آوا زبان آزمون توییک یا TOEIC چیست؟ + بررسی جامع - آوا زبان

آزمون توییک چیست؟

نام این آزمون در واقع مخفف “Test of English for International Communication” یا همان آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی است. این آزمون توانایی شما در انگلیسی حرفه ای / تجاری را می سنجد. آزمون اصلی توسط سازمان ETS ارائه و برگزار می شود، احتمالا این سازمان را با آزمون های تافل (TOEFL) و جی آر ای (GRE) آن می شناسید.

در واقع توییک شامل دو آزمون مجزاست که به ترتیب شما را در مهارت های reading (خوانش) و listening (شنیدار)، و مهارت های مکالمه (speaking) و نوشتار (writing) می سنجند. زبان آموزان می توانند در هر دو امتحان، و یا تنها یکی از آنها بسته به نیازشان شرکت کنند. ساختار هر یک از دو امتحان خاص خودش می باشد و همچنین نحوه نمره دهی نیز متفاوت خواهد بود. راه های مختلفی برای آمادگی آزمون توییک وجود دارد، از روش های خودخوان یا همان self-study گرفته تا دوره ها و آزمون های آزمایشی.

ویدیو بررسی کامل آزمون انگلیسی توییک

آزمون TOEIC برای چه کسانی مناسب است؟

۱- افرادی که در جستجوی کار هستند: بیش از ۱۴۰۰۰ شرکت/ارگان در سراسر جهان این آزمون را برای سنجش سطح مهارت های ارتباطی کارکنانشان در انگلیسی تجاری می پذیرند. این کار به آنها در تصمیم گیری های مربوط به استخدام و تعیین موقعیت افراد کمک می کند. بنابراین، اگر به دنبال شغلی در سطح بین المللی و در بازار جهانی هستید، مدرک توییک دقیقا برای شماست!

۲- دانشجویان: طی سال های گذشته در سراسر ایالات متحده امریکا شمار دانشگاه هایی که مدرک توییک را می پذیرند به شکل تدریجی افزایش پیدا کرده. با این حال، تافل همچنان در زمینه ی پذیرش توسط دانشگاه ها در ایالات متحده، بریتانیا، و استرالیا حرف اول را می زند.

طبق گزارشی که توسط ETS در سال ۲۰۱۳ راجع به متقاضیان آزمون توییک منتشر شد، از میان ۷ میلیون متقاضی آن سال، ۲۹ درصد آنها این آزمون را برای پذیرش شغلی، ۲۱ درصد برای پذیرش تحصیلی، ۳۱٫۴ درصد برای یادگیری و افزایش مهارت، ۹ درصد برای ارتقای شغلی در این آزمون شرکت کرده بودند.

ساختار آزمون مربوط به ارتباطات بین المللی چگونه است؟

اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، امتحان در واقع می تواند به ۳ صورت باشد:

  • امتحان لیسنینگ و ریدینگ توییک
  • امتحان اسپیکینگ و رایتینگ توییک
  • توئیک بریج (TOEIC Bridge Test)

مورد اول مهارت شما در لیسنینگ و ریدینگ را از سطح مقدماتی تا پیشرفته می سنجد و به شکل مکتوب (کاغذی) است. این آزمون ۲ ساعته ی چند گزینه ای از ۲۰۰ سوال تشکیل شده.

مورد دوم مهارت شما را در اسپیکینگ و رایتینگ انگلیسی از سطح مقدماتی تا پیشرفته می سنجد. این آزمون به شکل آنلاین برگزار شده، و واژگان، تلفظ، گرامر، روانی کلام شما (fluency)، انسجام کلام شما (coherence) و در نهایت نظم دهی کلی جملات شما را مورد سنجش قرار می دهد.

توئیک بریج اما، مهارت های ریدینگ و لیسنینگ شما را از سطح مقدماتی (beginner) تا سطح متوسط (intermediate) می سنجد.

نمره دهی آزمون توییک
نمره دهی در آزمون توییک چگونه است؟

نمره دهی آزمون توییک

آزمون خوانش و شنیداری توییک از ۹۹۰ نمره و حداقل نمره ی ۱۰ داده می شود (۴۹۵ نمره برای ریدینگ و ۴۹۵ نمره برای لیسنینگ). بازه نمره ها برای هر کدام از مهارتهای اسپیکینگ و رایتینگ بین ۰-۲۰۰ خواهد بود. نمره شما تا ۲ سال اعتبار خواهد داشت. دریافت نتایج و نمره امتحان حدود ۳ الی ۱۵ روز طول خواهد کشید.

جدول زیر توضیحاتی  را طبق نمره شما از آزمون ریدینگ و لیسنینگ ارائه می کند.

نمره توضیحات
۹۰۵-۹۹۰ مهارت حرفه ای بین المللی – شما می توانید در هر موقعیتی به شکل موثر ارتباط برقرار کنید
۷۸۵-۹۰۰ کمی بیش از مهارت کاری – می توانید با زبان انگلیسی ای که اکثر اوقات، اما نه همیشه، قابل قبول و تاثیرگذار است، پاسخگوی نیازهای کاری باشید
۶۰۵-۷۸۰ مهارت کاری محدود – می توانید پاسخگوی اکثر نیازها در موقعیت های اجتماعی و کاری باشید
۴۰۵-۶۰۰ کمی بیش از مهارت ابتدایی – می توانید مکالمات رو در روی قابل پیش بینی ای را شروع کنید و ادامه دهید، و پاسخگوی نیازهای محدود در موقعیت های اجتماعی باشید
۲۵۵-۴۰۰ مهارت ابتدایی – عملکرد و مهارت زبانی محدودی دارید. می توانید مکالمه های بسیار ساده در زمینه های مشخص داشته باشید.
۱۰-۲۵۰ مبتدی – می توانید پاسخگوی نیازهای بسیار مبتدی باشید

تفاوت آزمون توییک و تافل

بجز تفاوت های بدیهی و مشخصی که میان این دو آزمون وجود دارد (از جمله طول زمانی آزمون، قیمت، ساختار آزمون، نمره دهی)، می توان به چند مورد دیگر نیز اشاره کرد.

توییک تافل
سطح دشواری پایین تر – انگلیسی تجاری سطح دشواری بالاتر – انگلیسی آکادمیک
گواهی و مدرکی برای هر دو موارد کاری و تحصیلی اکثرا در محافل آکادمیک و مراکز آموزشی مورد پذیرش است
توسط مراکز آموزشی کم تر و محدودتری مورد پذیرش است توسط اکثر مراکز آموزش عالی مورد پذیرش است

ثبت نام در آزمون TOEIC

معمولا ۱۲ تاریخ مشخص برای امتحان طی یک سال در ایالات متحده وجود دارد. در مورد بقیه کشورها، می توان از طریق مراکز آزمون از این موضوع مطلع شد.

هزینه آزمون توییک

هزینه ها را مراکز آزمون مشخص می کنند، اما می توان برای هر بخش هزینه ای در حدود ۷۵-۸۵ دلار در نظر گرفت.

برای اطلاع از محل برگزاری و تاریخ امتحانات TOEIC می توانید به سایت ETS سر بزنید. در حال حاضر این آزمون در ایران برگزار نمی شود.

روش هایی برای عملکرد بهتر در آزمون TOEIC
روش هایی برای نتیجه گیری بهتر در آزمون توییک

روش هایی برای عملکرد بهتر در آزمون TOEIC

کارهای مختلفی هستند که می توانید به صورت روزانه انجام دهید تا برای آزمون ریدینگ و لیسنینگ توییک آمادگی بیشتری کسب کنید. قطعا هرچقدر بیشتر تمرین کنید، امتحان برای شما آسان تر خواهد شد.

۱- گوش دادن با دقت به موزیک، برنامه های آنلاین، رادیو، تلویزیون و فیلم ها به زبان انگلیسی راهی عالی برای افزایش مهارت شنیداری شما در زبان انگلیسی است. هرچه بیشتر گوش کنید، واژگان، اصطلاحات و عبارات را بهتر متوجه خواهید شد. موزیک به شما کمک می کند تا ریتم و الگوی استرس و تشدید را در مکالمات انگلیسی یاد بگیرید.

۲- خواندن بهترین راه برای افزایش واژگان شماست. خواندن متون مختلف به انگلیسی – از روزنامه و مجلات گرفته، تا کتابها و وبسایت ها – همیشه ممکن است. موارد مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. چیزهایی را بخوانید که واقعا به آنها علاقه دارید و البته زیادی هم چالش برانگیز نیستند.

۳- از زبان انگلیسی هر روز استفاده کنید. هر روز، زمانی را کنار بگذارید تا تنها به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و از این زبان استفاده کنید. در هر موقعیتی که گیرتان می آید به زبان انگلیسی گوش کنید، حرف بزنید، و بنویسید. هرچه بیشتر از این زبان استفاده کنید، بهتر خواهید شد.

۴- یک دفتر خاطرات داشته باشید. هرچه را که هر روز برایتان اتفاق می افتد در یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی بنویسید. این راهی عالی برای فکر کردن به انگلیسی است. برای خودتان متن را بخوانید و بلند هم بخوانید. این موضوع به شما کمک می کند به نحوه ی تلفظ و آنطور که کلمات به گوش می آیند، دقت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : مقالات زبان انگلیسی تاريخ : 19 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.