دولینگو در مقایسه با بقیه گواهینامه ها بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به تافل و آیلتس باید هزینه کمتری پرداخت کنید.

آزمون های آزمایشی دولینگو
آزمون رایگان دولینگو

چگونه می توانید برای آزمون آماده شوید؟

اگر به دنبال نمونه سوالات آزمون زبان انگلیسی دولینگو هستید، Duolingo یک تست تمرینی رایگان را در وب سایت خود ارائه می دهد تا داوطلبان بهتر با آن آشنا شوند. این یک موقعیت عالی برای آماده سازی شما خواهد بود، زیرا در این آزمون وجود نمونه سوالات آزمون واقعی را تجربه خواهید کرد.

آزمون زبان دولینگو برای تحصیل در کانادا، یا هر کشور انگلیسی زبان دیگری، راهی مناسب برای ارائه و اثبات مهارت انگلیسی شما می باشد.

تفکرات اشتباه رایج در مورد آزمون زبان Duolingo

از آنجایی که تنها یک مقاله نمونه از آزمون زبان انگلیسی دولینگو وجود دارد، باورهای اشتباه زیادی در مورد این آزمون جدید وجود دارد. متداول ترین این عقاید شامل موارد زیر است:

  • برای موفقیت در بخش سوالات مربوط به اسپیکینگ باید تلفظ بومی داشته باشید. در آزمون زبان Duolingo مجبور به داشتن لهجه انگلیسی نیستید. تنها چیزی که باید رعایت کنید تلفظ صحیح کلمات است.
  • اگر سریعتر صحبت کنید، در سوالات گفتاری می توانید نمرات بالاتری بگیرید. این بخش برای سنجش میزان استفاده شما از زبان، دستور زبان و لغات است؛ بنابراین، به هیچ وجه سریعتر صحبت کردن کمکی به شما نمی کند.
  • جملات باید پیچیده باشند. این درست نیست زیرا باید به جای پاسخ های پیچیده پاسخ های گویا بدهید.
  • آزمون زبان دولینگو نسبت به آیلتس و تافل راحت تر است. این باور اشتباهی است زیرا در این آزمون از الگوریتمی تطبیقی ​​استفاده شده است که می تواند سطح اطلاعات کاربر را در زبان انگلیسی تعیین کند. اگر به نمونه سوالات آزمون انگلیسی دولینگو نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که آنها به سرعت با سطح اطلاعات شما سازگار می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 24 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.