آوا زبان آیت الله ارشاد: دانشگاهیان متدین بازوی حوزه علمیه هستند - آوا زبان

آیت الله ارشاد: دانشگاهیان متدین بازوی حوزه علمیه هستند

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران گفت: تولید علوم انسانی اسلامی کار اجتهادی است و به دست طلاب و با همکاری دانشگاهیان محقق خواهد شد.
دانشگاهیان متدین بازوی حوزه علمیه در تحول علوم انسانی هستند.

 

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در آئین اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) که عصر امروز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ذهن، زبان و زندگی علامه مصباح آینه هم بودند، علامه زلال تفکر کرد، زلال سخن گفت و زلال زیست.

وی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی علامه مصباح ابراز کرد: بسیار سخت است در این جایگاه بنشینم و جای علامه خالی باشد، قطعا تا صدها سال جای خالی ایشان پر نخواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان تعاریف علوم انسانی اظهار کرد: آنچه را که امروزه علوم انسانی تعبیر می‌شود، دارای اشکالاتی است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه برخی افراد فلسفه را خارج از علوم انسانی می‌دانند، تصریح کرد: در مجموعه علوم انسانی سه دسته از قضایای مباحث هستی شناختی، بایدها و نبایدها در حوزه‌های مختلف و همچنین مباحث شایدها و نشایدها وجود دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه در تمام رشته‌ها نیازمند بحث انسان شناسی هستیم، ابراز کرد: هر دانشی از مجموعه نظریه‌ها شکل گرفته و دارای منطق هستند و بدون توجه به مباحث فلسفی علوم انسانی شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مباحث فلسفی در حوزه هستی شناسی بسیار موثر هستند، عنوان کرد: انسان در پیوند با هستی شناسی و مبدا باید شناخته شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه این مشکل علوم انسانی باید به دست طلاب حل شود، خاطرنشان کرد: تولید علوم انسانی اسلامی کار اجتهادی است و به دست طلاب و با همکاری دانشگاهیان محقق خواهد شد.

وی افزود: دانشگاهیان متدین بازوی حوزه علمیه در تحول علوم انسانی هستند.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 20 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.